Paylaş
İzdiham hâlâ sürmekte. Hafta sonu ve tatil zamanları alışveriş yapacaksanız, bir tam günü kurban etmeye hazır olun, zira kasadaki sıra sabır sınırlarını zorlayacak kadar uzun oluyor.
İş günleri ve mümkün olursa hafta içi erken saatleri kollamak gerek, bu “izdiham” halleri uzun süre devam edecek gibi görünüyor.
Tabii H&M durumdan gayet memnun. Markanın iletişim müdürü Pelin Atay, beklenenin çok üzerinde bir satış grafiği yakaladıklarını söylüyor.
Marka sularında vaziyet iyi ancak, “Neden Taksim değil, neden Bağdat Caddesi değil de Forum İstanbul gibi şehrin dışında, uzak bir lokasyon?” sorusu birçok “eyçenemsever” gibi benim de kafamı kurcalamaktaydı.�
H&M’in açılacağı dedikoduları ilk dolaşmaya başladığında herkes şehrin içinde Taksim, Bağdat Caddesi ya da merkezi noktada bulunan bir alışveriş merkezinde kurulacağını düşündü. Forum İstanbul gibi uzak bir nokta seçildiğinde, duruma kimse anlam veremedi.
Önce, “H&M acaba ‘Biz öyle bir markayız ki, nereye açarsak açalım, müşterimiz bizim için gelir’ diyor ve o yüzden mi böyle bir tercih yapıyor?” dedik fakat Atay’ın verdiği bilgilere göre, markanın Forum İstanbul’u tercih etmesinin bambaşka sebepleri var.
Sadece ilk mağaza için değil, açılacak tüm H&M’ler için belli kriterler göz önünde bulunduruluyor.
Mağazanın açılacağı lokasyon düşünülürken, öncelikle metrekare ve insan sirkülasyonu gibi önemli iki faktör göz önüne alınıyor.
Forum İstanbul’un tercih edilmesinin nedenlerinden biri, Avrupa’nın en büyük alışveriş merkezlerinden bir tanesi olması ve markaya istedikleri mağaza büyüklüğünü sunabilmesi.
H&M, ancak ürün gamını rahatlıkla sunabileceği, yani “yayılabileceği” bir mağazaya yerleşebiliyor. Forum İstanbul’daki mağaza iki katlı ve 2300 metrekare. Atay, bir mağazaya yerleşebilmeleri için onlara en az 1500-2000 metrekare alan sunması gerektiğini söylüyor.
Satışlar iyi
Biz her ne kadar “Niçin bu kadar uzakta açıldı, açıvereydiniz ya Taksim’de diye söylenir dururken H&M tarafında işler gayet tıkırında, Atay, doğru bir seçim yaptıklarının ispatı olarak satış grafiğini gösteriyor. Açıldığı tarihten beri, her gün beklenenin 2 katından fazla satış yapılıyor Forum İstanbul H&M’de.
İkinci mağaza aralık başında İstinye Park’ta açılacak. Onları ilkbaharda Safir ve Forum Marmara mağazaları takip edecek. Henüz imzalanmış bir anlaşma bulunmamakla birlikte başka adreslerle de görüşmeler sürüyormuş. (Bağdat Caddesi mesela)
Türkiye, H&M’in giriş yaptığı 38. ülke.
İsveç H&M’in Türkiye pazarından beklentisi büyük. Atay, hem açılışa olan ilgi, hem de satış grafiğinin beklenin üzerinde olması gibi sebeplerden ötürü, Türkiye’ye yaptıkları yatırımların artacağını söylüyor.
Zira her gün Türkiye’nin farklı yerlerinden franchise talebi alıyorlarmış, bu da birkaç sene içinde İstanbul başta olmak üzere ülkenin dört bir yanında H&M mağazaları göreceğimiz anlamına geliyor.
Şu anda yeni sezon hazırlıklarını yapıyor H&M. 23 Kasım itibariyle Lanvin’in H&M için hazırladığı tasarımların satışta olacağını hatırlatayım.
İhraç fazlaları ne olacak?
Meraklıları iyi bilir, Türkiye H&M’in üretici olarak seçtiği başlıca ülkelerden biridir.
Yurtdışındaki H&M’leri didikleyen kadınlar vaktiyle, birçok üründe “Made in Turkey” etiketi gördüklerinde hem heyecanlanmışlar, hem de “Yurtdışına çıkıp Türkiye’de yapılmış kıyafetler alıp geri dönmek” konusundan ötürü pek dertlenmişlerdir.
Yurtdışına gönderilmeyen, defolu ve ihraç fazlası ürünler ise yine meraklılarının çok iyi bildiği üzere çeşitli butiklerde, pasajlarda, pazarlarda yıllardır satılır.
Hatta “ihraç fazlası ticareti”nin en “baba” markalarından birine dönüşmüştür H&M.
Atay, ihraç fazlası satışlar konusunda bazı önlemler alınacağını söyledi. Bu da, marka resmi olarak Türkiye pazarına giriş yaptığı için artık “ihraç fazlası” dünyasında H&M egemenliğinin biteceği anlamına geliyor...
Paylaş