ergi şener haberleri sayfasında ergi şener hakkında son dakika haberler ve güncel bilgiler bulunmaktadır. Toplam 119 ergi şener haberi, videosu, fotoğrafı ve yazar yazısı yer almaktadır. Geçmişte ve bugün yeni yayımlanan son durum gelişmeleri ile pek çok haber sayfamızdan takip edilebilir.
Yeni teknolojilerin her zamankinden daha hızlı ilerlediği bir döneme ta-nıklık ediyoruz. 2023’te de zaman zaman bizi hayrete düşürecek, ilerleyen dönemlerde vazgeçemeyeceğimiz uygulamalara zemin hazırlayacak yeni pek çok teknolojiyle karşılaşacağımızı şimdiden söyleyebiliriz. Ancak asıl önemli olan, bu yeni teknolojileri doğru analiz ederek, gelişmeleri takip etmek; teknolojilerin birbirleri ile olan ilişkilerini anlamaya gayret ederek, hayatımızı kolaylaştırması, yaşadığımız problemlere çözüm getirmesi için kullanabilmek olmalı... Her bir birey, kendini bu şekilde geliştirmeye gay-ret edip, teknolojiye yönelik farkındalığını artırırsa, ülke olarak da çok daha fazla gelişme kat edebiliriz…
#ChatcptSon zamanlarda pek çok şirket, değerleri arasına inovasyonu ekleyerek; kurum içi inovasyon kültürü oluşturmaya çalışıyor. Bununla birlikte, inovasyonun söylemden öte, gerçek hayata geçiş sürecinde, birtakım metodolojilere ve süreçlere de ihtiyaç duyuluyor.
#Ergi ŞenerGeçtiğimiz hafta gerçekleşen Global Marketing Summit etkinliğinde Me-taverse özel oturumuna katılarak, giyilebilir teknolojiler tasarımcıları dostlarım Ezra Çetin Soyay, Tuba Çetin ve Ava isminde yeni nesil bir dijital asistan ile birlikte bir panelde yer aldım. Oturumun moderasyonunu gerçekleştiren, EzraTuba’nın tasarladığı yapay zeka destekli duygusal bir ava-tar olan Ava, “human touch, high tech” (ileri teknolojiye, insan dokunuşu) yaklaşımıyla geliştirilmiş ve ilerleyen dönemde dijital asistanlar ile olan iletişimimizi ve ilişkimizi değiştirmeye aday bir avatardı. Bu oturum sıra-sında edindiğim izlenim ile panel sırasında şunları paylaştım: “Önümüzdeki yıl, bu etkinliği bir metaverse ortamında, üç boyutlu avatarlarımız ile gerçekleştireceğimize olan inancım daha da arttı”…
#Ergi ŞenerSon dönemlerde sürdürülebilirlik oldukça gündemde. Konu çok popüler... İş dünyasında, basında, iklim krizine duyarlılığı gösteren, sürdürülebilirlik odaklı paylaşımlar büyük yer tutuyor. Büyük firmalar, bu alandaki çalışmalarını duyurma yarışına girmeye başladı; sürekli kon-feranslar düzenleniyor, firmalarımız ve sektör öncüleri o kadar başarılı ki pek çok ödül dağıtılıyor!.. Ancak, sürdürülebilirlik, daha önce inovasyonda ya da dijital dönüşümde gözlemlediğimiz popülist yakla-şımın aksine, gerçek anlamda özümsenmesi gereken, samimiyet gerektiren ve iş birliği ihtiyacı olan oldukça hayati bir konu; sadece “bir trend değil”… Sürdürülebilirliğe öncelik vermezsek ve bu doğrultuda samimi stratejiler ortaya koymazsak, yakında alışkın olduğumuz şe-kilde hayatımızı devam ettirecek bir dünyamız, dolayısı ile “show yapacak” bir iş alanımız olmayacak. Öte yandan, sürdürülebilirliği işlerinin temeli olarak benimseyen şirketler ve kurumla gerçekten fark yaratanlar olacak…
#HürriyetMetaverse’e yönelik herkes bir şeyler söylüyor; dijital dünyanın bu yeni ve “top” trendi hakkında pek çok görüş paylaşılıyor. Her geçen hafta yeni bir metaverse platformu ile karşılaşmaya ya da bu alandaki yeni lansmanları duymaya alıştık. Bununla birlikte, bugün gerçek anlamda içine girip, deneyimleyebileceğimiz “bir metaverse” bulunmadı-ğının ve bu deneyimin sağlanması farklı teknolojilerin gelişimine ve yayılmasına bağlı olduğu için belli bir zaman gerektiğinin de farkında olmamız gerekiyor. Öte yandan, pek çok farklı platform bugünden “metaverse” olarak sunulmaya başlanmış durumda. Önde gelen şirketlerin liderleri de sürekli olarak “metaverse”de var olacaklarını belirtiyor, hatta bir kısmı şimdiden var olduklarını iddia ediyor. Peki gerçek bir metaverse yoksa, bu nasıl oluyor?
