Ayakkabıda artık sanatçı oldunuz kaliteniz Avrupa’ya güç veriyor

Güncelleme Tarihi:

Ayakkabıda artık sanatçı oldunuz kaliteniz Avrupa’ya güç veriyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2010 00:00

Avrupa Ayakkabı Federasyonu Başkanı Vito Artoli, “Türk ayakkabı üreticisi artık Avrupalı gibi sanatçı, Uzakdoğu ise kopyacı. Türkiye, dünya ayakkabı rekabetinde Avrupa’ya güç katıyor” dedi.

AVRUPA Ayakkabı Sanayi Konfederasyonu (CEC) Başkanı Vito Artioli, Avrupa’nın ayakkabı üretiminin anası olduğunu belirterek “Türkiye ile bütünleşen bir Avrupa, ayakkabı üretiminde dünyada daha rekabetçi oluyor. Türkiye bize dünyanın diğer bölgeleriyle rekabet gücü veriyor” dedi. Dünyada modern ayakkabı üretimine ilk Avrupa’nın başladığını ve moda unsuru olarak ayakkabıyı ele aldığını vurgulayan Vito Artioli, “Bütün gelişen ülkeler ayakkabı üretimine başladı. Şu anda dünyada Çin ve Hindistan hakimiyeti söz konusu. Hem yatırım çekip hem istihdam sağlıyorlar. Ayakkabı üretemi işçilik maliyetinin düşük olduğu ülkelere kaydı ama Avrupa kalite ve stil sahibi ürünlerde ağırlığını koruyor” diye konuştu.

Sanatçılar ve kopyacıyar

Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin (TASD) ev sahipliğinde 11 ülkeden 30 üyenin katılımıyla İstanbul’da yapılan CEC olağan genel kuruluna gelen Artioli, Türkiye’yi de içine dahil ettiği Avrupa ayakkabı sanayinin sanatçı, Uzakdoğu’nun ise kopyacı olduğunu söyledi. Avrupa’da tekstil ve konfeksiyon üretiminin neredeyse tamamen sona erdiğini hatırlatan Artioli, “Fakat ayakkabı üretimini asla bırakmayacağız. Avrupa’da üretim farklılaşırken Türkiye bizim için Avrupa’daki üretimi destekleyen çok iyi bir alternatif. Türkiye ile birlikte Avrupa, ayakkabıda dünya ile daha güçlü rekabet ediyor. Türkiye’nin varlığı bize kuvvet veriyor. Ulaştığı seviye ve kaliteyle Türkiye rekabet gücümüzü artırıyor” diye konuştu.
/images/100/0x0/55ea45edf018fbb8f8754e9d

Türkiye yükselecek, göreceğiz

Türkiye’nin üretim kalitesinin yanında, stil olarak da kendini çok geliştirdiğini vurgulayan Artioli, modaya uygun, stil sahibi kalitesi tartışılmaz üretimle Türkiye’nin fark yaratabileceğini söyledi. Artioli, şöyle konuştu: “Sakın kendinizi başka bir yerde görmeyin; Türkiye Avrupa’dır. Zaten Avrupa Birliği’ne de gireceksiniz. Ayakkabıdaki gelişiminizi sürdürün, eğitime daha çok önem verin. Markalar konusunda eksiğiniz var ama ben eminim ki Türkiye’den de Gucciler, Pradalar, Christian Louboutinler çıkacak. Ama bu zaman alır. Adım adım gerçekleşir. Sabır gösterin, sabrederken de kendinizi geliştirmeyi sürdürün.”

Avrupa’da Made in Turkey etiketine talep arttı

TASD Başkanı İslam Şeker, Avrupalı alıcıların ayakkabıda önceleri ‘Made in Turkey’ (Türk Malı) etiketini görmek istemediklerini belirterek, şimdi kaliteyi vurguladığı için özellikle bu etiketi talep ettiklerini söyledi. Avrupa ülkelerinin dünyanın en önemli tüketim toplumlarını barındırdığını belirten Şeker, şöyle konuştu: “Bu yanıyla Avrupa, Türk ayakkabı sektörü için de son derece önemli bir pazar. Avrupa’da ciddi bir üretim kaybı yaşanıyor. Türkiye, Avrupa ülkeleri içinde üretimi artan tek ülke. 2008’deki krizden ayakkabı sektörü diğer sektörler kadar etkilenmedi. 2009 yılında yapılan ihracat çift bazında 2008’e göre yüzde 3 arttı.”

Dünya 98 milyar dolar harcıyor

Dünya ayakkabı pazarı 97.7 milyar dolar büyüklüğe sahip.
Türkiye’nin buradan aldığı pay yüzde 0.4.
Dünya ayakkabı ticaretinden İtalya yüzde 12, Almanya yüzde 4.3, Belçika yüzde 4.1 pay alıyor.
Çin’in aldığı pay yüzde 32.6, Hong Kong’un 6.6, Vietnam ise yüzde 5.3.

Türkiye’de yılda 4.2 milyar dolar dönüyor

Türkiye’de yılda 212 milyon çift ayakkabı üretiliyor.
190 milyon çifti Türkiye’de tüketiliyor.
Bu 4.2 milyar dolarlık bir ticaret hacmi anlamına geliyor.
Türkiye’deki üretimin yüzde 26’sı ihraç ediliyor.
Tüketimde ithalatın payı ise yüzde 18.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!