300 mağazaya çıkıp 1100 kişiye daha kapı açacak 500 milyon lirayı bulacak

Güncelleme Tarihi:

300 mağazaya çıkıp 1100 kişiye daha kapı açacak 500 milyon lirayı bulacak
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 13, 2010 00:00

Türkiye’de jean pazarında 14 yıldır lider konumunda bulunan ve yurtdışında da bu alanda adını duyuran denim markalarından Mavi, 3 yıl içinde 500 milyon liraya çıkarmayı hedefliyor.

Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, bu hedefi ağırlıklı olarak mevcut mağazalarının satış performansını ve mağaza sayısını artırarak gerçekleştirmeyi planladıklarını belirterek, “2009’da krize rağmen ciro bazında yüzde 12 büyüme ile 240 milyon lira ciro elde ettik. Mağaza sayısında ise Türkiye’de yüzde 18 büyüme yakalayıp 137 olan sayıyı 163’e çıkardık. 3 yıl içinde kendi mağaza sayımızı 300’e ciromuzu da 500 milyon liraya ulaştırmayı hedefliyoruz” dedi.

Yüzde 30 büyüme

2010 yılı için yüzde 24 büyüme hedefi koyduklarını kaydeden Yavuz, şunları söyledi: “14 yaşından 100 yaşına kadar herkes bizden alışveriş yapıyor. 2010 yılı ilk çeyrek rakamları umduğumuzdan iyi geldi. Yüzde 30’luk büyüme yakaladık. Bunu yıl sonuna kadar sürdürüp 295-300 milyon lira arasında bir ciro hedefliyoruz. Türkiye’de çok fırsat var, Türkiye balığı çok büyük. Burada daha fazla büyüyebiliriz. Şu anda 79 ildeyiz, Kilis ve Günüşhane’de yokuz ilk etapta oralara mağaza açacağız. Bunun dışında Türkiye’de büyüyecek çok yerimiz var hem cadde mağazası anlamında hem de yeni açılan ve iyi yönetilen alışveriş merkezlerinde olmayı istiyoruz.”

2 bin 500 kişilik aile

Mavi’nin 2011 yılı sonuna kadar mağaza sayısını 200’e çıkarmayı planladığnı söyleyen Yavuz, şunları anlattı: “Mavi’de çalışan sayısı dünya yapılanması dahil 1056’yı buldu. Bunun 96’sı Kuzey Amerika, 60’ı Avrupa’da. Bayilerimizle birlikte hesapladığınızda 2 bin 500 kişilik bir aile oluyoruz. Her açtığımız mağazada 7-10 arasında yeni istihdam sağlanıyor. 300 mağaza hedefi ile 1000 ile 1100 arasında yeni istihdam sağlanmış olacak. Sadece yeni mağaza yatırımı ile yapılacak yatırım miktarı ise 5-6 milyon TL tutarında.”

300 modelde 700 varyant

50 ülkede 4 binin üzerinde satış noktasında olduklarını kaydeden Yavuz şöyle devam etti: “Bunların 238’i Mavi Shop olarak yer alıyor. Yurtdışı gelirlerimiz şu anda ciromuzun yüzde 30’unu kapsıyor. Bunu önümüzdeki 3 yıl içinde yüzde 50’ye ulaştırmak üzere bir stratejik plan hazırladık. Avrupa’da birçok büyük alışveriş merkezi ve departman store’da (çok katlı mağaza) yer alıyoruz. Bunların yeni yapılanmalarında Mavi’de listelenmeye başladı. Bu iyi bir gelişme. Yılda 10 koleksiyon hazırlıyoruz. Türkiye’de 74 modelde 196 varyantta ürünümüz var. Dünyada ise 300 modelde 700’ün üzerinde varyantta çalışıyoruz.”
Mavi’ye zaman zaman stratejik ve finansal ortaklık için yurtdışından teklifler geldiğini belirten Yavuz, “Ancak şu aşamada bir ortaklık düşünmüyoruz” diye konuştu.

Denimde ‘Made in Turkey’ Mercedes gibi algılanıyor

MAVİ Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, “Son dönemde siparişlerimizdeki artışla birlikte yurtdışı üreticilerimiz de ‘Mavi neymiş’ diye gelmek istediler. Denim üretiminde hâlâ Türkiye ağırlıkta çünkü denimde ‘Made in Turkey’ etiketi Mercedes gibi algılanıyor” dedi.

Daha çok kadınlara ve kış sezonu satmak istiyoruz

CÜNEYT Yavuz, “Mavi müşterisinde yüzde 50 kadın yüzde 50 erkek dengesi bulunuyor. Biz bunu kadınlar lehine bozup yüzde 55 kadın, yüzde 45 erkek olarak değiştirmek istiyoruz. Çünkü kadınlar erkeklerden çok alışveriş yapıyor. Şu anda kış ile yaz arasında da yüzde 50 denge var. Bunu da yüzde 55 kış, yüzde 45 yaz olarak değiştirmek istiyoruz. Hem kış ürünleri daha pahalı hem de daha çok çeşit var” dedi.

Avrupa’da ilk çeyrekte yüzde 57 büyüdü

AVRUPA’daki tüketiciyi 3 kategoriye ayırarak yeni bir strateji ile buradaki yaygınlıklarını artırmayı hedeflediklerini belirten Cüneyt Yavuz, “İlk sonuçlar çok iyi geldi, bu yılın ilk 3 ayında yüzde 57 büyüdük. Daha da büyüyeceğiz” dedi.

Bir milyonuncu İstanbul tişörtü ekimde

2004’ten bu yana İstanbul tişortleri ürettiklerini kaydeden Cüneyt Yavuz, “Bu yıl ekim kasım gibi bir milyonuncu tişörtü satarız. Bu tişörtleri yeni tasarımlarla bu koleksiyonumuzu da canlı tutmaya çalışıyoruz” dedi.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!