OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 27, 2003 00:00
Retailing Institute Başkanı Renan Burduroğlu bu yılın ilk 8 ayında, geçen yılın aynı dönemine göre hızlı tüketim malları tüketici pazarının nominal olarak yüzde 30 büyüdüğünü, bu dönemdeki tüketici enflasyonunun yaklaşık yüzde 24.9 olduğunu belirterek, hızlı tüketim malları pazarının enflasyonun 5 puan üzerinde büyüdüğünü ifade etti. Retailing Institute tarafından düzenlenen ‘‘Özel Markalar Konferansı’’nda konuşan Burduroğlu tüketici alımlarının kanallara dağılımının sabit olduğunu, yalnızca açık pazarlarda ve diğer uzman perakendecilerin paylarında hafif artış gözlendiğine işaret eden Burduroğlu, zincir marketlerin tüketici erişiminde artış olduğunu söyledi. Burduroğlu, Türkiye'deki özel markaların pazar payları büyüklüğünün 260 milyon dolar civarında olduğunu kaydederek, bunun organize hızlı tüketim perakendeciliğindeki tüketici alımları içindekipayının yüzde 11'lerde seyrettiğini vurguladı. Özel markaların pazar payının büyümeye devam ederken büyüme hızının düştüğünü dile getiren Burduroğlu, ‘‘2003 büyüme temposu yüzde 39. Büyüme, gıda ve niş kategorilerinden kaynaklanıyor. Temizlik ürünleri kategorisinde sürpriz küçülme var’’ dedi. Burduroğlu, özel markaların kazanç paylarının 2002'de yüzde 18.7 iken 2003 yılında sadece yüzde 3.3 artış gösterdiğini, özel markalarınhala sadece fiyatta üstünlüğü bulunduğunu, imajlarının ise düşme eğiliminde olduğunu söyledi. Tansaş Genel Müdürü Servet Topaloğlu da, şirket cirosunda özel markaların payının yüzde 10'larda olduğunu belirterek, ‘‘Özel markalarda stratejimiz maksimum yüzde 20. Bu hedefin üzerine çıkmayacağız’’ dedi. Topaloğlu, perakendecilerin özel marka stratejilerini hazırlarken bu işe ayıracakları bütçe ve zaman ile birlikte ulusal markalara kıyasla göreceli olarak hazırlayacakları fiyat ve kalite politikalarını netleştirmeleri gerektiğini söyledi. Yılın özel markalarına ödülRetailing Institute tarafından gerçekleştirilen Market Markaları Konferansı bünyesinde, ‘‘Yılın Özel Markaları’’ ödülleri dağıtıldı. Marka sahibi perakendeciler, markayı üreten üreticiler ve markayı pazarlayan ajansların ödüllendirildiği törende, gıda kategorisi yılın özel markası ödülünü perakendeci kuruluş olarak zeytinyağı,
balık konserve ve beyaz peynir ürünleriyle Migros aldı. Markayı üreten üreticiler olarak zeytinyağında BaÅŸer Gıda ,balık konservede Ä°stanbul Gıda, beyaz peynirde DoÄŸruluk Kollektif, tasarım ajansı dalında da DCW ödüle layık görüldü. Temizlik ürünleri yılın özel markası kategorisinde Migros ‘‘bütçem ürünleri’’ ile yine perakendeci ödülünü alırken, üretici firma olarak Oksa Kimya, Sudesan, Günsu, tasarım ajansı olarak da DCW ödüllendirildi. İçecek kategorisi yılın özel markası dalında DiaSA perakendeci ödülünü alırken, üretici firma ödülünü Gülsan Åžekerleme, tasarım ajansı ödülünü Dia Ä°spanya aldı. Yılın özel markası gıda dışı ürünler kategorisinde marka sahibi perakendeci ödülü Watson TV ile Metro Cash & Carry'ye verilirken, üretici Vestel ile tasarım ajansı Metro AG ödüle layık görüldü. Jüri özel ödülüne ise TansaÅŸ layık görüldü. Â
button