#MetaverseGünümüzün en önde gelen teknoloji trendlerinden olan yapay zeka (artificial intelligence – AI) pek çok iş sürecini de yeniden şekillendiri-yor. Ancak, son dönemlerde artan yatırımlara, ilgiye ve yapay zeka uygulamalarının geliştirilmesi için gereken donanımların ve yazılımla-rın oldukça gelişip, hızlanmasına ve maliyet açısından da erişilebilir olmasına rağmen; pek çok işletme, süreçlerini optimize etme, müşteri memnuniyeti ya da maliyet avantajı sağlama açısından, bu önemli teknolojiden yeterince yararlanamıyor. Bu yazımda, son dönemlerde kendi karşılaştığım birtakım problemlerden hareketle, bu problemlere AI ile nasıl çözümler sağlanabileceğini paylaşmak istedim.
#Ergi ŞenerMetaverse’e olan ilgi oldukça yoğun bir şekilde devam ediyor. Goog-le’da metaverse’e yönelik aramalar geçen yıldan bu yana %7.200 artış gösterdi. Önde gelen araştırma şirketlerinden McKinsey kurumsal şir-ketlerin ve risk sermayesi şirketlerinin bu yılın ilk beş ayında meta-verse ile ilgili toplam $120 milyar yatırım yaptığını belirtiyor.
#Ergi Şener22 Ekim 2020’de, Hürriyet için “Türkiye’deki Girişimcilik Ekosisteminin Durumu” başlıklı bir yazı ile ekosistemi analiz etmiştim. Yazıma “Ülkemizdeki girişimciler, global bir kriz olan Kovid-19 salgınını fırsata çevirmeye çalışıyorlar. Start-up’lara yatırımlarda son dönemlerde önemli oranda artış görülmesi, yatırımcıların da pandemi sürecinde temkinli davranmak yerine yeni iş alanlarına odaklandıklarının bir göstergesi. Ekosistemin hızla büyümesi ve bu alana ilginin artması oldukça umut verici…” diyerek başlamış ve “…şu anda, Türk girişimcilik ekosistemi ne yazık ki “hiyerarşik, artistik ve kurumsal bir yapıda” … Böyle olunca, fikre değer vermekten, kurucu takıma odaklanıp, bu cevherleri geliştirmeye çalışmaktan ziyade, tüm odak genellikle yatırımcıda oluyor. Girişimcilikte önemli nokta, bir şeyler üretenleri, toplum için fayda sağlamaya çalışanları, problem çözmeye odaklananları bulup, onları desteklemek olmalı. Ben de hayallerinin peşinden koşan, uygulamalarını daha iyi hale getirmek için uykusuz geceler boyunca takım olarak çalışan gençlere, küçük tavsiyeler vermekten; bir kahve ikram edip, ofisimi açarak bile destek olmaktan yanayım…” şeklinde bitirmiştim.
