Türk ayakkabısı Çin Seddi’ni aştı

Güncelleme Tarihi:

Türk ayakkabısı Çin Seddi’ni aştı
Oluşturulma Tarihi: Temmuz 04, 2011 21:44

Son yıllarda özellikle ayakkabı sektörünün korkulu rüyası olan Çin’e mağaza açan İzmirli Zandar, bu ay ikincisini faaliyete sokacak, hedef üç yılda 14 mağazaya ulaşmak.

Haberin Devamı

ÜRETTİĞİ ucuz ürünlerle birçok ülkenin korkulu rüyası haline gelen Çin’e, İzmirli Zandar ayakkabı ihracatına başladı. Yaklaşık 1.5 ay önce İngiliz Padders firması ile birlikte Çin’de mağaza açan Zandar Ayakkabı, bu ay ikinci mağazasını açmaya hazırlanıyor. Firma 2014’te kadar Çin’de 14 mağazaya ulaşmayı planlıyor.

Dünyanın bir çok ülkesine ihracat yaptıklarını belirten şirket ortaklarından Erkan Zandar, “Yeni Zelanda’dan Avustralya’ya, Afrika’dan Amerika’ya, İzlanda’dan Arap ülkelerine kadar geniş bir ağımız var. Şimdi bunlara Çin’i ekledik. Herkesin Çin malı diye korktuğu bir pazara ihracat yapmak bizim için çok önemli. Bir yerde tereciye tere satıyoruz” diye konuştu.

Made in Turkey

Son dönemde Çinlilerin tüketim alışkanlıklarının değişmeye başladığına dikkat çeken Zandar, yaptırdıkları araştırmada 140 milyonluk nüfusun bir çift ayakkabı için 100 paund vermeye hazır olduğunu söyledi. 496 milyonluk bir nüfusun ise internet üzerinde alışveriş yaptığını vurgulayan Zandar, “Biz de böyle bir pazarda yer almak için harekete geçtik. İlk teklif İngiliz Padders’den geldi. Padders ile 1.5 ay önce ilk mağazayı açtık. Marka olarak Padders’i kullanıyoruz. Ama ürünler bizden gidiyor. ‘Made in Turkey’ etiketi bulunuyor. Çin’de ilk etapta hedefimiz, mağazalar ile marka bilinirliğini artırmak. Daha sonra toptan satışa başlayacağız. İngiliz partnerin yanında birde Çinli ortağımız var. İlerki süreçte buraya, bizim dışımızda başka yerli firmaların ürünlerini de getirmek istiyoruz” bilgisini verdi.

Haberin Devamı

İlk firma oldu

Avrupalı firmaların da Çin’de mağazalaşma çalışmaları yürüttüğünü ifade eden Zandar, Türkiye’den de ayakkabı sektöründe bir kaç firmanın araştırma yaptığını belirtti. Türkiye’den Çin’e ayakkabı ihracatı yapan ilk firma olduklarını aktaran Zandar, “Biz şu an mağaza için alışveriş merkezlerinde yer bakıyoruz. Çin’de sokak mağazası kavramı pek yok. Bölge çok sıcak ve nemli olduğu için Çinliler AVM’leri tercih ediyor. Biz de burada yerimizi alıyoruz” dedi.

Genç nüfus

Şu anada kadar Çin’den çok olumlu geri dönüşler aldıklarını belirten Zandar, Çin malı bir ayakkabının pazarda 50-60 paunda satıldığını ifade ederek, “Ama bizim ürünlerimiz 180 paunda alıcı bulunuyor. Made in China ibaresini gördüklerinde bu parayı vermiyorlar. Ama Türk ürüne karşı ilgiler yüksek. Gençler geleneksel ürünler yerine Avrupa modasını takip ediyor” diye konuştu.

Sadece kadın

Haberin Devamı

Şirket olarak orta yaş grubuna yönelik kadın ayakkabısı ürettiklerini aktaran Zandar, yıllık yaklaşık 120 bin çift üretim yaptıklarını belirtti. Türkiye’de ilk comfort ayakkabı üreticilerinden olduklarını anlatan Zandar, “Üretimin yaklaşık yüzde 70’ni ihraç ediyoruz. 2010’da 2 milyon dolarlık ihracat yaptık. Bu yılın ilk 6 ayında ise 1,5 milyonu buldu. Hedefimiz 3 milyon dolara ulaşmak” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!