Güncelleme Tarihi:
Türkiye, 1998 yılında 238 milyon 600 bin dolarlık (87 trilyon lira) sakız harcaması yaptı. ACNielsen-Zet tarafından yapılan araştırmaya göre, Türk sakız pazarı geçen yıl yüzde 7 oranında büyüme gösterdi.
Araştırmada, sakız pazarının üç firmanın egemenliğinde olduğu ortaya çıktı. Dandy, Kent ve Ülker pazarın yüzde 75'ini elinde bulunduruyor.
Toplam sakız pazarında yapılan satışların yüzde 46'sını şekersiz sakızlar oluşturdu. Geçen yıl sakız pazarının yıldızları; Dandy'nin ürettiği First Duo ve Falım, Kent'in ürettiği Nazar ve Ülker'in bir süre önce Baycan'dan satın aldığı Fıkra oldu.
TEKLİ AMBALAJ
Araştırma, Türk tüketicisinin sakız tüketme alışkanlıklarını da ortaya koydu. Buna göre Türk tüketici en fazla tekli ambalajlarda satılan sakızları tercih ediyor. Tüketilen sakızların yüzde 69'u tekli, yüzde 29'u 5'li yüzde 2'si ise 3 tane 5'li birarada bulunan ambalajlarla satın alındı.