Senaryoyu yazın, oyunu koyun raflarda istediğinizi satın

Güncelleme Tarihi:

Senaryoyu yazın, oyunu koyun raflarda istediğinizi satın
Oluşturulma Tarihi: Kasım 01, 2002 00:00

Perakende devi Wal-Mart'ın kendi ürün markalarını yaratan Watt International'ın direktörlerinden Doug Gammage, market iÅŸletmecilerini ‘‘tiyatro sahiplerine’’ benzeterek, ‘‘EÄŸer tiyatroya sahipseniz senaryoyu yazıp hangi markanın yıldız olacağını tayin edebilirsiniz’’ dedi.MARKET markaları tasarımında uluslarası bir otorite olan ve perakende devi Wal-Mart'ın markalarını düzenleyen Watt International'ın direktörlerinden Doug Gammage perakendecilerin tiyatroya sahip olan kiÅŸiler gibi olduÄŸunu belirterek, ‘‘EÄŸer tiyatroya sahipseniz senaryoyu yazıp hangi markanın yıldız olacağını tayin edebilirsiniz’’ dedi.Retailing Institute tarafından Ä°stanbul'da ikincisi düzenlenen ‘‘Market Markaları’’ konferansında konuÅŸan Gammage, stratejik market markalı ürünlerde yatırımın geri dönüşünün maksimize edilmesi gerektiÄŸini belirterek, bu konuda Wal-Mart'tan örnekler verdi.Dünyada market markalı ürünlerin satışının hızla arttığına deÄŸinen Gammage, Avrupa'da toplam perakende satışlarında market markalı ürünlerin oranının yüzde 30'lara ulaÅŸtığını kaydetti. Amerika'da ise oranların yüzde 10'larda olduÄŸunu söyleyen Gammage, bunun sebebinin ise Amerikan ekonomisinde yaÅŸanan durgunluÄŸa baÄŸladı.FÄ°YAT ÖNEMLÄ°Gammage şöyle konuÅŸtu: ‘‘Dünya pazarlarında aynen Türkiye'de olduÄŸu gibi baÅŸlangıçta özellikle fiyatla kendini konumlayan market markaları giderek kár oranlarını artıran, perakendeci markası kimliÄŸini inÅŸaa eden ve koruyan ve markete sadakati saÄŸlayan temel unsurlardan birisi olarak kullanılmaya baÅŸladı. Perakendeciler bugün hem tiyatronun hem de senaryonun sahibi durumundalar. Kendi markalarını tüketiciye yönelik düzenlemek ellerinde. Ä°sterlerse markalarını maÄŸazalarında yaptıkları düzenlemelerle yıldız yapabilirler.’’Amacın perakendecilerin markalarıyla müşterilere deÄŸer sunabilmek olduÄŸunu söyleyen Gammage, ‘‘Müşteri için hangi ürünü aldığı deÄŸil nereden aldığı önemli olmalıdır. Bunu için yaratıcılık önemli bir koÅŸuldur. Ãœrün ambalajıyla da raf üzerinde daha fazla etkiye sahip olabilmelidir’’ dedi.Gammage, perakende alanında farklılıkların da önemli olduÄŸuna deÄŸinerek, ‘‘Örnek olarak Amerika'da bir maÄŸazada bebek bezlerinin yanında biralar sergileniyor. Bunu yapan maÄŸaza bira satışlarında bir artış yaÅŸamış. Bu Amerikan kadınlarının eÅŸlerinden eve gelirken bebek bezi sipariÅŸ ettiÄŸini farkeden maÄŸazanın hemen bebek bezlerinin yanına biraları koymasından kaynaklanmış. Bebek bezi alan baba hemen yandaki reyonda bulanan birayı da almaya baÅŸlamış’’ diye konuÅŸtu.Market markaları pazarı krizde yüzde 18 büyüdüRETAILING Institute BaÅŸkanı Renan BurduroÄŸlu, Türkiye'de henüz market markalarının ticaretten aldıkları payın çok küçük olduÄŸuna deÄŸinerek, ‘‘Ancak kriz nedeniyle bu alanda geçtiÄŸimiz yıla göre yüzde 18.7'lik bir büyüme gerçekleÅŸti. Åžu anda market markalarının ciroları toplam ciro içinde yüzde 3.2. Bu da bu markaların artık ciddiye alınması gereken bir aÅŸamaya geldiÄŸini gösteriyor’’ dedi.BurduroÄŸlu, market markalarının girdiÄŸi hane sayısında da artış olduÄŸunu ifade ederek şöyle konuÅŸtu: ‘‘2001 yılına göre perakende ticaretin özellikle daha yoÄŸun olduÄŸu 12 ilde hanelerin yüzde 85.5'i en az bir market markası almıştır. Hane kullanımındaki artış geçen yıla göre yüzde 6.3 düzeyinde artmış durumda. Market markası henüz evdeki birinci marka olmaktan çok uzak olmasına ve ara sıra alınmasına raÄŸmen, tekrar satın alımında bir artış gözleniyor.’’