’Metroseksüel’lik tamam şimdi ’überseksüel’ geliyor

Güncelleme Tarihi:

’Metroseksüel’lik tamam şimdi ’überseksüel’ geliyor
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 30, 2006 00:00

Dünyanın önde gelen beş trend analizcisinden biri olan, bu alanda 12 kitabı bulunan ve halen ABD’nin dev reklam ajansı JWT’nin Başkan Yardımcılığını yürüten Marian Salzman, Zürih’teki "Perakende Liderler Konferansı"nda, yaptığı konuşmada 2003’te "yılın kelimesi" seçilen "metroseksüel" kavramını ilk kez Yeni Zelanda’da kullanmalarıyla birlikte pazarlama dünyasında yaygınlaşmaya başladığını vurguladı.

Salzman, şöyle konuştu: "Metroseksüel erkek, homoseksüel olmayan, ancak estetiğe de önem veren bir yapıya sahip. Kadınlarla daha iyi anlaşıyor, dar kot pantolon giydiğinde poposunun nasıl göründüğüne önem veriyor. Ancak, dünyada ’metroseksüel’ erkek tipi şimdi yavaş yavaş yerini ’überseksüel’e bırakacak gibi görünüyor. Çünkü erkekler belki de fazla kadınsı algılanmalarına tepki olarak, kendi dünyalarını daha fazla yansıtmak istiyor. Yani, daha geleneksel erkekliğe doğru bir dönüş var. Yine ellerine nemlendirici sürüyorlar ama kadınsı görünmemeye özen gösteriyorlar."

Marka fahişeleri var

JWT Başkan Yardımcısı Marian Salzman, belirli markalara odaklanıp, onlara sadık kalmayan, ’ucuzu veya fiyatı en uygunu neredeyse onu alırım’ diyen tüketicileri, "marka fahişeleri" olarak niteledi. Salzman, şunları söyledi: "Aslında markaya sadık olmak, sevgiliye veya eşe sadık olmak gibidir. Eskiden sayılı markalar vardı. Şimdi marka sayısı çok arttı. Tüketicinin marka bağımlılığı da çok değişti. Tüketici artık fiyata çok daha duyarlı. İlle de geçmişten beri kullandığı markalarda ısrarcı olmuyor. Hiçbir markaya sadık olmayan tüketicilerin sayısı giderek artıyor. Bu durum da market markalarının payını artırıyor."

Kadın artık ilk görüşmede yatmayı da düşünüyor

JWT Başkan Yardımcısı Marian Salzman, Türk perakende sektörünün önde gelen temsilcilerine New York’ta yapılan bir araştırmanın sonuçlarını şöyle aktardı: "Kadınlara ve erkeklere, ’Kaçıncı buluşmada, birlikte yatmayı düşünür ve önerirsiniz?’ sorusu soruldu. Erkekler, ’Dört veya beşinci buluşmada’ yanıtı verdi. Kadınlar ise çok daha aceleci çıktı. Çünkü kadınlardan, ’Birinci veya ikinci buluşmada yatmayı düşünürüm’ yanıtı geldi."
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!