‘Toplu Öyküler’, 50 Kuşağı’nın büyük isimlerinden Adnan Özyalçıner’in ilk kitabından da öncesine geçen 1.192 sayfalık dev bir toplam. 90’ıncı yaşını kutlayan usta yazarın öyküleri, başlı başına İstanbul’u, kentin gerçeklerini, toplumsal yaşamı, yıkımı ve umudunu anlatır. Toplumcu bakışı her zaman korur ve bunu yaparken estetiği ihmal etmez.
#Adnan ÖzyalçınerToplumcu gerçekçi kalemi, kadın özgürleşmesine sunduğu büyük katkı ve eserleriyle 1930’lardan itibaren Avrupa dillerine çevrilen Suat Derviş, ölümünün 50’nci yılında bir dizi etkinlikle anılıyor. Usta yazarı ve külliyatını bu vesileyle bir kere daha anımsıyoruz.
#Suat DervişAntolojiler birçok kişinin edebiyat yapıtlarını seçmesini sağlayan kaynak kitaplardır. Antoloji denince edebiyat türleri içinde önde gelen şiirdir. Edebiyat tarihimizde etkili olan birçok antoloji vardır. Antoloji türünün ilk örnekleri hangileriydi? Geçmişe doğru kısa bir antoloji yolculuğu yapalım.
#Antolojiler'Beni Nereden Vuralım?' Zeynep Tuğçe Karadağ’ın ikinci kitabı. Güzel etkiler var. Güzel bir güvensizlik de. Şiiri güzelleştiren şeyler ikisi de. Şaşkınlığını koruduğu ya da bir şeyi ilk keşfettiği, dile döktüğü yerler, “İnsan, kendini ödemekten kaçan tek canlı”.
#Zeynep Tuğçe KaradağBazı kitapların tamamlanmasını, bazı kitapların yeniden basılmasını ve gazete, TV’de yer almış kimi konuşmaların da kitap olarak yayımlanmasını bekliyorum. Talât Sait Halman, Dr. Mustafa Şerif Onaran, Hilmi Yavuz üçlüsünün kayıtları, yazıya aktarılması gerekenlerden...
#Talât Sait HalmanReşat Nuri Güntekin’in Tekirdağ’da ‘Çalıkuşu’ romanını kaleme aldığı evi yandığı günden beri, edebiyatımıza yön veren diğer yazarlarımızın yaşadıkları evleri konuşuyoruz. Soru şu: Onları yeterince koruyor muyuz? Hürriyet olarak buradan yerel yönetimlere çağrımızdır: Gelin bu evleri birlikte koruyalım.
#Reşat Nuri GüntekinGünbatımlarının uzun, çok uzun sürdüğü bu yaz akşamlarında ‘tekrar okumalar’la avunuyorum. Yıllar önce okuduklarım yepyeni anlarla donanıyor. Yeniden ‘Devlet Kuşu’nu (1958) okudum, bu kez Everest Yayınları’nın yeni basımından. 60 yaşındaki romanın hiç eskimemişliği enikonu şaşırttı.
#Orhan KemalYapı Kredi Yayınları, 5000’inci kitap olarak büyük şair Nâzım Hikmet’in ‘Nâzım’ın Cep Defterlerinde Kavga, Aşk ve Şiir Notları (1937 – 1942)’nı yayımladı geçen hafta ve bunu bir toplantıyla kutladı. Ömer M. Koç orada yaptığı konuşmada Kâzım Taşkent’i andı. O konuşma beni de Taşkent ile tanıştığım yıllara götürdü.
#Yapı Kredi YayınlarıSuat Derviş’in kendi hayatını anlattığı ‘Anılar, Paramparça’yı okumanızı, mutlaka okumanızı isterim. Edebiyatımızın yitik yazarlarını, hiç değilse şimdiden sonra koruyabilmek için. Koskoca bir çağdaş edebiyatı güncel şöhretli iki-üç yazarla sınırlama hastalığından belki kurtulabiliriz.
#Kitap SanatYapı Kredi Bankası’nın kurucusu Kâzım Taşkent bir ödül vesilesiyle tanıştığı öykücü Mehmet Seyda’ya aklındaki dergi projesinden bahsetmişti. Seyda da Tahir Alangu, Demir Özlü ve beni dergiyi konuşmak üzere Kâzım Taşkent’le buluşturdu...
#Kitapsanat