Nielsen Perakende Hizmetleri Lideri Tamer Gülsaç, “2018 yılının ocak–ağustos döneminde Türkiye hızlı tüketim ürünleri sektörü yüzde 17 büyürken özel markalı (Markete özel bir markayla satışa sunulan) ürünler sektöründe yüzde 25’lik büyüme gerçekleşti.” bilgisini verdi.
#Nielsen Perakende Hizmetleri Lideri Tamer GülsaçSabah rutininin vazgeçilmezi, eş dostla sohbetin en lezzetli bahanesi, güzel bir yemeğin mutlu finali... Türk kahvesi, filtre kahve ya da espresso olsun, hepimizin gününü aydınlatan bir kahve çeşidi mutlaka var. Elbette ona tadını veren çekirdeği de en az kendisi kadar derin bir mevzu... İyi çekirdek nedir, neye göre belirlenir? Damakta yarattığı farklılıklar nedir? 1 Ekim Dünya Kahve Günü vesilesiyle işin uzmanlarını dinledik.
#KahveTüm dünyada makyaj ürünlerinin kullanımı, maskelerin neredeyse tamamen hayatımızdan çıkmasıyla eski günlerine geri döndü. Geçen yılla kıyaslandığında Türkiye’de makyaj kategorisinin yüzde 100’ün de üzerinde büyüdüğünü dile getiren sektör temsilcileri, turizmin de etkisiyle tarihi rekorlar kırdıklarını belirtiyor.
#MakyajPandemi nedeniyle bir yıl gibi kısa bir sürede yeme-içme kültürümüzde köklü değişiklikler oldu. Kimi gıdaları hayatımızdan çıkardık, kimilerine ağırlık verdik. Alışverişi internet üzerinden yapmaya başladık. Müdavimi olduğumuz restoranları paket paket eve taşıdık. Peki bundan sonra neler olacak? 2021’de mutfak raflarına neleri ekleyeceğiz, şefler sektörü ayakta tutmak için hangi uygulamalara yönelecek? İşin uzmanlarına sorduk.
#GazetehaberleriBodrum’un turistik ve pahalı olduğuna dair bir önyargının varlığına dikkat çeken Başkan Ahmet Aras, “Bu yargı yerine, yılın 12 ayını dolu dolu geçirebileceğiniz, pek çok aktivite imkanı sunan bir Bodrum yaratmak için çalışmalarımızı sürdürüyoruz” dedi.
#İzmir1989 yılında Tahtakale’de temelleri atılan Lüx Plastik, İstanbul Silivri’deki fabrikasından 92 ülkeye ürün satıyor. Üretimin yüzde 65’ini ihraç ettiklerini anlatan Lüx Plastik Genel Müdürü Burak Önder, “Mutfaktan banyoya birçok farklı alanda 500 çeşit ürünümüz var. Bu ürünler Meksika’daki Walmart’a bile girdi” dedi.
#WalmartÖzel Markalı Ürünler Sanayicileri ve Tedarikçileri Derneği (PLAT) tarafından bu yıl 3’üncüsü düzenlenen olan Private Label Zirvesi 2017 perakende sektörünün önde gelen isimlerini buluşturdu. PLAT Derneği Başkanı M. İmer Özer, “Zincir market ve üreticilerin birbirine daha fazla kulak vermesi, ucuz fiyat imajından sıyrılması gerekiyor” diye konuştu.
#Private Label ZirvesiÜniversite tercih dönemi 26 Temmuz’da sona eriyor. Üniversite ve bölüm tercihlerini yapacak olan öğrenciler aslında mesleklerini de seçmiş oluyorlar. Bu, tercih yapılırken dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri. Ancak, göz önüne alınması gereken bir başka önemli nokta daha var. O da üniversitenin iş dünyasına hazırlanılan ve hatta iş dünyası ile tanışılan bir dönem olduğu.
#Üniversite-Sanayi İşbirliğiCarrefourSA, 2014’den itibaren başta market konsepti, insan kaynakları ve teknolojik altyapı alanları olmak üzere yatırımlar gerçekleştirerek büyük bir değişime imza atmaya hazırlanıyor. CarrefourSA, 2016 yılında 1000 markete ulaşmayı hedeflerken, çalışan sayısını 15 bin kişiye ulaştırmayı planlıyor.
#CarrefoursaDenizli’de Hacı Emin Bey’in 104 yıl önce açtığı şekerleme ve helva dükkânıyla yola çıkan, sonra Laleli’de ulusal marka olan Koska 4’üncü kuşakla ‘küresel marka’ planları yapıyor. Diyabetik reçeller, çölyak hastaları için glutensiz ürünler geliştiren firma organik helva ve lokum için TÜBİTAK’la çalışıyor.
Çoğunlukla ‘kayıp’ olarak adlandırılan mağazalarda ürünlerin çalınması perakende sektöründe yüzde 2-3’e kadar normal kabul ediliyor. Global Perakende Hırsızlık Barometresi’ne göre 2008 yılında Türkiye’de yüzde 1.57 olan kayıp oranı 2009’da yüzde 1.67’ye çıktı. Kayıpların toplamı 1.5 milyar Euro’ya ulaşırken, Türkiye 2009’da hırsızlık oranı en çok artan 4’üncü ülke oldu.
Uzun süredir üzerinde tartışılan Alışveriş Merkezleri ve Büyük Mağazalar Yasa Tasarısı ile ilgili görüşlerini dile getiren Metro Toptancı Market Genel Müdürü Hakan Ergin, özel markalı ürünlerin (Private label) zincir marketlerde satışına yüzde 20 sınırlama getiren maddenin tasarıdan çıkarıldığını söyledi. Ergin, “Küçük ve orta boy üreticinin ayakta kalması ve piyasada fiyat dengesi için sınırlama getirilmemesi önemli” dedi.