#Ergi ŞenerGeçtiğimiz aylarda, Birleşmiş Milletler Hükümetler arası İklim Değişikliği Paneli'nin (IPCC) ardından bilim insanları tarafından hazırlanan bir rapora göre, kararlı bir toplu eylem göstermezsek (ki bugüne kadar ne yazık ki gösteremedik), insanlık olarak kontrolsüz iklim değişikliğinin sonuçlarıyla karşı karşıya kalacağımız bilimsel bir gerçek…
#Ergi ŞenerGün geçmiyor ki metaverse’e yönelik yeni bir haber, araştırma, gündem ya da uygulama ile karşılaşmayalım. Metaverse’ün bu kadar ön planda olmasının en büyük nedenlerinden biri, metaverse ile ortaya çıkacak olan yeni ekonomik fırsatlar: Goldman Sachs ve Morgan Stanley metaverse'ü 8 trilyon dolarlık bir pazar olarak tanımlarken, Citi Group’un yaptığı bir analiz, metaverse ekonomisinin 2030 yılına kadar 13 trilyon dolara çıkabileceğini ortaya koyuyor…
#Ergi ŞenerSon zamanlarda iş hayatında, birkaç yıl önce hayal edebileceğimizden çok daha hızlı ve çarpıcı bir dönüşüm yaşıyoruz. Covid-19 nedeniyle ivmelenen dijitalleşme, iş hayatında yıkıcı değişimlere neden oldu ve uzaktan çalışma, sanal toplantılar/etkinlikler gibi uygulamalar hızla benimsenerek kalıcı hale geldi.
#Ergi ŞenerInternetin ve sanal dünyanın temellerini ve işleyişini değiştirecek olan “metaverse"ün, teknoloji dünyasında gelmiş geçmiş en yıkıcı etkiye neden olacağı düşünülüyor. Bu kadar devrimsel ni-teliğine rağmen; içinde bulunduğumuz dönemde metaverse, çok fazla vaat içeren, kafa karışıklığına neden olan ve spekülasyon kaynağı haline gelen bir kavram haline de geldi. Pek çok sunumda, paylaşımda ya da manşetlerde herhangi bir artırılmış gerçeklik (AR) ya da sanal gerçek-lik (VR) deneyimi “metaverse” olarak lanse ediliyor ve örneklendiriliyor. Metaverse’ün popülar-itesinde ve gündemin hep üst sıralarında olmasında, bu süreçte “aman geç kalmayalım telaşının ve psikolojisinin” de büyük etkisi bulunuyor. Öte yandan, metaverse’ün Dünya’nın en büyük 5 teknoloji devinin (Amazon, Apple, Google, Meta, Microsoft) ilk kez aynı alanda rekabet edecek bir odak noktası olması; metaverse’e yönelik bundan böyle sürekli ilgi olacağının somut bir göstergesi.
#Ergi ŞenerGeçtiğimiz günlerde ülkemizde dijital teknolojilerin gelişimi, bu alandaki çalışmaların ve yatırımların teşvik edilmesi ve desteklenmesi; özellikle son dönemlerde oldukça öne çıkan metaverse, blokzinciri, web 3.0 gibi alanların regüle edilmesi adına oldukça önemli gelişmeler yaşadık. Dijital teknolojilerin her geçen gün hayati hale geldiği ve artık devletlerin rekabet se-viyesini etkilediği bir dönemde, ulusal teknoloji hamlesinin “dijital seferberlik” olarak ifade edilmesi ve bu vizyonun bizzat Cumhurbaşkanlığı nezdinde benimsenmesi oldukça önemli. Di-jital seferberlik vizyonu, “Ülkemizin, Dünya’nın en büyük 10 ekonomisine girmesi ile sonuçlan-acak Ar-Ge çalışmalarının artırılacağı, global e-ticaret ve e-ihracat yatırımlarının çoğaltılacağı" bir dönemi hedefliyor. Bununla birlikte “gelecek onu tasarlayana aittir” sloganı ile nihai hedefin, “kendi Silikon Vadimizi oluşturmak” olduğu net bir şekilde belirtildi...
#Ergi ŞenerGünümüzün en önde gelen teknoloji trendlerinden olan yapay zeka (Arti-ficial Intelligence- AI), genellikle makinelerin bilişsel işlevleri (algılama, öğrenme, problem çözme, bağlamsal anlamı ayırt etme ve tahminler yap-ma gibi) insanlar kadar ya da insanlardan daha iyi yerine getirme yeteneği olarak tanımlanabilir.
