Ayşegül AKYARLI GÜVEN
Oluşturulma Tarihi: Mayıs 23, 2008 00:00
Yılda 400 milyon kişiye satış yapan ve 2007 yılını yüzde 34 ciro artışı ile kapatan Bim Türkiye’nin ardından gözünü şimdi de Fas’a dikti.
Hem Türkiye’de hem de yurtdışında organik büyüyeceklerine dikkat çeken Bim CEO’su Jos Simons, "Fas tek olmayacak. Adım adım yeni ülkelere açılacağız" dedi.
2007 yılını yüzde 34 ciro artışı ve 280 yeni mağaza ile kapatan Bim Türkiye’nin ardından gözünü şimdi de Fas’a dikti. Hem Türkiye’de hem de yurtdışında organik büyüyeceklerine dikkat çeken Bim CEO’su Jos Simons, "Fas tek olmayacak. Adım adım yeni ülkelere açılacağız" dedi.
Günde 1 milyon kişi geliyor
Türkiye’de hanelerin yüzde 54’ünün bugüne kadar alışveriş için girdiği Bim’den her gün 1 milyon kişinin alışveriş yaptığına dikkat çeken Simons "2007’de Bim mağazalarını kullanan kişi sayısı 400 milyonu buldu. Bu bütün perakendeciler arasında en yüksek oran. 80 milyar dolarlık hacme sahip olan gıda perakende satışlarının yüzde 40’ı organize perakendede gerçekleşiyor. Bim’in organize perakendedeki payı ise yüzde 8" dedi.
Fiyat indirme odaklıyız
Pazar payını artırmaya yönelik olarak sürekli maliyet düşürücü politikalara odaklandıklarını belirten Simons şöyle konuştu: "Herhangi bir masraf kaleminde bir avantaj sağlayınca marjımız yükseliyor. Ancak biz bu marjı kár hanemize eklemektense fiyat düşürmeyi yeğliyoruz. Daha çok kazanalım yerine daha ucuza satalım diye uğraşıyoruz. Hep bunun endişesini taşıyoruz. Diğer perakendeciler ile fiyat farkımız ortalama yüzde 15 ile yüzde 35 arasında değişiyor."
Akıllının markasıyız
Bim’in yoksulların değil akıllıların markası olduğunu söyleyen Simons şöyle konuştu: "Ürün kalitesi ve fiyatlarla oynamadan dürüst olmak çok önemli. Kaliteyle oynayıp maliyet düşürmek kötü yol. Biz böyle yapsak 2007’yi 2 milyar 978 milyon YTL ciro ile kapatamazdık. Biz maliyeti mağazalarda lüks sunmayarak ve ürün yelpazemizi 600 ürünle sınırlandırarak düşürmeye çabalıyoruz."
600 üründe kalırız
Ürün gamını sınırlandırmanın sayısız avantaj getirdiğini savunan Simons konuşmasını şöyle sürdürdü: "600 ürün alınca üretici için en iyi alıcı konumuna giriyoruz. Bu da pazarlık gücümüzü artırarak en iyi fiyatı almamızı sağlıyor. Bu nedenle prensip olarak asla 601 ürün satmıyoruz. Yeni bir ürün kattığımız takdirde listede daha az talep gören bir ürünü eksiltiyoruz."
300 mağaza geliyor
2008 de en az 300 yeni mağaza açma hedeflerine dikkat çeken Simon hedeflerini şu şekilde açıkladı: "Bu yıl 4 yeni bölgeye açılacağız Bu bölgelerde de hep kendi depolarımızı kuracağız. 2007’de 131 milyon YTL olan yatırımımız bu yıl da artarak sürecek. Yurtdışı için de Fas mağazamızı bu yılın son çeyreğinde açtıktan sonra adım adım diğer pazarları inceleyeceğiz."
İlk çeyrek kárı yüzde 49 arttı
Yılın ilk üç ayında 967 milyon YTL net satış yaparak, satışlarını geçen yılın aynı dönemine oranla yüzde 49 artırdı.
Aynı dönemde BİM’in net kárı ise geçen yılın ilk çeyreğine kıyasla yüzde 54 artışla, 35 milyon YTL oldu.
Yılın ilk çeyreğinde açılan 100 yeni mağaza ile birlikte Bim mağazalarının sayısı mart ayı sonu itibarıyla 1834’e çıktı.
İlk çeyrekte faaliyet kárı yüzde 63 artışla 44 milyon YTL, net kárı ise % 54 artışla 35 milyon YTL düzeyine çıktı.
Kriz bizi bozmaz satışımız artar
DÜNYADA ve Türkiye’de hızla artan gıda fiyatlarının kendilerini olumsuz etklemeyeceğini belirten Jos Simons "Fiyat artışı ve kriz dönemlerinde insanlar hep daha ucuza yönelik. Marka bağımlılığı azalır. Bazı perakendecilerle yüzde 40-50 oranında değişen fiyatları Bim’in satışlarını artırabilir. Ancak yine de etkili bir kriz yaşanmamasını umuyoruz" dedi.
Mağazalarımızın önünde Mercedes ve BMW de var
1995’te faaliyete başlayan Bim’in başta yoksulların marketi olarak algılandığını söyleyen Jos Simons şimdiki değişimi şöyle açıkladı: "Artık kapımızın önünde Mercedes ve BMW’ler de var. Bu da satış politikamızdan kaynaklanıyor. Markasız ürün satıyor olsak da beğenmedim diyene geri getir diyoruz. Akıllı müşteri de gelip denemeyi tercih ediyor. Farklı bir alışveriş deneyimi sunuyoruz. Müşteriye seçme özürlüğü veren her türlü girşimi de destekliyoruz."
Beğenmeyene söz yok, ama herkes denesin
MAĞAZALARINDA sattığı ürünlerin hepsinin markalı, ancak daha az tanınan ürünler olduğunu söyleyen Jos Simons, "Biz herkesin denemesini istiyoruz. İstemeyen beğenmeyebilir. Beğenmediği ürünü geri iade de edebilir. Ama kaliteden hiçbir zaman taviz vermedik. Tek amacımız akıllı alışverişe ortam sağlamak. Yani kaliteyi ucuza satmayı başarmak" dedi.
Enflasyon hedefine katkıda bulunuyoruz
İSTİKRARLI şekilde enflasyonun altında olan fiyat artışlarının enflasyonu olumlu etkilediğini belirten Jos Simons, "2006’da gıda enflasyonu yüzde 11 iken bizim artış oranımız 7 idi. 2007’de de enflasyon 12 iken bizimki 11’de kaldı. Bu yolla enflasyon hedefine ulaşılması konusunda katkı sağlıyoruz" dedi.