Özel markalı ürün cirosu 260 milyon dolara çıktı

Güncelleme Tarihi:

Özel markalı ürün cirosu 260 milyon dolara çıktı
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 27, 2003 00:00

Retailing Institute BaÅŸkanı Renan BurduroÄŸlu bu yılın ilk 8 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre hızlı tüketim malları tüketici pazarının nominal olarak yüzde 30 büyüdüğünü, bu dönemdeki tüketici enflasyonunun yaklaşık yüzde 24.9 olduÄŸunu belirterek, hızlı tüketim malları pazarının enflasyonun 5 puan üzerinde büyüdüğünü ifade etti. Retailing Institute tarafından düzenlenen ‘‘Özel Markalar Konferansı’’nda konuÅŸan BurduroÄŸlu tüketici alımlarının kanallara dağılımının sabit olduÄŸunu, yalnızca açık pazarlarda ve diÄŸer uzman perakendecilerin paylarında hafif artış gözlendiÄŸine iÅŸaret eden BurduroÄŸlu, zincir marketlerin tüketici eriÅŸiminde artış olduÄŸunu söyledi. BurduroÄŸlu, Türkiye'deki özel markaların pazar payları büyüklüğünün 260 milyon dolar civarında olduÄŸunu kaydederek, bunun organize hızlı tüketim perakendeciliÄŸindeki tüketici alımları içindekipayının yüzde 11'lerde seyrettiÄŸini vurguladı. Özel markaların pazar payının büyümeye devam ederken büyüme hızının düştüğünü dile getiren BurduroÄŸlu, ‘‘2003 büyüme temposu yüzde 39. Büyüme, gıda ve niÅŸ kategorilerinden kaynaklanıyor. Temizlik ürünleri kategorisinde sürpriz küçülme var’’ dedi. BurduroÄŸlu, özel markaların kazanç paylarının 2002'de yüzde 18.7 iken 2003 yılında sadece yüzde 3.3 artış gösterdiÄŸini, özel markalarınhala sadece fiyatta üstünlüğü bulunduÄŸunu, imajlarının ise düşme eÄŸiliminde olduÄŸunu söyledi. TansaÅŸ Genel Müdürü Servet TopaloÄŸlu da, ÅŸirket cirosunda özel markaların payının yüzde 10'larda olduÄŸunu belirterek, ‘‘Özel markalarda stratejimiz maksimum yüzde 20. Bu hedefin üzerine çıkmayacağız’’ dedi. TopaloÄŸlu, perakendecilerin özel marka stratejilerini hazırlarken bu iÅŸe ayıracakları bütçe ve zaman ile birlikte ulusal markalara kıyasla göreceli olarak hazırlayacakları fiyat ve kalite politikalarını netleÅŸtirmeleri gerektiÄŸini söyledi. Yılın özel markalarına ödülRetailing Institute tarafından gerçekleÅŸtirilen Market Markaları Konferansı bünyesinde, ‘‘Yılın Özel Markaları’’ ödülleri dağıtıldı. Marka sahibi perakendeciler, markayı üreten üreticiler ve markayı pazarlayan ajansların ödüllendirildiÄŸi törende, gıda kategorisi yılın özel markası ödülünü perakendeci kuruluÅŸ olarak zeytinyağı, balık konserve ve beyaz peynir ürünleriyle Migros aldı. Markayı üreten üreticiler olarak zeytinyağında BaÅŸer Gıda ,balık konservede Ä°stanbul Gıda, beyaz peynirde DoÄŸruluk Kollektif, tasarım ajansı dalında da DCW ödüle layık görüldü. Temizlik ürünleri yılın özel markası kategorisinde Migros ‘‘bütçem ürünleri’’ ile yine perakendeci ödülünü alırken, üretici firma olarak Oksa Kimya, Sudesan, Günsu, tasarım ajansı olarak da DCW ödüllendirildi. İçecek kategorisi yılın özel markası dalında DiaSA perakendeci ödülünü alırken, üretici firma ödülünü Gülsan Åžekerleme, tasarım ajansı ödülünü Dia Ä°spanya aldı. Yılın özel markası gıda dışı ürünler kategorisinde marka sahibi perakendeci ödülü Watson TV ile Metro Cash & Carry'ye verilirken, üretici Vestel ile tasarım ajansı Metro AG ödüle layık görüldü. Jüri özel ödülüne ise TansaÅŸ layık görüldü. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!