Güncelleme Tarihi:
Ipsos KMG tarafından düzenlenen “Yöneticinin Ulusal Zincirler Rehberi” raporu açıklandı.
Rapora göre Migros, Türkiye'deki hanelerin yüzde 41,1'ine yani toplam 7,3 milyon haneye ulaştı. Ortalama bir Migros müşterisi, yılda 9.4 kere alışverişe giderek ve her bir alışverişte 14.7 YTL harcayarak yılda ortalama 137 YTL harcadı.
Üst gelir grubu içinde yer alan AB SES hanelerinin ise yüzde 80.3'ü Migros'tan en az bir kere alışveriş yaptı. Diğer perakendecilere kıyasla, en fazla Migros, AB hanelere ulaşıyor. Son bir yılda hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 2,7'si Migros'ta gerçekleşti.
CARREFOUR 4 HANEDEN BİRİNE ULAŞIYOR
Hanelerin yüzde 24.3'üne erişen Carrefour'da hane başına yapılan yıllık hızlı tüketim ürünü alışveriş tutarı ortalama 84 YTL. Carrefour, diğer ulusal zincirlere kıyasla en düşük ziyaret sıklığı ve en yüksek alışveriş başına harcama değerlerinden birine sahip. Carrefour'da ziyaretçilerin sosyo-ekonomik statüsü bakımından profili, Türkiye ortalamasının üzerinde ve bununla Migros grup mağazalarına benzerlik gösteriyor. Carrefour cirosunun hemen hemen yarısı AB SES (sosyo-ekonomik statü) grubu tarafından gerçekleştiriliyor.
Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 2,1'i Carrefour'da gerçekleşti.
TANSAŞ'TA ORTALAMA HARCAMA 225 YTL
Hanelerin yüzde 20,6'sı, Tansaş'tan hızlı tüketim ürünü alışverişi yaparken, bu hanelerden her biri ortalama yılda 225 YTL harcadı. Tansaş, en sık ziyaret edilen ulusal zincirlerden biri olurken, hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 2,2'si Tansaş'ta gerçekleştirildi.
BİM MÜŞTERİSİNİN EKONOMİK STATÜSÜ DÜŞÜK
Hane erişiminin yüzde 53 olduğu BİM'de hanelerin yüzde 54,3'ü herhangi bir hızlı tüketim ürünü alışverişinde bulunurken, bu hanelerden her biri ortalama olarak 196 YTL harcadı. Market markaları BİM'de yapılan harcamanın yüzde 56,6'sını oluşturuyor. BİM'den alışveriş yapanlar, sosyo-ekonomik statü ve eğitim seviyesi bakımından diğer ulusal zincirlere kıyasla daha düşük profile sahip. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 5'i BİM'de gerçekleşti.
DİA'DA MARKET MARKALI ÜRÜNLER SATILIYOR
Hanelerin yüzde 13,6'sı Dia'dan hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı ve bu hanelerden her biri ortalama olarak 129 YTL harcadı. Dia'nın toplam hızlı tüketim ürünleri cirosunun üçte birinden fazlasını market markalı ürünler oluştururken, bu oran diğer ulusal zincirlerde görülenlerle kıyaslandığında Bim'den sonra en yüksek oran olarak dikkat çekiyor.
Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 0,8'i Dia'da gerçekleşti.
ŞOK'UN PAYI DÜŞÜK
Şok, hanelerin yüzde 19,1'ine erişirken, bu hanelerden her biri ortalama olarak 91 YTL harcadı. Şok'taki hızlı tüketim ürünleri toplam harcamalarının yüzde 64'ünü gıda, yüzde 19'unu içecek, yüzde 8'ini kişisel bakım, yüzde 8'ini temizlik malzemeleri oluşturdu. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 0,8'i Şok'ta gerçekleşti.
EN ZENGİNLER TESCO KİPA'DA HARCIYOR
Hanelerin yüzde 9,6'sı Tesco Kipa'dan hızlı tüketim ürünü alışverişi yaptı ve bu hanelerden her biri ortalama olarak 251 YTL harcadı. Tesco Kipa'dan alışveriş yapanların sosyo-ekonomik statü gruplarına göre dağılımı, Türkiye ortalamasına daha yakın bir görüntü sergiledi.
Bununla birlikte AB SES grubunun en yüksek harcamaya sahip olduğu kanal, yılda ortalama 435 YTL ile Tesco Kipa. Hızlı tüketim ürünlerine yapılan harcamanın yüzde 1,1'i Tesco Kipa'da gerçekleştirildi.