Markasız ihracatı kesti fason üretim siparişine gelen markaları şaşırttı

Güncelleme Tarihi:

Markasız ihracatı kesti fason üretim siparişine gelen markaları şaşırttı
Oluşturulma Tarihi: Şubat 07, 2011 00:00

Türkiye’nin önde gelen deri markalarından Derimod, 30 yıldır aralarında Armani, Mark Jacops, Lagerfeld gibi lüks devlerinin bulunduğu markalara üretimi 1 Ocak 2011’de durdurdu. İstanbul Moda Haftası’nda düzenlediği defilenin ardından koleksiyonları için talep aldıklarını belirten Derimod’un sahibi Ümit Zaim, “Hepsini geri çevirdik. Şok oldular” dedi.

İSTANBUL Moda Haftası (İstanbul Fashion Week-IFW) kapsamında yeni koleksiyonunu sergileyen Derimod, aynı gece yabancı pek çok alım grubunun yakın ilgisiyle karşılaştı. Derimod Yönetim Kurulu Başkanı Ümit Zaim, 30 yılı aşkın bir süredir Armani, Mark Jacops, Lagerfeld gibi lüks markalara üretim yaptıklarını hatırlatarak, “Ancak bir karar aldık. 1 Ocak 2011’den itibaren geçerli olmak üzere markasız ihracatı bıraktık. Bu stratejik bir karardır ve stratejik kararlar günlük kararların üzerindedir. Hatta bu markalar çoğu zaman bizim koleksiyonlarımızdan ürünler seçtiler. Bizim hazırladığımız koleksiyonlara onların etiketi basıldı. Fakat artık buna bir son verdik” dedi.

Reddettik, şok ettik

Ümit Zaim, IFW kapsamında yeni koleksiyonlarını sergilediklerini ve yabancı alıcıların da dikkatini çektiğini söyledi. Defilenin bitiminde etrafını yabancı alıcıların sardığını ve sipariş vermek istediklerini belirten Zaim, “Ceketlerimize, modellerimize hayran kalmışlar. Almak istediklerini söylediler. Biz de onlara kibarca artık markasız ihracat yapmadığımızı söyledik. Onları reddetmemiz karşısında şoka girdiler” diye konuştu.

Stratejik ortak

Bundan sonraki tüm stratejilerinin Derimod markasını yüceltmek üzerine kurulu olacağını vurgulayan Zaim, şu açıklamayı yaptı: “Bize artık dış müşteri değil, yurtdışında Derimod mağazası açacak, beraber yürüyeceğimiz stratejik ortak lazım. Orta vadede zaten Türkiye’de de ihracat stratejisi bu. ‘Made in Turkey’den (Türk malı) Türk markasına geçmek.”

Peş peşe açılacağız

Son 10 yılda Türk perakende pazarının çok değiştiğini, çok önemli markaların pazara girdiğini hatırlatan Zaim, Türkiye’de kıyasıya bir rekabet yaşandığını, Derimod’un metrekare başına ciro performansının pek çok yabancı markadan daha iyi olduğunu söyledi. “Türkiye’de iyi ciro yapan marka dünyanın her yerinde iş yapar” diyen Zaim, üç yıl içerisinde Türkiye yapılanmasının tamamlanacağını, Edirne’den Diyarbakır’a, Samsun’dan Antakya’ya tüm ülkeye yayılacaklarını anlattı. 2011-2020 aralığını yurtdışına açılma yılları olarak belirlediklerini vurgulayan Zaim, “Rusya, Romanya, Erbil, Azerbaycan, Yunanistan’dan gelen teklifleri değerlendiriyoruz. En kısa zamanda mağazalarımızı peş peşe açacağız” dedi.

Mavi, 20’nci yılı 250 mağaza 400 milyon TL ciroyla kapatacak

DÜNYANIN farklı yerlerindeki tasarımcıların dokunuşlarıyla yaratılan Mavi 2011 Sonbahar-Kış Koleksiyonu da IFW kapsamında tanıtıldı. Mavi Genel Müdürü Cüneyt Yavuz, markanın 20’nci yaşını kutladıkları için defileye son anda karar verdiklerini belirterek, “Yaş 20’ye geldi ama hâlâ genciz ve genç kalmamızı lazım” dedi. Türkiye’nin dünyaya açılan yüzüyle denk bir yaşta olduklarını vurgulayan Cüneyt Yavuz, şöyle konuştu: “Şu anki konjonktürde yapacak daha fazla iş var. Bu 20 yılın içinde Türkiye’nin sevgili markası haline geldik. Marka bizi de aştı. İnsanların üzerine titrediği bir marka oldu. Yurtdışında görüp bizimle gururlanıyorlar, gelip anlatıyorlar. Böyle bir temsil görevi de var Mavi’nin.”

Hollanda’da şirket kurdu

2010 yılında Avrupa’da yüzde 50’nin üzerinde büyüdüklerini hatırlatan Yavuz, Avrupa’da gidecek çok yol olduğunu söyledi. Yavuz 20’nci yıl hedeflerini şöyle açıkladı: “20’nci yılda içerideki slogan ‘Daha da mavi olacağız’. Daha da özümüze döneceğiz. Jean’de öncü kalacağız. Bir ay içinde Düseldorf, Beyoğlu mağazaları açılacak. Marmara Forum’da da açılacağız. Bu Almanya’daki üçüncü mağaza olacak. Yurtdışında Almanya, Hollanda yapılanması ağırlıklı. Amsterdam’da ofis açıyoruz. Almanya’da 80 milyon adet jean satılıyor, yani kişi başı yılda bir jean satılıyor. Hollanda da öyle. Önemli pazarlar. Üstelik Çin, Japonya, Kore gibi Uzakdoğu’nun gözüne girmenin yolu da Avrupa’dan geçiyor.”

İki bacaklı büyüme

Avrupa önemini korurken Türkiye’nin Kuzey, Doğu ve Güney’ini de mercek altına alan Mavi, iki bacaklı bir büyüme planı yapıyor. Batı’daki büyümenin yanında Irak, Rusya ve Ortadoğu’nun ihmal edilemeyeceğini vurgulayan Yavuz, şunları dile getirdi: “Biz enerjimizin büyük kısmını gelişmiş pazarlara harcıyorduk. Geçen yıl Suriye ve Kuzey Irak’ta da mağaza açtık. Büyüdüm oldu, yayıldım değil de markayı yerleştirerek gidiyoruz. 20’nci yılda şu anda Türkiye’de 190 olan mağaza sayısı 200’e çıkacak. Yurtdışında 40 olan sayı ise 50’ye. 300 milyon TL’si Türkiye’den 400 milyon TL de ciro yaparız.”
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!