Trendyol oluşturduğu modelle ister Kars’ın bir köyünden, isterse İstanbul’un bir mahallesinden satış yapan KOBİ ve esnafı dünya pazarlarına açtı. 2 yılda 51 bin satıcı çeşitli ülkelere 37 milyonu aşkın ürün sattı. Trendyol, satıcıları aracılığıyla gelecek yıl 2 milyar dolar, 2026’da ise 10 milyar dolar ihracat yapmayı hedefliyor. Türkiye’de sepet ortalaması 20 dolarken Körfez ülkelerinde bu fiyat 120 dolara çıkıyor.
#TrendyolTürk ayakkabı sektörünün küresel vitrini olarak kabul edilen Eksposhoes Ayakkabı Moda Saraciye fuarı kapılarını açtı. Antalya’da düzenlenen fuara üzeri özel taşlarla kaplanan ve tamamen el işçiliği ile tasarlanan ayakkabı damgasını vurdu. Bir ayda tamamı kadın işçiler tarafından özel olarak üretilen ayakkabı, 13 bin dolara (Yaklaşık 104 in TL) bir Türk iş adamı tarafından satın alındı.
#Eksposhoes Ayakkabı Moda Saraciye FuarıHollywood'un çocuk oyuncularından Faithe Herman, Lexy Kolker ve Stella Edwards'ın da arasında bulunduğu pek çok minik yıldız, katıldıkları gala ve ödül törenlerinde, Türk girişimci Sarı'nın kurduğu "Mama Luma" marka elbiseleri tercih etti.
#HollywoodAfrika’da son 10 yılda gerçekleşen ekonomik büyüme ve Türkiye ile diplomatik ilişkilerin gelişmesiyle İstanbul’daki Afrikalı sayısında gözle görülür bir artış oldu. Peki kim bu Afrikalılar? Hangi ülkelerden geliyorlar, hangi sektörlere hâkimler? İstanbul’un ekonomiye katkı sağlayan Afrikalı göçmenlerini araştırdık. Kimi öğrenci olarak gelip dükkân açan, kimi seyyar saat satıcılığından büyük ölçekli inşaat işleri yapan patronlara dönüşen Afrikalı girişimcilerle konuştuk.
#AfrikaGümüşlük’te oturuyorduk. Yanıma bir kadın yaklaştı. Son derece şık, tatlı bir kadın. Elinde güzel bir çanta vardı. İkisi de parlıyordu. Kadın da çanta da... “Kocam” dedi, “sizi rahatsız edeceğimi, yanınıza gelmemem gerektiğini söyledi. Ama ben geldim...” “Buyurun” dedim. Ve bana bir çırpıda yaptığı çantaların hikâyesini anlattı.O, yani Naz Kurtoğlu, hem insanlara şık bir şey sunuyordu hem de çalışma şansı olmayan kadınlara iş imkanı yaratıyordu. Bence müthiş hikâye. Bana ilham verdi, bakalım size de verecek mi?
#Ayşe ArmanAVRUPA’da ‘üretici’ ülke sıfatını çoktan kaybeden ülkeler, giyim ürünlerinin etiketinde üretilen ülke ibaresinin yer almaması için gizliden bir savaş yürütüyor. Ekoteks İcra Kurulu Başkanı Nilgün Özdemir “Made in Turkey, üretim kalitemizi simgeleyen bir markadır. Bu avantajı elden kaçırmamalıyız” dedi.
Ekonomi Bakanı Zafer Çağlayan, 15-20 yıl önce peşin parayla Avrupa'dan malzeme alamadıklarını, ancak günümüzde artık seçici duruma geldiklerini belirterek, “Artık alacağımız yeri biz seçiyoruz. Bundan sonra sahip olduğumuz bir çok markaya dünyada daha fazla fırsat açmak için daha fazla çalışacağız” dedi.
2011 yılında Türkiye'ye 800 bin adet deri mont ithal edildiğini belirten Türkiye Deri Konfeksiyoncuları Derneği (TDKD) Başkanı Mehmet Ali Dinç, “Türkiye'de yaşayanlar Türk derisinin ne kadar kaliteli olduğunu bilmiyor. 800 bin adet deri mont, 10 bin kişinin istihdamı, ekonomik krizle birlikte 2008 yılında kapanan en az 300 firmanın tekrar işe başlaması demek'' dedi
Türkiye’nin önde gelen deri markalarından Derimod, 30 yıldır aralarında Armani, Mark Jacops, Lagerfeld gibi lüks devlerinin bulunduğu markalara üretimi 1 Ocak 2011’de durdurdu. İstanbul Moda Haftası’nda düzenlediği defilenin ardından koleksiyonları için talep aldıklarını belirten Derimod’un sahibi Ümit Zaim, “Hepsini geri çevirdik. Şok oldular” dedi.
İtalyan Prada, Türkiye’deki ilk mağazasını Nişantaşı’nda açtı. Prada’nın İdari İşlerden Sorumlu Başkan Yardımcısı Sebastian Suhl, İstanbul’da büyük oynamaya karar verdiklerini belirterek, “Prada risk almayı seven bir markadır. New York’taki en önemli mağazamızı, 11 Eylül’den üç ay sonra açmıştık. İstanbul’da rekor kıracağımıza inanıyorum” dedi.
GF Ferre, Ferre, Just Cavalli, Armani Jeans gibi markaların Türkiye distribütörü, lüks ve perakende uzmanı İstanbul Bijuteri’nin sahibi Aydın Ak, tasarruf edip lüks markalardan alışveriş yapan orta gelirlinin krizle alt segmente yöneldiğini, kaymak tabakanın ise haute couture kaydığını söylüyor.
Çin’in Sincan Eyaleti yıllardır siyasi kaostan kurtulamazken, Ningşia Eyaleti’nde 2.2 milyon Müslüman huzur içinde yaşıyor. Eyalette taassubun izi yok. Zengin yeraltı kaynakları, enerji santralları, dev kaşmir fabrikaları refah düzeyini artırmış. Müslümanların eyaletinde, çölde kurulan bağlarda cabernet sauvignon yetiştiriyor, şarap Fransa’dan getirtilen meşe fıçılarda yıllandırıyor. Ningşia, yakın gelecekte Çin’in en önemli şarapçılık merkezlerinden biri olmaya aday.