Ipsos’un son Hane Paneli araştırması özellikle temel gıda ürünlerinde market markalarının payının arttığını gösterdi. Araştırmaya göre her 100 TL’lik alışverişin yaklaşık yarısı markalı ürünlere yapılırken, yüzde 22’sinde market markalı ürünler tercih ediliyor. Araştırma, market sepetlerinin de geçen yıla göre küçüldüğünü gösterdi.
#IpsosBirbiri ardına yükselen fiyatlar tartışılmaya devam ederken, bazı süt ürünlerinin gramajları küçültüldü. Örneğin daha yakın zamana kadar 700 gramlık kaşar peynirleri pazarda hâkim ürünken, artık bu ürünlerin yerini 600 gramlık paketler aldı. Üreticiler de vatandaşları uyararak, “Aldığınız ürünlerin sadece fiyatına değil, gramajına da bakın” dedi.
#GazetehaberleriZincir marketlerde satılan marka ürünlerle, market markalı ürünler arasında büyük fiyat farkı var. Yönetmeliklere göre üretilen bu ürünler için ‘kalitesiz’ dememiz doğru olmaz. Ama ambalaj veya içerikleriyle markalı ürünler kadar ‘kaliteli’ dememiz de yanlış olur. En önemlisi tüketicinin kendi beklentisi, bu da ancak bizzat deneyimle anlaşılabilir.
#YazarZincir marketlerde satılan marka ürünlerle, market markalı ürünler arasında büyük fiyat farkı var. Yönetmeliklere göre üretilen bu ürünler için ‘kalitesiz’ dememiz doğru olmaz. Ama ambalaj veya içerikleriyle markalı ürünler kadar ‘kaliteli’ dememiz de yanlış olur. En önemlisi tüketicinin kendi beklentisi, bu da ancak bizzat deneyimle anlaşılabilir.
#Filiz ÇayYILLIK hacmi 2 milyar dolara ulaşan şarküteri sektöründe firmalar, sucuk, salam, sosis ve pastırmanın 60 gram ile 90 gram arasında değişen atıştırmalık ambalajların tutması üzerine, şimdi de 25 gramlık mini paketleri piyasaya sürüyor. Bazı firmalar ise XL paketlerle rekabeti ekstra büyük ambalajlara kaydırma yoluna gidiyor.
Şiddetle tartışılan Büyük Mağazalar ve Zincir Mağazalar Kanun Tasarısı için AMPD Başkanı Mehmet Nane, “Marketler için hazırlanan tasarıya her şeyi sıkıştırdılar, üretici ile tüccarı birbirinden ayıramayan çorba yaptılar. Pazar günleri alışveriş merkezlerini kapatmamız, 81 bin kişinin işini kaybetmesi demektir” dedi.
Türkiye’de ev kadınlarının, en sık mutfak ve tuvalet temizliği yaptığı, haftada 3-4 kez çamaşır yıkadığı ortaya çıktı. Ipsos KMG’nin bir araştırmasına göre Türkiye’deki ev kadınlarının yüzde 96.2’si evini bir yardımcı olmadan kendisi yapıyor.
Millward Brown'un, krizde tüketici davranışları araştırmasına göre, Türkiye'de geçen yıla oranla kişisel finans durumunun yüzde 14 daha kötü olduğu, ülke ekonomisinin yüzde 44 daha kötüye gittiği ve halkın moralinin ise diğer yıllara oranla yüzde 36 daha bozuk olduğu ortaya çıktı.
Pirinçte yaşanan sıkıntı ve fiyatlardaki hareketlilik üzerine, İstanbul’daki marketlerde inceleme yaptık. Farklı zincirlerin toplam 20 marketinde yaptığımız araştırma, aynı marka, aynı tür pirincin fiyatının her markette farklı olduğunu ortaya koydu. Bu durum tüketicinin "uygun fiyatlı pirinç" turu yapması gerektiğini ortaya koydu.
Amerika’da 51.5 milyar dolar büyüklüğündeki private label (market markaları) pazarı Türkiye’de 700 milyon dolarlık büyüklüğe ulaştı. 2001 ekonomik krizinin alım gücü indirdiği darbeyle rekor oranda büyüyen market markaları Eylül 2005-Ağustos 2006 döneminde yüzde 21.7 oranında büyüdü.
Araştırma şirketi ACNielsen, 36 ülkede 80 kategoride market markalarını araştırdı. Buna göre, Türkiye'de ve dünyada market markalarının payı hızla büyüyor. Market markaları en fazla payı yüzde 22 ile Avrupa'da alırken, en yüksek market markası payına sahip ülke yüzde 38 ile İsviçre. <br>
Perakende devi Wal-Mart'ın kendi ürün markalarını yaratan Watt International'ın direktörlerinden Doug Gammage, market işletmecilerini ‘‘tiyatro sahiplerine’’ benzeterek, ‘‘Eğer tiyatroya sahipseniz senaryoyu yazıp hangi markanın yıldız olacağını tayin edebilirsiniz’’ dedi.