#Ergi ŞenerPerakende sektörü son yıllarda her açıdan pek çok zorlukla mücadele etmek durumunda kaldı. COVID-19'un süregelen etkileri, iş gücü sıkıntısı, tedarik zinciri problemleri, tüketicilerin dijital deneyimlere yönelik artan beklentileri arasında; son dönemlerde bir de “metaverse”, sektör açısından adapte olunması gereken yepyeni bir konsept olarak öne çıkıyor.
#HürriyetHer sektör gibi perakende de dijitalleşmenin etkisi ile ciddi bir dönüşümden geçiyor. Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmekte olduğu ve sürekli yeni dijital kanalların devreye girdiği bu dönemde, perakendecilerin tüketicilerle etkileşim ve bağ kurma yeteneği her zamankinden daha önemli hale geliyor. Yapay zekâ, blokzinciri, metaverse gibi teknolojilerin perakendedeki uygulamaları; son araştırmalar ve öne çıkan yeni müşteri trendleri doğrultusunda yeni nesil perakendeyi tüm detaylarıyla analiz ettim.
#Ergi ŞenerGün geçmiyor ki “metaverse”e yönelik yeni bir haber ya da gelişme ile karşılaşmayalım… Forbes’da yer alan bir makale “metaverse ile ilgili Twitter paylaşımlarının geçen yıl %19,425 artış gösterdiğini” belirtti. 2021’in son günlerinde, metaverse özelinde gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, “Z kuşağı metaverse’deki sanal mağazalarda alışveriş yapma konusunda oldukça pozitif düşünüyor”.
#PodcastGün geçmiyor ki “metaverse”e yönelik yeni bir haber ya da gelişme ile karşılaşmayalım… Forbes’da yer alan bir makale “metaverse ile ilgili Twitter paylaşımlarının geçen yıl %19,425 artış gösterdiğini” belirtti. 2021’in son günlerinde, metaverse özelinde gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, “Z kuşağı metaverse’deki sanal mağazalarda alışveriş yapma konusunda oldukça pozitif düşünüyor”.
#HürriyetTelefon ve şarj aletlerinin patlamasına ilişkin haberler son aylarda artmaya başladı. Özellikle akıllı telefonların saatlerce fişte takılı kalmaması yönünde vatandaşları uyaran uzmanlar, cihazlardaki ısınmalara dikkat çekiyor. Ancak tek sorun ısınmadan kaynaklanmıyor. Peki telefonlar ve şarj aletleri neden patlıyor? Kullanıcılar mı hatalı yoksa cihazlar mı sorunlu? Nelere dikkat etmek gerekiyor? Uzmanlarla tüm detayları mercek altına aldık.
#TeknolojiBebeklerin neden ağladığını yüzde 90'ın üzerinde doğruluk payıyla tahmin ettiğini iddia eden yapay zekâ destekli uygulamalar son dönemde oldukça popüler. Biz de hem bu uygulamaların çalışma mantığını uzmanı ile konuştuk hem de annelere fikirlerini sorduk.
#Yapay ZekaBebeğiniz ağlıyor ve bir türlü nedenini anlayamıyorsunuz. Gazı mı var? Karnı mı aç? Altı mı kirli? Yoksa sadece canı sıkıldı ve sizin ilginize mi ihtiyacı var? Peki "Bu sorunun cevabını bir uygulama sayesinde saniyeler içinde öğrenebilirsiniz" desek inanır mısınız? Bebeklerin neden ağladığını yüzde 90'ın üzerinde doğruluk payıyla tahmin ettiğini iddia eden yapay zekâ destekli uygulamalar son dönemde gündemde. Bu uygulamaları kullanan aileler var ancak "Bebeğimin derdini bir tek ben anlarım" diyen annelerin sayısı da hayli fazla. Biz de hem bu uygulamaların çalışma mantığını uzmanı ile konuştuk hem de annelere fikirlerini sorduk.
