Paylaş
SAKIZ üreticileri, ‘fırçalamanın yerini tutar mı?’ tartışmalarına rağmen, Türkleri ‘diş’ten yakalamayı başardı. Sakız pazarı, son beş yılda yüzde 30 büyüyerek, 190 milyon dolarlık hacme ulaştı. Bunda da, sakız reklamlarında dişleri beyazlatmaktan ağızda ferahlık yaratmaya, kokuyu önlemekten asit dengesini sağlamaya, tartar oluşumunu engellemekten çay ve kahve lekelerini çıkartmaya kadar bir çok işlevi yerine getirdiğinin savunulması etkili oldu. Reklamlarda ‘diş temizleme özelliği’nin ön plana çıkartılması, sakız çiğneyen erkeklerin sayısında da artışa yol açtı. Artık, Türkiye’de satılan her iki sakızdan birini erkekler çiğnemeye başladı. Bu da, yıllık sakız tüketiminin 3 milyar 360 milyon adede çıkmasını sağladı.
DENGELER DEĞİŞTİ:
Arkadaşımız Ayşegül Akyarlı Güven’in yaptığı araştırmaya göre, diş temizliğini ön plana çıkartan sakız çeşitlerinin piyasaya sürülmesiyle birlikte, pazarda da dengeler değişti. Şekerli sakızların payı yüzde 26’ya gerilerken, diş temizleme özelliği ön plana çıkarılan tatlandırıcılılar yüzde 46’ya, şekersiz sakızlarda yüzde 28 paya ulaştı. Şekerli sakızlar arasında da en fazla çilek aromalılar tercih ediliyor. Çilleklinin ardından muzlu, portakallı ve karışık meyveli sakızlar geliyor. Bu segmentte en az talebi kolalı sakızlar görüyor.
LENFLERİ ÇALIŞTIRIYOR:
Sakız üreticilerine göre, tatlandırıcılı veya şekersiz sakızlar ağızdaki asit-baz dengesini gösteren Ph oranını dengeleyebiliyor. Bu da, Xylitol maddesiyle sağlanıyor. Diş macunlarında da kullanılan Xylot, şeker benzeri yapısından dolayı bakteriler tarafından hücre içine alınıyor. Sakız çiğnenirken, Xylot bakterisinin tüm ağıza yayılıyor ve lenf bezlerinin çalışması sağlanıyor.
Tatlandırıcılı sakızlarda bikarbonat gibi maddeler de kullanılarak, tartar oluşumunun önlenmesi ve dişe yapışmış çay, kayve, sigara lekelerinin azaltılması amaçlanıyor.
280 ÇEŞİT ÜRÜN VAR:
Şu anda Türkiye’de 280 farklı marka sakız üretimi gerçekleştiren 60’ı aşkın üretici yer alıyor. Pazarda Falım, First, Şıpsevdi’nin üreticisi Dandy-Intergum yüzde 46’lık payla lider konumda bulunuyor. İntergum’ı yüzde 22’lik payla Vivident ve Big Babol’un üreticisi Perfetti Van Melle takip ediyor. Relax, Nazar, Tipitip, Turbo, Mino ve minti’nin üreticisi Cadbury Kent’in yüzde 12 pay aldığı pazarda Yıldız, Chewydent’in üreticisi Ülker’in yüzde 10 payı bulunuyor. Ayrıca, Keloğlan ve Salkım’ın üreticisi Kervan Gıda, Crazy’nin üreticisi Şölen de öne çıkan firmalar arasında yer alıyor.
Tatlandırıcılılar pazarı büyüttü
PERFETTI Van Melle Genel Müdürü Turgut Ziyal, ‘Şekerli sakızlar diş çürümesine sebep olabiliyor. Tatlandırıcılı veya şekersiz sakızlar ise bunun tam aksine ağızdaki Ph oranını dengeleyerek diş çürümesine karşı dişleri koruyor. Tatlandırıcılı ürünlerin büyüttüğü pazarda, ‘beyazlık’ vaadeden çeşitler de şimdi, gençlerin ilgisini çekiyor.
Diş fırçalamanın yerini tutmuyor
SAĞLIKLI dişler için diş macunu ve diş fırçası kullanımının şart olduğunu ve sakızın bunların yerini tutmadığını söyleyen Kent yetkilileri, ‘Ara öğünlerden sonra diş fırçalama imkanı bulunmadığı durumlarda şekersiz veya tatlandırıcılı sakızlar dişleri temizlemek için kullanılabilir. Ancak, bu sakızlarla diş fırçası gibi detay temizlik sağlamak mümkün değil. Sakız bir önlem olsa da diş bakımını tek başına sağlayamaz’ dedi.
Naneliler ön plana çıkıyor
INTERGUM Dandy’nin Ürün Müdürü Aslı Baltepe ‘Sosyal hayat ve iş dünyasının hareketlilik kazanmasıyla insanlar artık her an temiz, bakımlı, taze görünmek ve hissetmek zorunda kalıyor. Bu da kişilerin sosyal bariyerleri aşarak sakız tüketmeye başlamasını sağlıyor. Şu anda sakız çocuklardan daha fazla sıklıkta yetişkinler tarafından tüketiliyor. Sakız tüketim hacminin yarısından fazlasını yetikşin sakızları oluşturuyor’ dedi.
Paylaş