Raflarda artık market markaları var

Güncelleme Tarihi:

Raflarda artık market markaları var
Oluşturulma Tarihi: Haziran 27, 1999 00:00

Haberin Devamı

Büyük marketler kendi markaları ile satışa çıkardıkları yüzlerce çeşit ürünle, kendi pazarını oluşturuyor. Metro 600, Migros 493, Cerafuour 110 ürünü kendi markası altında müşterilerine sunuyor.

Binlerce ürünü standlarında halka sunan dev hipermarketler kendi markalarını da yarattılar. Migros, Continent, Carrefour, Metro, Şok, Kiler gibi markatlar zinciri olan firmalar bakliyattan, çaya, tuvalet kağıdına hatta bünyelerinde kurdukları fırınlarla ekmeğe kadar bir çok ürünü kendi isimleri altında satıyorlar.

Market markaları benzeri mallardan yüzde 20 ile 50 arasında daha ucuz olduğu için marka tercihi yapmayan kesim tarafından tercih ediliyor. Bu arada diğer markaların satışını ya da çeşidini azaltmayan marketler, mevcut markalarla rekabete girerek pazarın genişlemesini sağlıyor. Mağazaların kendi lehine bağlı müşteriler yaratmak amacıyla piyasaya sürdüğü bu ürünler yoluyla, mağaza yöneticilerinin üreticiye olan bağımlılığı da azalmış oluyor. Marketlerin belli ürün standartlarına uygun üretim yapan büyük lider firmaların ürettiği bu malların bir kısmı yurtdışında, bir kısmı da Türkiye'de üretiliyor.

Ulusal markalar müşteri çekmek için büyük harcamalar yaparken Avrupa'da yapılan bazı araştırma sonuçları gösteriyor ki müşterilerin yüzde 70'i hangi markayı satın alacağına mağazada karar veriyor. Dolayısıyla müşterinin seçiminde mağaza içindeki atmosfer tanzim ve teşhir gibi faktörler büyük ölçüde etkiliyor. Bu yüzden ulusal markaların önemini azaltarak müşterilerin zincir mağazaların sadık müşterileri haline gelmesini sağlamak için zincir mağazaların kendi markalarını yaratmaları büyük önem taşıyor.

Kim kendi adına neler ürettiriyor?

MİGROS VE ŞOK: İlk olarak 1957 yılında Migros'un, kendi ismi ile reçel, makarna, konserve çeşitleri satarak başladığı bu uygulama, son yıllarda hızla çeşitlenerek artırıldı. Migros marketlerin bünyesinde 272 adeti Migros marka, 98 adeti Şok marka, 123 adeti de Viva, Albatros, Scala, Value gibi özgün markalar adı altında toplam 493 çeşit ürün satılıyor. Bu ürünler bakliyattan süt ve süt ürünlerine, mutfak gereçlerinden elektrikli ev aletlerine kadar uzanıyor.

CARREFOUR: Carrefour markalı ürün olarak gıda maddelerinde 110 ürün bulunuyor. Bu ürünlerin yüzde 90'ı Fransa'da, yüzde 10'u diğer Avrupa ülkelerinde üretiliyor. Gıda dışı ürünlerde 10 bin 446 ürün bulunuyor. Yüzde 50'si Fransa'da, geri kalan bölümü Avrupa ülkelerinde ve Asya'da üretiliyor. Mağazada Carrefour markalı olmak üzere, kuru gıda sektöründe 230 ürün, pazar sektöründe 1.250 ürün, elektronikte 11 ve tekstil sektöründe 300 ürün satılıyor.

METRO: Metro 1995 yılından bu yana kendi markaları olan Altınel, Goldhand, Aro, Luxana, Charles House ile fiyat avantajı sunuyor. Türkiye'de Goldhand ve Altınel adıyla üretilen markalar bu sene içinde Aro olarak değiştirilmesi planlanıyor. Deterjan, kuru gıda, içecek, şarküteri ,sütlü mamüller, şekerleme, paketli şeker, alkollü içkiler, kozmetik, konserve, dondurulmuş ürünler, meyve sebze ve kağıt gibi ürünleri bulunan Metro, 600 çeşit ürüne sahip.

CONTİNEN: Continent markasıyla satılan ürünler ise peçete ve tuvalet kağıdı gibi daha az sayıda ve çeşitte. Kendi markasının bazı ürünlerini tüketicilerine daha uygun bir fiyatla sunabilmek için üretimine başlanan Continent marka ürünler, 2 senedir satılıyor.



Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!