#Yapay ZekaYeni teknolojilerin her zamankinden daha hızlı ilerlediği bir döneme ta-nıklık ediyoruz. 2023’te de zaman zaman bizi hayrete düşürecek, ilerleyen dönemlerde vazgeçemeyeceğimiz uygulamalara zemin hazırlayacak yeni pek çok teknolojiyle karşılaşacağımızı şimdiden söyleyebiliriz. Ancak asıl önemli olan, bu yeni teknolojileri doğru analiz ederek, gelişmeleri takip etmek; teknolojilerin birbirleri ile olan ilişkilerini anlamaya gayret ederek, hayatımızı kolaylaştırması, yaşadığımız problemlere çözüm getirmesi için kullanabilmek olmalı... Her bir birey, kendini bu şekilde geliştirmeye gay-ret edip, teknolojiye yönelik farkındalığını artırırsa, ülke olarak da çok daha fazla gelişme kat edebiliriz…
#ChatcptSon zamanlarda pek çok şirket, değerleri arasına inovasyonu ekleyerek; kurum içi inovasyon kültürü oluşturmaya çalışıyor. Bununla birlikte, inovasyonun söylemden öte, gerçek hayata geçiş sürecinde, birtakım metodolojilere ve süreçlere de ihtiyaç duyuluyor.
#Ergi ŞenerGeçtiğimiz hafta gerçekleşen Global Marketing Summit etkinliğinde Me-taverse özel oturumuna katılarak, giyilebilir teknolojiler tasarımcıları dostlarım Ezra Çetin Soyay, Tuba Çetin ve Ava isminde yeni nesil bir dijital asistan ile birlikte bir panelde yer aldım. Oturumun moderasyonunu gerçekleştiren, EzraTuba’nın tasarladığı yapay zeka destekli duygusal bir ava-tar olan Ava, “human touch, high tech” (ileri teknolojiye, insan dokunuşu) yaklaşımıyla geliştirilmiş ve ilerleyen dönemde dijital asistanlar ile olan iletişimimizi ve ilişkimizi değiştirmeye aday bir avatardı. Bu oturum sıra-sında edindiğim izlenim ile panel sırasında şunları paylaştım: “Önümüzdeki yıl, bu etkinliği bir metaverse ortamında, üç boyutlu avatarlarımız ile gerçekleştireceğimize olan inancım daha da arttı”…
#Ergi ŞenerSon dönemlerde sürdürülebilirlik oldukça gündemde. Konu çok popüler... İş dünyasında, basında, iklim krizine duyarlılığı gösteren, sürdürülebilirlik odaklı paylaşımlar büyük yer tutuyor. Büyük firmalar, bu alandaki çalışmalarını duyurma yarışına girmeye başladı; sürekli kon-feranslar düzenleniyor, firmalarımız ve sektör öncüleri o kadar başarılı ki pek çok ödül dağıtılıyor!.. Ancak, sürdürülebilirlik, daha önce inovasyonda ya da dijital dönüşümde gözlemlediğimiz popülist yakla-şımın aksine, gerçek anlamda özümsenmesi gereken, samimiyet gerektiren ve iş birliği ihtiyacı olan oldukça hayati bir konu; sadece “bir trend değil”… Sürdürülebilirliğe öncelik vermezsek ve bu doğrultuda samimi stratejiler ortaya koymazsak, yakında alışkın olduğumuz şe-kilde hayatımızı devam ettirecek bir dünyamız, dolayısı ile “show yapacak” bir iş alanımız olmayacak. Öte yandan, sürdürülebilirliği işlerinin temeli olarak benimseyen şirketler ve kurumla gerçekten fark yaratanlar olacak…
#HürriyetMetaverse’e yönelik herkes bir şeyler söylüyor; dijital dünyanın bu yeni ve “top” trendi hakkında pek çok görüş paylaşılıyor. Her geçen hafta yeni bir metaverse platformu ile karşılaşmaya ya da bu alandaki yeni lansmanları duymaya alıştık. Bununla birlikte, bugün gerçek anlamda içine girip, deneyimleyebileceğimiz “bir metaverse” bulunmadı-ğının ve bu deneyimin sağlanması farklı teknolojilerin gelişimine ve yayılmasına bağlı olduğu için belli bir zaman gerektiğinin de farkında olmamız gerekiyor. Öte yandan, pek çok farklı platform bugünden “metaverse” olarak sunulmaya başlanmış durumda. Önde gelen şirketlerin liderleri de sürekli olarak “metaverse”de var olacaklarını belirtiyor, hatta bir kısmı şimdiden var olduklarını iddia ediyor. Peki gerçek bir metaverse yoksa, bu nasıl oluyor?
