Dünyanın karşı karşıya kaldığı en büyük çevresel sorunlardan birinin de iklim değişikliği olduğunu ifade eden Mondelez Türkiye Genel Müdürü Karagöz, bu süreçte çözümün bir parçası olabilmek adına “Falım’la Yeşeren Sakız Ağaçları” projesini hayata geçirdiklerini söyledi. Karagöz, damla sakızının dünyada Çeşme’yle de anılmasını hedeflediklerini paylaştı.
#1Deniz ve mehtap sordular seni neredesin? Rüzgâr ve martı sordular seni neredesin? Sizi bilmem ama ben Arkas Aegean Link Regatta 2018’deydim. 30 Ağustos coşkusuna yarış coşkusu karışınca pürneşeydim. Arkas Çeşme Yelken Gençlik ve Spor Kulübü Başkanı, Arkas-M.A.T. Sailing Team Kaptanı Tolga Yağlı ile mini yelken sohbetimize buyrun... Rüzgâr ve deniz sizi çağırıyor!
#YELKENCandy Industry Global Top 100 listesine göre dünyanın en büyük 2.şekerleme ve çikolata üreticisi olan Mondelez International, 2013 yılı finansal sonuçlarını açıkladı. Buna göre şirketin cirosu, bir önceki yıla göre yüzde 0,8 artışla 35,3 milyar dolara yükseldi.
Dünyanın en eski çikolata üreticilerinden İngiliz Cadbury’nin Türkiye CEO’su Ahmad Ahjaz Khan, Kent ve Falım’ı alarak girdikleri Türkiye’ye çikolatalarını getirmeyeceklerini söyledi. Khan, “Lider Ülker çok büyük. Onu izleyenlerin payları da yüzde 10’larda. Bu dağılımda Cadbury çikolatayı getirmenin anlamı yok” dedi.
Dünyada hızla büyüyen sakız pazarı Türkiye’de 238 milyon dolara ulaştı. 2007 yılında dünya genelinde 4.6 milyar adet sakız satılırken, Türkiye’de kişi başı tüketim 200 grama yükseldi. Sigara yasaklarının etkilerinin de görülmesi beklenen 2008 sonunda pazarın yüzde 5 büyüyeceği tahmin ediliyor.
CUMHURBAŞKANI Abdullah Gül ve eşi Hayrünnisa Gül’ün, önceki akşam Çankaya Köşkü’nde İngiltere Kraliçesi II. Elizabeth ve eşi Edinburgh Dükü Prens Philip onuruna verdiği akşam yemeğinde, davetli masalarında ilginç yorumlar ve değerlendirmeler yapıldı. İşte, tarihi gecenin seçkin masalarından ’fısıltılar’...
Türkiye’de sakız artık insanların vazgeçilmezi oldu. Cadbury Kent Gıda Kurumsal İlişkilerden Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Ömer Taşçı, daha çok çocuklar tarafından çiğnenen sakıza, son yıllarda yetişkinlerin de giderek daha fazla ilgi gösterdiğini belirterek, “Sakız artık kentli bir insanın, iş kadınının, öğrencinin çantasının vazgeçilmez aksesuarlarından biri olmuştur” dedi.
İNGİLİZ Cadbury’nin Kent’ten sonra geçen haziran ayında pazar lideri Intergum’u da 450 milyon dolara satın alarak yüzde 14 olan pazar payını yüzde 60’a çıkarması, 240 milyon dolarlık pazara hareket getirdi. Cadbury’nin atağına, Chewy, Yıldız ve Baycan’ın üreticisi Ülker ile Vivident’in üreticisi Perfetti Van Melle, farklı tat ve ambalajlı yeni ürünlerle yanıt verdi.
Süpermarkette ya da bakkalda genellikle kasanın hemen yanında duran sakızlardaki farklılaşmanın ve çeşidin farkında mısınız? Ambalajları da son derece sofistike hale geldi. Plastik şişeler, akıllı kapaklılar, metal kutular, snap-top isimli üstten açılan pratik kapaklı metal kutular...
SAKIZ pazarı, son beş yılda yüzde 30 büyüyerek, 190 milyon dolarlık hacme ulaştı. ‘diş temizleme özelliği’nin ön plana çıkartılması, Türkiye’de satılan her iki sakızdan birini erkeklerin çiğnemesini sağladı. Bu da, yıllık sakız tüketiminin 3 milyar 360 milyon adede çıkmasına yol açtı.