Güncelleme Tarihi:
ŞAİRİN, ‘Ve kadınlar, bizim kadınlarımız: Korkunç ve mübarek elleri ince, küçük çeneleri, kocaman gözleriyle anamız, avradımız, yarimiz ve sanki hiç yaşanmamış gibi ölen ve soframızdaki yeri öküzümüzden sonra gelen ve dağlara kaçırıp uğrunda hapis yattığımız ve ekinde, tütünde, odunda ve pazardaki ve kara sabana koşulan ve ağıllarda ışıltısında yere saplı bıçakların oynak, ağır kalçaları ve zilleriyle bizim olan kadınlar...’ dediği Türk kadını ev temizliğinde de bütün sorumluluğu üstlendiği ortaya çıktı.
Yüzde 96’sı yardım almıyor
Türk kadınlarının yüzde 96.2’si ev temizliğini hiçbir yardımcısı olmadan kendisi yapıyor. Ipsos KMG, Türkiye’yi temsil eden 6200 hanede gerçekleştirdiği ‘Ev Bakım Ürünleri Kullanım ve Tutum Araştırması’ ile ev kadınlarının temizlik alışkanlıklarını ortaya çıkardı. Ipsos KMG Tüketici Panelleri ve Medya Koordinatörü Kıvanç Bilgeman, araştırmada ortaya çıkan verilerin son derece ilgi çekici olduğunu söylerken, araştırmaya göre, temizlik ürünlerini çoğunlukla kendi seçen ev kadınlarının üçte ikisi en az her gün mutfak ve tuvalet temizliği yapıyor.
Her renge eşit muamele
Türkiye’deki evlerin yüzde 48’inde elde yıkama yapılmazken, makinede çamaşır yıkayanların yüzde 64’ü ise haftada 3-4 yıkama yapıyor.
Makinedeki yıkamaları göz önüne alındığında ev kadınlarını koyu ve açık renklileri birbirinden ayırıyor ve eşit sayıda yıkama yapıyor.
Yarısı yumuşatıcı kullanıyor
Türkiye’de ev kadınlarının yüzde 49’u her yıkamada çamaşır yumuşatıcısı kullanırken yüzde 15’i ise hiç kullanmadığını söylüyor.
Yumuşatıcı kullanmayan kadınların büyük kısmı fiyatların yüksek olduğunu ve halihazırda kullandığı deterjanın koku
verdiğini söylüyor.
Türkiye’de ev kadınlarının yüzde 46’sı çamaşır yumuşatıcısı miktarını belirlemek için ürünün kapağını kullanıyor.
Makine olsa da elde yıkıyor
Türkiye’deki evlerin yarısında bulaşık makinesi bulunuyor. Ancak bulaşık makinesi bulunan evlerin yüzde 26’sında bulaşıklar genelde elde yıkanıyor. Bulaşık miktarı fazla olduğunda makine kullanılıyor.
En çok çamaşır suyunda market markaları tercih ediliyor
Ev kadınlarının önemli kısmı ev temizliğinde pek çok alanda (private lable) market markalı ürün kullandığını belirtiyor.
Market markalı ürün kullanma oranının çamaşır suyunda diğer temizlik ürünlerine kıyasla daha yüksek olduğu görülürken, krem banyo/mutfak temizleyicilerde de ev kadınlarının büyük kısmı market markalı ürün tercih ediyor.
Türkiye’deki ev kadınlarının yüzde 58’i market markalı ürünlerin daha ekonomik olduğunu düşünüyor.
Yüzde 37’si ise markalı ürünlerle arasında kalite farkı olduğunu söylüyor.
Sadece 1/5’i market markalı ürünlerin kullanacakları yüzeye zarar vereceğini düşünüyor.