#MetaverseGünümüzün en önde gelen teknoloji trendlerinden olan yapay zeka (artificial intelligence – AI) pek çok iş sürecini de yeniden şekillendiri-yor. Ancak, son dönemlerde artan yatırımlara, ilgiye ve yapay zeka uygulamalarının geliştirilmesi için gereken donanımların ve yazılımla-rın oldukça gelişip, hızlanmasına ve maliyet açısından da erişilebilir olmasına rağmen; pek çok işletme, süreçlerini optimize etme, müşteri memnuniyeti ya da maliyet avantajı sağlama açısından, bu önemli teknolojiden yeterince yararlanamıyor. Bu yazımda, son dönemlerde kendi karşılaştığım birtakım problemlerden hareketle, bu problemlere AI ile nasıl çözümler sağlanabileceğini paylaşmak istedim.
#Ergi ŞenerMetaverse’e olan ilgi oldukça yoğun bir şekilde devam ediyor. Goog-le’da metaverse’e yönelik aramalar geçen yıldan bu yana %7.200 artış gösterdi. Önde gelen araştırma şirketlerinden McKinsey kurumsal şir-ketlerin ve risk sermayesi şirketlerinin bu yılın ilk beş ayında meta-verse ile ilgili toplam $120 milyar yatırım yaptığını belirtiyor.
#Ergi Şener22 Ekim 2020’de, Hürriyet için “Türkiye’deki Girişimcilik Ekosisteminin Durumu” başlıklı bir yazı ile ekosistemi analiz etmiştim. Yazıma “Ülkemizdeki girişimciler, global bir kriz olan Kovid-19 salgınını fırsata çevirmeye çalışıyorlar. Start-up’lara yatırımlarda son dönemlerde önemli oranda artış görülmesi, yatırımcıların da pandemi sürecinde temkinli davranmak yerine yeni iş alanlarına odaklandıklarının bir göstergesi. Ekosistemin hızla büyümesi ve bu alana ilginin artması oldukça umut verici…” diyerek başlamış ve “…şu anda, Türk girişimcilik ekosistemi ne yazık ki “hiyerarşik, artistik ve kurumsal bir yapıda” … Böyle olunca, fikre değer vermekten, kurucu takıma odaklanıp, bu cevherleri geliştirmeye çalışmaktan ziyade, tüm odak genellikle yatırımcıda oluyor. Girişimcilikte önemli nokta, bir şeyler üretenleri, toplum için fayda sağlamaya çalışanları, problem çözmeye odaklananları bulup, onları desteklemek olmalı. Ben de hayallerinin peşinden koşan, uygulamalarını daha iyi hale getirmek için uykusuz geceler boyunca takım olarak çalışan gençlere, küçük tavsiyeler vermekten; bir kahve ikram edip, ofisimi açarak bile destek olmaktan yanayım…” şeklinde bitirmiştim.
#Ergi ŞenerGeçtiğimiz aylarda, Birleşmiş Milletler Hükümetler arası İklim Değişikliği Paneli'nin (IPCC) ardından bilim insanları tarafından hazırlanan bir rapora göre, kararlı bir toplu eylem göstermezsek (ki bugüne kadar ne yazık ki gösteremedik), insanlık olarak kontrolsüz iklim değişikliğinin sonuçlarıyla karşı karşıya kalacağımız bilimsel bir gerçek…
#Ergi ŞenerGün geçmiyor ki metaverse’e yönelik yeni bir haber, araştırma, gündem ya da uygulama ile karşılaşmayalım. Metaverse’ün bu kadar ön planda olmasının en büyük nedenlerinden biri, metaverse ile ortaya çıkacak olan yeni ekonomik fırsatlar: Goldman Sachs ve Morgan Stanley metaverse'ü 8 trilyon dolarlık bir pazar olarak tanımlarken, Citi Group’un yaptığı bir analiz, metaverse ekonomisinin 2030 yılına kadar 13 trilyon dolara çıkabileceğini ortaya koyuyor…
#Ergi ŞenerSon zamanlarda iş hayatında, birkaç yıl önce hayal edebileceğimizden çok daha hızlı ve çarpıcı bir dönüşüm yaşıyoruz. Covid-19 nedeniyle ivmelenen dijitalleşme, iş hayatında yıkıcı değişimlere neden oldu ve uzaktan çalışma, sanal toplantılar/etkinlikler gibi uygulamalar hızla benimsenerek kalıcı hale geldi.
