Yeni açılan The Peninsula İstanbul’un içindeki The Lobby isimli restoranı, dünyadaki tüm benzerlerinden ayrıcalıklı kılan İstanbul Boğazı manzarası. Lobide başlayıp Boğaz’ın kenarındaki terasa uzanan bu restoranın başındaysa şef Alessandro Santi var.
#The PeninsulaGünümüz çocukları serbest zamanlarının çoğunu aileleriyle birlikte alışveriş merkezlerinde geçiriyor, şehir kalabalığında alışveriş paketleri arasında yaşıyor. Yapılan araştırmalara göre bu durum, çocukları marka bağımlısı yapıyor. Uzman Psikolog Ramazan Şimşek, çocukların marka düşkünü olmasının asıl sebebinin anne babalar olduğunu söylüyor.
#Ömür KurtButik çikolata konseptiyle hizmet veren Larina Chocolate, yeni şubesini Karum İş Merkezi’nde açtı. “Belçika çikolatasının eşsiz lezzeti, zevkli sunumla birleşti” sloganıyla hareket ettiklerini dile getiren işletme sahibi Deniz Akyıldız, çikolataların Belçika ve Fransa’dan getirilen özel bir hammaddeyle imal edildiğini söyledi.
1990’larda yaşanan pop müzik patlamasının önemli figürlerinden biriydi Burak Kut. İlk albümü Benimle Oynama çıktığında henüz 21 yaşındaydı. Albümü çok sattı, iki yılda 200’ü aşkın konser verdi. O kadar ünlendi ki, sokağa çıkamayacak hale geldi. Her daim güneş gözlüğü ve şapkayla dolaştığı, ciplerden inmediği zamanlardı onlar. Güzel Sanatlar Lisesi mezunu olan ve klasik müzik eğitimi alan şarkıcının kariyeri aynı ün ve güçle devam etmedi.
Yılda ortalama yüzde 2 büyüyen Türk bira pazarının 2006’da şu ana kadar yüzde 2 küçüldüğünü belirten Efes Bira Grubu Pazarlama Direktörü Dilek Dölek Başarır, "Bu toplamda yüzde 4’lük bir kayıp demek. Vergi yüzünden Türkiye bira fiyatının en yüksek olduğu 4-5 Avrupa ülkesinden biri. Ayrıca turizm de iyi gitmedi. Turizm bölgelerinde pazar yüzde 5-6 geriledi" dedi.
Dünyanın önde gelen beş trend analizcisinden biri olan, bu alanda 12 kitabı bulunan ve halen ABD’nin dev reklam ajansı JWT’nin Başkan Yardımcılığını yürüten Marian Salzman, Zürih’teki "Perakende Liderler Konferansı"nda, yaptığı konuşmada 2003’te "yılın kelimesi" seçilen "metroseksüel" kavramını ilk kez Yeni Zelanda’da kullanmalarıyla birlikte pazarlama dünyasında yaygınlaşmaya başladığını vurguladı.
Yazılım şirketi Logo’nun İcra Kurulu Başkanı Ali Güven, sektör olarak devletten yeterli desteği aldıklarını belirterek, "Sektöre kızıyorum. Biz, neden 300 milyon dolar cirolu beş altı firma yaratamadık. Bizim devletten bir şey istemeye hakkımız yok. Bize ne ver diyeceğiz. KDV’de çok önceden muafiyet tanıdılar. Devletten ya da başkasından değil, kendimizden beklentimiz olması gerekiyor" dedi.
Çocuklarda alışveriş tercihleri ve marka bilinci giderek daha erken yaşlarda gelişiyor. İngiliz Ulusal Tüketiciler Birliği’nin, bin çocuk üzerinde yaptığı araştırma, çocukların 10 yaşından itibaren, alışverişten zevk almaya ve zamanlarını kıyafet seçmeye ayırmaya başladıklarını ortaya koyuyor.