Oluşturulma Tarihi: Mart 13, 2009 00:00
Ekonomik krize rağmen 2009 yılında da büyümeyi sürdürüp, 350 yeni mağaza açmayı hedefleyen ve ucuzcu marketler zinciri olarak bilinen BİM, bu yıl Türkiye’de toplam 110 milyon TL’lik daha yatırım yapacak.
BİM Operasyon Komitesi Başkanı Galip Aykaç, "Kriz döneminde olmamıza rağmen yeni müşteriler kazanıyoruz. Ağustos ayından beri müşteri sayımız yüzde 7-8 oranında arttı. Zengin müşterilerin oranı da yükseliyor. Yatırımlara ve istihdam yaratmaya devam edeceğiz" dedi.
1.5 milyon müşteri
BİM Finans Direktörü Haluk Dortluoğlu, BİM’de satılan ürünlerin yüzde 56’sının özel markalı ürünlerden oluştuğuna dikkat çekerek, şunları söyledi: "Fiyat hassasiyetinin arttığı, tüketicilerin tasarruf eğilimine girdiği bu dönemde, yüzde 15-45 fiyat avantajı sağlayan özel markalı ürünlere olan talep artıyor. BİM’de satılan özel markalı bazı ürünler tüm markalı ürünler arasında pazar lideri. Günde 1.5 milyondan fazla kişi BİM mağazalarından alışveriş yapıyor. 2009 başında gerçekleştirdiğimiz yeni açılışlarla da 2 bin 330 mağazaya sahip olduk."
Ciro 4.2 milyar TL
3 bin 400 yeni istihdam ile çalışan sayılarını 2008 sonunda 13 bin 680’e çıkardıklarını açıklayan Dortluoğlu, şu bilgileri verdi: "Şu anda bu rakam 14 binin üzerinde. 2009’un tamamında yaklaşık 2 bin ilave personel istihdamı hedefliyoruz. Geçtiğimiz yıl 191 milyon TL yatırım yaptık. 2008 yılında 4 milyar 242 milyon TL ciro elde ettik. Bu, geçen seneye göre yüzde 42’lik bir artışa tekabül ediyor. Net kárımız da 114 milyon TL olarak gerçekleşti."
Akıllı insanlar
Küresel krizin perakende sektörünü olumsuz etkilediğini anlatan BİM CEO’su Jos Simons, şu değerlendirmeyi yaptı: "Ancak bu etki gıda ve temel ürünlerde daha sınırlı oldu. Türkiye, küresel krize karşı güçlü bankacılık ve finans sektörü ile 70 milyonu aşkın genç ve dinamik nüfusu gibi iki önemli avantaja sahip. BİM, 2008 yılında yüzde 42 büyüdü. Konseptimiz akıllı insanların konseptidir, yoksul insanların değil."
Fas’ta 5 yıl sonra 250 mağazaya ulaşacağız
BU yıl içinde Fas’ta yeni bir yatırım yapacaklarını açıklayan BİM CEO’su Jos Simons, yeni projelerini şöyle anlattı: "Öncelikle Türkiye, sonra Fas. Yabancı yatırımlarımızı adım adım gerçekleştireceğiz. Fas’ta yıl sonunda 40 mağazaya, 4-5 yıl sonra da 250 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. 2-3 yıl sonra, Fas’taki deneyimlerimizden ders aldıktan sonra bir sonraki adımımızı tartışacağız. Yurtdışına açılmada ilk olarak Fas’ı tercih etmemiz çok önemli. Fas’ın durumu BİM’in ilk olarak açıldığı 15 yıl öncesinin Türkiye’sine benziyor. Orada modern perakendenin başlangıç aşaması yaşanıyor. Fas’tan önce Bulgaristan ve Yunanistan gibi bölgelerde de araştırmalar yaptık."
Satın alma yok, yeni mağaza açmaya devam
350 yeni mağaza, 110 milyon TL yatırım, 4 yeni bölge deposu ve nisan ayında Fas’ta ilk mağazanın açılışını yapacaklarını vurgulayan Haluk Dortluoğlu, 2009 beklentilerini şöyle sıraladı: "Geçtiğimiz yıl eylül ayında uluslararası durgunluk perakende sektörünü büyük ölçüde etkiledi. Ancak sonraki aylarda pozitif yönde bir değişim yaşandı. 2009 ilk çeyreğinde, geçen senenin son çeyreğine göre daha olumlu beklentilerimiz var. Bizim yeni mağaza açma konusunda bir sıkıntımız yok. Satın almalar yoluyla büyümeyi düşünmüyoruz."