#Ergi ŞenerInternetin ve sanal dünyanın temellerini ve işleyişini değiştirecek olan “metaverse"ün, teknoloji dünyasında gelmiş geçmiş en yıkıcı etkiye neden olacağı düşünülüyor. Bu kadar devrimsel ni-teliğine rağmen; içinde bulunduğumuz dönemde metaverse, çok fazla vaat içeren, kafa karışıklığına neden olan ve spekülasyon kaynağı haline gelen bir kavram haline de geldi. Pek çok sunumda, paylaşımda ya da manşetlerde herhangi bir artırılmış gerçeklik (AR) ya da sanal gerçek-lik (VR) deneyimi “metaverse” olarak lanse ediliyor ve örneklendiriliyor. Metaverse’ün popülar-itesinde ve gündemin hep üst sıralarında olmasında, bu süreçte “aman geç kalmayalım telaşının ve psikolojisinin” de büyük etkisi bulunuyor. Öte yandan, metaverse’ün Dünya’nın en büyük 5 teknoloji devinin (Amazon, Apple, Google, Meta, Microsoft) ilk kez aynı alanda rekabet edecek bir odak noktası olması; metaverse’e yönelik bundan böyle sürekli ilgi olacağının somut bir göstergesi.
#Ergi ŞenerGeçtiğimiz günlerde ülkemizde dijital teknolojilerin gelişimi, bu alandaki çalışmaların ve yatırımların teşvik edilmesi ve desteklenmesi; özellikle son dönemlerde oldukça öne çıkan metaverse, blokzinciri, web 3.0 gibi alanların regüle edilmesi adına oldukça önemli gelişmeler yaşadık. Dijital teknolojilerin her geçen gün hayati hale geldiği ve artık devletlerin rekabet se-viyesini etkilediği bir dönemde, ulusal teknoloji hamlesinin “dijital seferberlik” olarak ifade edilmesi ve bu vizyonun bizzat Cumhurbaşkanlığı nezdinde benimsenmesi oldukça önemli. Di-jital seferberlik vizyonu, “Ülkemizin, Dünya’nın en büyük 10 ekonomisine girmesi ile sonuçlan-acak Ar-Ge çalışmalarının artırılacağı, global e-ticaret ve e-ihracat yatırımlarının çoğaltılacağı" bir dönemi hedefliyor. Bununla birlikte “gelecek onu tasarlayana aittir” sloganı ile nihai hedefin, “kendi Silikon Vadimizi oluşturmak” olduğu net bir şekilde belirtildi...
#Ergi ŞenerGünümüzün en önde gelen teknoloji trendlerinden olan yapay zeka (Arti-ficial Intelligence- AI), genellikle makinelerin bilişsel işlevleri (algılama, öğrenme, problem çözme, bağlamsal anlamı ayırt etme ve tahminler yap-ma gibi) insanlar kadar ya da insanlardan daha iyi yerine getirme yeteneği olarak tanımlanabilir.
#Ergi ŞenerPerakende sektörü son yıllarda her açıdan pek çok zorlukla mücadele etmek durumunda kaldı. COVID-19'un süregelen etkileri, iş gücü sıkıntısı, tedarik zinciri problemleri, tüketicilerin dijital deneyimlere yönelik artan beklentileri arasında; son dönemlerde bir de “metaverse”, sektör açısından adapte olunması gereken yepyeni bir konsept olarak öne çıkıyor.
