Güncelleme Tarihi:
Kanadalı araştırma şirketi BrandSpark, uzun yıllardır ABD, Kanada ve Meksika’da yaptığı “En İyi Yeni Ürün Ödülleri”ni bu yıl Türkiye’ye de taşıdı. Araştırmaya katılan 236 üründen 68’i ödüle hak kazandı. 14 binin üzerinde tüketiciyle yapılan araştırma Türk tüketicisinin davranışlarına ilişkin ilginç veriler ortaya koydu.
Marka sadakati
BrandSpark “En İyi Yeni Ürün Ödülleri” programının kurucusu Robert Levy, Türkiye’de marka sadakatinin yüksek olduğunu belirterek, market markalarına ilginin az olduğunu söyledi. Levy, Türkiye’de 10 kişiden 8’inin yeni ürün denemeye meraklı olduğuna dikkat çekerek, “Türkiye’de fikir paylaşım oranı çok yüksek. 10 kişiden 9’u kullandığı ürünle ilgili fikirlerini çevresiyle paylaşıyor” dedi.
Market markasına yüz vermiyor
Yüzde 70’i kadın, yüzde 52’si 35 yaş altı olan ve yüzde 84’ünü A ve B sosyal ekonomik sınıfının oluşturduğu 14 binden fazla kişiyle görüşülen araştırmadan çıkan sonuçlar şöyle:
Türkler fazla marka düşkünü
TÜRKİYE’de Doğan Burda ve Migros ile işbirliğiyle “En İyi Yeni Ürün Ödülleri” programını başlattıklarını belirten BrandSpark’ın kurucusu Robert Levy şu tespilerde bulundu: “Türkiye’de sağlıklı beslenmeye ilginin yüksekliği ilginç. Ekonomik kriz dönemlerinde insanların çevreye karşı duyarlılıkları azalsa bile sağlıkla ilgili duyarlılıkları hiç azalmıyor. Ancak sağlıklı beslenme kavramı ülkeden ülkeye değişiyor. Örneğin ABD’de tam tahıllı ürün yemek sağlıklı beslenmektir; Türkiye’de ise zeytinyağı! Türkiye’deki bir başka ilginç bulgu da marka düşkünlüğü.”
Kadınlar alışverişe listesiz çıkmıyor
Türkiye’de alışverişe çıkanların yüzde 54’ü öncesinde liste yapıyor. Bunların büyük kısmı kadınlar.
“Listeyi kafamda yapıyorum” diyenlerin oranı ise yüzde 38.
“Hiç liste yapmıyorum” diyenlerin oranı yüzde 8 ve bunların büyük kısmını erkekler oluşturuyor.
Alışveriş listesi yapan kadınların yüzde 62’si bunu bir haftada planlıyor.
Alışverişe çıkanların yüzde 64’ü “Bütün koridorları gezerim” derken, yüzde 36 sadece almayı planladığı ürünlerin reyonlarını ziyaret ettiğini söylüyor.
Kanserden çok korkuyoruz
“En büyük sağlık korkunuz nedir” sorusuna Türkiye’de yüzde 70 “Kanser” yanıtını veriyor. Batı ülkelerinde ise en büyük sağlık korkusu kalple ilgili sorunlar. Türkiye’de kanserden sonra en çok korkulan sağlık problemi yüzde 48 ile kalp, yüzde 45 ile şeker.