‘‘Türkiye market markaları konumlamalarında çeÅŸitlilik ve aynı zamanda karmaşıklık içinde’’ diye konuÅŸan BurduroÄŸlu, ‘‘Bu sektör perakendeciler arasında önemli bir farklılaÅŸma olmadan büyüyor. Gelecekte konumlama ve sergileme açısından daha tutarlı bir geliÅŸim saÄŸlanmalı. Perakendeci markasına kurumsal kimliÄŸi açısından yaklaşıp, maÄŸaza sadakati için kullanmalı. Bunu yaparken de üretici ve ulusal markaları daha düşüt temsil ederek tüketiciyi itmemeliler’’ dedi.Ä°lk ödüller Migros ve Kipa'nın olduTÃœRKÄ°YE'de krizle birlikte hızla artan market markalarına ilk ödülleri verildi. Yılın Perakendeci Markası Ambalaj ödülünü, Tedo Migros Matik alırken, İçecek Kategorisi Yılın Perakendeci Markası ödülünü Migros Süt, Gıda Kategorisi Yılın Perakendeci Markası Ödülünü de Kipa Bakliyat aldı. Retailing Institute tarafından Ä°stanbul, Ankara ve Ä°zmir'de 817 tüketiciyle yapılan anket sonrasında en beÄŸenilen markalar 6 kiÅŸilik jüri üyesi tarafından deÄŸerlendirildi. Ödülü kazanan markalar dışında üretici ve tasarımcılar da ödüllendirildi. Tedo Migros Matik'in tasarımcısı FCB Ä°stanbul ödül alırken, Migros Süt'ün üreticisi Sek Süt ve Kipa Bakliyat'ın üreticisi ÖzerdoÄŸanlar da ödülü layık görüldü.Marketlerde Ramazan için kampanya yarışıYAKLAÅžAN Ramazan için bu yıl da hipermarketler indirimli fiyatlarla satışa sundukları özel paketler hazırladı.MÄ°GROS, bu özel günleri, içinde her türlü ürünün satıldığı Ramazansokakları ile karşılıyor. Son yıllarda Ramazan'ın kış aylarına rastlamasıyla soÄŸuk günlerin vazgeçilmezleri arasında olan boza reyonlarının yanı sıra Migros'larda sucuk ve pastırma köşeleri, yöresel peynirler, bal ve zeytin çeÅŸitlerinin yer alacağı standlar kurulacak. Migros, Åžok ve sanal markette mercimek, pirinç, un, reçel, hurma, zeytin gibi 14 ürünü kapsayan Ramazan paketleri 9 milyon 990 bin lira ile 19 milyon 900 bin lira arasında satılacak. Ankara'daki Migros AlışveriÅŸ Merkezi de, Ramazan ayı boyunca bazı günler müşterilerini fasıl, pop müzik ile ağırlarken, çocuklar için de Karagöz gösterileri düzenleyecek. CARREFOURSA ise müşterileri için dünden itibaren 13 Kasım'a kadar sürecek indirimli fiyatların yer aldığı zengin ürün çeÅŸitlerini içeren ‘‘Sofralarda Ramazan’’ kataloÄŸu hazırladı. Ramazan için özel olarak dekore edilen CarrefourSA‘da, 11 çeÅŸit ürünün yer aldığı özel paketler 10 milyon 900 bin liradan satışa sunuluyor.GÄ°MA maÄŸazalarında ise dünden itibaren, özel olarak hazırlanan Ramazan paketleri 13 milyon 990 bin liradan satılmaya baÅŸlandı. Ramazan süresince Gima müşterileri Süper Ekranlar aracılığıyla Mehmetçik Vakfı, Türk Hava Kurumu, Anne Çocuk EÄŸitim Vakfı ve EÄŸitim Gönüllüleri Vakfı’na bağışta bulunabilecekler.TANSAÅž da, Ramazan'a özel 135 üründe özel indirim uygularken, 14 milyon 900 bin liradan satılan 16 üründen oluÅŸan bir Ramazan kolisi hazırladı. TansaÅŸ ayrıca, 2-3 Kasım'da geçerli olacak, tavuk, pastırma, kıyma, pirinç, yaÄŸ, mandalina ve beyaz peynirde ‘‘şok indirimler’’ uygulayacak.REAL de, ‘‘Uyanın ahali, hareket vakti, sofralara geldi Ramazan bereketi, 50 milyon üzeri alışveriÅŸ yapan, alacak Real Ramazan Paketi’’ sloganıyla 1-7 Kasım tarihleri arasında kampanya baÅŸlattı. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!