Araştırmalar bugünkü çalışanların 15 yıl öncekilerden yüzde 40 daha stresli olduğunu gösteriyor. Uzmanlara göre insanlık, pandemi öncesi mental durumunu yakalayabilmiş değil. Bu durum şirketlerin de sağlığını bozdu. PwC’nin araştırması ise ‘kendini iyi hissetmeme’ durumunun en çok Z kuşağı ve kadın çalışanları etkilediğini gösteriyor. Peki şirketler ne yapıyor? Üç yıl öncesine göre mental sağlığa yatırım yüzde 300 artmış durumda. Fortune 500’ün yüzde 80’i ruh sağlığına yatırım yapıyor. Çünkü kendini daha iyi hisseden çalışanın verimi en az yüzde 15 artıyor. Ruh sağlığı sorunları dünyada 12 milyar saatlik iş kaybına neden oluyor. İş dünyasında ruh sağlığını masaya yatırdık...
#ÇalışanSon yıllarda gerek çalışanlar gerekse yöneticilerin üzerinde artan baskı, ‘çalışan esenliği’ ile ilgili raporları artırdı. Araştırmalara göre, bir departmandaki yöneticinin mutluluk seviyesi, o departmandaki çalışanların mutluluk seviyesini de doğrudan etkiliyor. Hatta çalışanların ruh halini, doktoru ya da psikoloğu bile müdürü kadar etkileyemiyor. Peki, Türkiye’de çalışan esenliği ne alemde? Yeni nesil çalışan esenliği platformu Wellbees’in CEO’su Melis Abacıoğlu ile konuştuk.
#YöneticiSon dönemde ‘Z jenerasyonu’ diye adlandırılan 1995 sonrası doğumlular arasında yeni bir dil oluştu. İngilizce sözcükler, İngilizce-Türkçe karışık ifadelerden oluşan bu yeni dil sadece sosyal medyayla sınırlı kalmayıp günlük konuşmalarda da kendini göstermeye başladı.
#Z JenerasyonuÜniseks ürünler, yani kadın ve erkeklerin ortak kullanabildiği kıyafetler pandemi etkisi ve Z kuşağının öncülüğünde altın çağını yaşıyor. Markaların bu trendin gerisinde kalamayacaklarını belirten sektör temsilcileri, bu alandaki üretimlerin de artacağı görüşünde. Koleksiyonların da bu yönde değişmeye başladığı belirtilirken, oversize yani rahat kesim modellerde de benzer şekilde talep artışına dikkat çekiliyor.
#Üniseks“Metaverse'te Fijital Moda” yazımda bahsettiğim ve heyecanla beklenen Metaverse Moda Haftası (MVFW), 24-27 Mart tarihleri arasında gerçekleşti. Moda dünyasının teknolojiyle yarattığı sinerjide son nokta olan, gerçek dünyayı sanal aleme yansıtmaya aday Metaverse Moda Haftası’nda neler oldu gelin bir göz atalım.
#Ecehan Ersözİklim krizinin etkileri günbegün artıyor ve bu kriz Dünya genelinde geri dönüşü olmayan hasarlar meydana getiriyor. Daha bu hafta okulların kapanmasına bile neden olan şiddetli fırtına, ülkemizde belli bölgelerde hayatı oldukça olumsuz hale getirdi. Dünya genelinde de rekor kıran sıcak hava dalgaları, orman yangınları ve sellerle 2021; sonunda iklim değişikliğinin kritik konumuna uyandığımız bir yıl oldu. Uluslararası İklim Değişikliği Paneli'nin değerlendirmesine göre de etkiler, artık "yaygın, hızlı ve yoğunlaşıyor". Birçok sonuç geri döndürülemez bir hal aldı ve okyanuslarda, buz tabakalarında ve deniz seviyelerinde meydana gelen değişiklikler binlerce yıl sürecek.
#Ergi Şenerİklim krizi, tüm hayatımızı etkileyen ve bundan böyle de etkileyecek olan, Dünya’nın en temel sorunlarından biri… İklim değişikliğinin ortaya çıkardığı korkunç sonuçlara şimdiden oldukça çarpıcı bir şekilde tanıklık ediyoruz… Artık, Dünyamızın geleceğine yönelik çok ciddi bir kırılma anına ulaştık ve bir takım kritik kararları hızlıca alıp, aksiyona geçmemiz gereken bir dönemdeyiz.