#HürriyetHer sektör gibi perakende de dijitalleşmenin etkisi ile ciddi bir dönüşümden geçiyor. Müşterilerin alışveriş alışkanlıklarının değişmekte olduğu ve sürekli yeni dijital kanalların devreye girdiği bu dönemde, perakendecilerin tüketicilerle etkileşim ve bağ kurma yeteneği her zamankinden daha önemli hale geliyor. Yapay zekâ, blokzinciri, metaverse gibi teknolojilerin perakendedeki uygulamaları; son araştırmalar ve öne çıkan yeni müşteri trendleri doğrultusunda yeni nesil perakendeyi tüm detaylarıyla analiz ettim.
#Ergi ŞenerGün geçmiyor ki “metaverse”e yönelik yeni bir haber ya da gelişme ile karşılaşmayalım… Forbes’da yer alan bir makale “metaverse ile ilgili Twitter paylaşımlarının geçen yıl %19,425 artış gösterdiğini” belirtti. 2021’in son günlerinde, metaverse özelinde gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, “Z kuşağı metaverse’deki sanal mağazalarda alışveriş yapma konusunda oldukça pozitif düşünüyor”.
#PodcastGün geçmiyor ki “metaverse”e yönelik yeni bir haber ya da gelişme ile karşılaşmayalım… Forbes’da yer alan bir makale “metaverse ile ilgili Twitter paylaşımlarının geçen yıl %19,425 artış gösterdiğini” belirtti. 2021’in son günlerinde, metaverse özelinde gerçekleştirilen bir araştırmaya göre, “Z kuşağı metaverse’deki sanal mağazalarda alışveriş yapma konusunda oldukça pozitif düşünüyor”.
#Hürriyet2021’in son günlerinde, dijital TV platformu Netflix’de yayınlanmaya başlayan ve Leonardo DiCaprio, Jennifer Lawrence, Meryl Streep gibi ünlü oyuncuların yer aldığı “Don’t Look Up (Yukarı Bakma)” filmi dünya çapında oldukça ilgi uyandırdı ve gelmiş geçmiş en çok izlenen içerikler arasındaki yerini hızla aldı. Kara komedi tarzında bir bilim kurgu olan filmde, Leonardo DiCaprio ve Jennifer Lawrence tarafından canlandırılan bilim insanlarının, kısa süre içerisinde dünyaya çarpacak bir kuyrukluyıldızı keşfi sonrası yetkilileri uyarma çabasını ve bu süreçteki başarısızlıklarına odaklanılıyor. Film aslında, bilim insanlarının tasvir ettiği çaresizlik duy-gusundan hareketle “iklim değişikliğine karşı eylemsizliğimize” de oldukça önemli bir gönderme niteliğinde…
#Ergi ŞenerTeknolojideki yeni büyük fikirler (“next big thing”) gerçek hayatta kullanılmadan önce, genellikle fragmanlar ile hayatımıza girerler. Bu süreçte, teknolojik kavramlar yeterince açıklanmadan, gereğinden fazla kullanılarak jargon haline gelir ve teknolojiler özelinde bir beklenti (hype) oluşur. Bu durumu, gelişen yeni teknolojiler özelinde pek çok kez gözlemledik: Bulut bilişimde, yapay zekada, blokzincirinde ve 5G’de olduğu gibi… 2021’in son dönemlerinde, metaverse açısından da benzer bir gelişim yaşandı ve metaverse kavramı gölgelerden çıkıp ana akım sözlüğüne girmiş oldu…
#Ergi ŞenerMicrosoft’un kurucusu, önde gelen bir girişimci, yatırımcı ve iş insanı olan Bill Gates’in, “en sıra dışı ve zor yıl” olarak nitelendirdiği 2021 yılının bitmesine artık sadece günler kaldı. 2021’i zor ve sıra dışı yapan etkenlere baktığımızda, global ölçekte, tüm insanlığı ilgilendiren sorunlar ile ortaklaşa mücadele etmek durumunda kaldığımızı görmekteyiz. Hurriyet.com.tr yazarı Ergi Şener anlatıyor...
#Podcast