#Ergi ŞenerDijital dünyanın hakimi olan Z jenerasyonu, online alışverişe de yön veriyor. Bu jenerasyonda yer alan gençler hem tüketici olarak hem de ebeveynlerinin satın alma davranışlarını etkileyen grup olarak etkisini her geçen gün artırıyor. Hürriyet Teknoloji Yazarı Şinasi Furkan Avcı anlatıyor...
#EmbedpodSon zamanlarda öne çıkan bir konu “Z jenerasyonunu (Gen Z) anlamak…1997 ve 2010 yılları arasında doğan Z Kuşağı, iş hayatına adım atmaya başladıkça, pek çok dinamikler de kökünden değişiyor… Tam anlamıyla “gerçek dijital yerliler” olarak nitelendirilen Z jenerasyonun, çalışacakları şirket; kullanacakları ürün ve servis seçimlerinde diğer kuşaklara nazaran çok daha farklı kriterleri bulunuyor.
#Z JenerasyonuMediamarkt sponsorluğundaki Futbol Keyfi yayınında Deniz Satar ve Tolga Kuru, A Milli Takımımızın Dünya Kupası Elemeleri Grup maçlarında aldığı Hollanda ve Norveç zaferleriyle birlikte milli takımda yakalanan hava ve oyuncu grubuyla ilgili dikkat çeken değerlendirmelerde bulundular.
#HtvfutbolkeyfiYouTube’da 4 milyon abonesi, Instagram’da 3 milyon takipçisi var. O yeni kuşağın en etkili isimlerinden; “Arkadaşlarına göstermek istediği şeyleri internete koyan ve farkında olmadan ünlü olan jenerasyondanım” diye anlatıyor. Berkcan Güven (24) namı diğer Bege, şimdi de ilk albümü ‘Begefendi’yle müzik dünyasında milyonların kalbini çalmaya hazır: “20 bin takipçim varken ailem ‘Ne yapıyorsun, üniversite sınavın var’ derdi ama bak şimdi kendi müzik şirketimi kurdum.”
#Berkcan Güvenİçinde bulunduğumuz ve işletmeleri ve sektörleri radikal bir biçimde etkileyen değişim süreci, pazarlamanın geleneksel tanımının ve uygulama alanlarının da yeniden gözden geçirilmesini gerektiriyor… Yeni teknolojiler, özelikle yapay zekâ, büyük veri, 5G ve IoT (nesnelerin interneti), her sektördeki firmaların müşterileri ile etkileşim kurma şeklini önemli ölçüde değiştiriyor. Bu teknolojiler ve hayatımıza giren artan dijital kanallar ile pa-zarlamacılar artık, müşterilerinin yaşamlarına değer katmak için her zamankinden daha fazla fırsata sahipler.
#Ergi ŞenerUzun süredir, aynı zamanda mezunu da olduğum Sabancı Üniversitesi’nin Yönetim Bilimleri Fakültesi MBA Programı Danışma Kurulu’nda yer almaktayım. Düzenli olarak Sabancı Center’da gerçekleştirdiğimiz değerlendirme toplantılarında, özellikle işletme eğitiminde ve MBA seviyesinde, değişen iş hayatının ihtiyaçlarına cevap verecek güncel eğitim içeriklerinin eksiliğini dile getiriyordum.
#HürriyetBeşiktaş, dinamik ve öne gitme arzusu olan bir takım. Ancak yeni sezonda topun kaybedildiği noktalarda daha akılcı olmak, karşı pres yapmak zorundalar. Aynen Liverpool gibi. Topun kaybedildiği noktada kurulacak şok preste Atiba önemli bir koz. Çünkü önsezileriyle doğru yerde olmayı beceriyor hâlâ.
#BeşiktaşGenç Fütüristler, Fütüristler Derneği tarafından gençlerin, geleceğe yönelik farkındalıklarını artırma ve değişen ve gelişen dünyaya hazır olup geleceğe katkı sağlayacak fikirler üretmesini sağlama misyonuyla 2009 yılında kurulmuş bir alt komite. Yeni Normal’i ve etkilerini analiz ederken, bu sürece yönelik Genç Fütüristler’in de görüşlerini almak istedim.
#Hürriyet