Cat-eye (kedi gözü) modellerden pilot gözlüklerine, maskeyi andıran tasarımlardan renkli cam ve çerçevelere, her zevke uygun güneş gözlüğü var. Seçim yaparken güneşten korumasının yanı sıra tarzımıza olan katkısını da elbette göz önünde bulundurmak gerek.
#Neslişah AygörenTGSD Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Ümit Özüren, son yıllarda trend olan erkeklerde renkli çorap akımının sektöre hareket getirdiğini söyledi. Artık klasik takım elbiselerde bile renkli, eğlenceli çoraplar giyildiğine dikkat çeken Özüren, ‘‘Erkek kıyafetlerine renk katan kravatın tahtına çorap yerleşti. Bu da ihracatta doping etkisi yarattı’’ dedi.
#ÇorapÇocukken kurduğu düşlerini şimdilerde gıptayla bakılan bir kariyere dönüştürdü. Geldiği yeri annesine ve anneannesine borçlu olduğunu söylüyor. Uluslararası yönetmenlerin oyunculuğunu övdüğü, güzellik markalarının peşinde koştuğu Saadet Işıl Aksoy, Seninle dergisinin sorularını yanıtladı.
Paris 30 Haziran-3 Temmuz’da Avrupa’nın en büyük hazır giyim fuarına ev sahipliği yaptı. 2013 yaz trendlerinin nabzını tutan ‘Who’s Next Pret-a-Porter’ fuarına Türkiye’den bir tek Buse Terim davet edildi. İşte Türkiye’nin en çok takip edilen moda blogger’larından biri haline gelen Terim’in Paris izlenimleri.
Vogue, Anjelique, Zuma, Wan-na, Da Mario, Mama gibi 13 marka ve 32 restoranı bünyesinde bulunduran İstanbul Doors, kısa sürede Kitchenette’i Bakü’nün ardından Moskova’ya taşıdı. Londra’da satın aldığı Tom’s Kitchen ile dikkatleri üzerine çekti. İstanbul Doors’un ortaklarından Levent Büyükuğur yeme-içme mekânlarının inceliklerini anlatıyor.
Façonnable’nin hikayesi 1950’de, Güney Fransa’da başladı. 60’ı aşkın yıl içinde kendine bağlı, çizgisini beğenen bir kitle oluşturdu. Ama artık Façonnable’nin de değişim zamanı geldi. Şimdi marka kendini yeniliyor. Öncelikle genç erkekleriçin yakında Türkiye’de de satılacak Façonnable Jean markasını hayata geçiriyor. Başta Antalya olmak üzere yeni mağazalar açılması planlanıyor. Façonnable CEO’su Lance Isham’la ilkbahar yaz sezonunu ve markayı konuştuk.
Gusto’yu tanıyıp bilen ve keyfini sürenlerden misiniz, yoksa daha bu sırrı keşfetme mertebesine erişemeyenlerden mi? Yeni değiller. 1970 yılından beri varlar. Ama neden bilinmez Mudo gibi, Park Bravo gibi beynimize kazınmış değiller. Oysaki tam da bize göreler. Yani Türk kadınına... Nasıl mı? 36 bedenden 50 bedene kadar üretim yapıyorlar. Kalçaları gizlemeyi çok iyi biliyorlar. Çalışan kadın için de alternatif yaratıyor, altın gününe giden ev hanımını da güzelleştiriyorlar. Abiye de var, günlük spor giyim de... Ha, bir de aksesuarda çok iddialılar. Şapkayı, eldiveni ve atkıyı sizin için düşünüyorlar. Gusto’yu ikinci kuşak yöneticisi ve tasarımcısı Pelin Mete anlattı
Yünsa tüm dünyaya “Nasıl olur da bir Türk firması İtalyan ve İngilizler’den daha iyi kumaş üretir” dedirten bir marka. Başarısının ardında 37 yıllık bir çalışma ve sabır gizli. Şu anda dünyanın beşinci, Avrupa’nın en büyük kumaş üreticisi oldularsa; Armani’den Calvin Klein’a, Hugo Boss’dan Zara’ya, tüm dünya devlerine kumaş satıyorlarsa bu tesadüf değil.
İngiltere’ye yolu düşen herkesin tanıdığı bir marka Austin Reed. Çünkü Regent Street’te 5 bin metrekarelik dev bir merkez mağazası var. Arkasında ise 110 yıllık bir tarih saklı. Markanın spor-şık tasarımları, İngiliz terziliğiyle birleşerek dünya çapında bir standart oluşturuyor. İngiltere Kraliçesi ve Galler Prensi tarafından verilmiş iki Kraliyet Garantisi var. Kraliyet Garantisi, kraliyet ailesi üyelerine en az beş yıl boyunca düzenli olarak ürün veya hizmet sağlamış kişi veya kuruluşlara veriliyor.
Kadın-erkek arasındaki eşitsizlik kendini oyuncak satışlarında da gösteriyor. Erkek çocuk oyuncakları kız çocuk oyuncaklarına fark atıyor. Toyzz Shop’un sahibi Cem Sunman, “Kız-erkek çocuk oyuncak harcamaları dünyada da, Türkiye’de de eşit değil. Bizim satışlarımızın yüzde 60’ı erkek çocuklara yönelik. Anadolu’da erkek çocuğa daha çok oyuncak alındığı bir gerçek” dedi.
O, bana hep başka bir dünyanın insanıymış gibi gelirdi… Uzak, snob, varlıklı ve bakımlı… Ultra şık bir “sosyete” ya da “cemiyet” siması… “Yarım Kalan Hayatlar 3” sırasında, Feryal Gülman’la insanların önünde canlı röportaj yaptık ve tanışma fırsatını buldum, hiç de öyle olmadığını anladım…
Lynn Downey, dünyadaki en enteresan işlerden birine sahip. O Levi Strauss & Co. şirketinin tarihçisi. İşi, dünya çapındaki vintage kıyafet dükkânlarından, bit pazarlarından ve internet üzerinden nadir bulunan jean pantolonları satın almak. Jean’in ve dolayısıyla Levi’s’ın tarihini takip etmek, kataloglamak. 5 bin tarihi kumaş, 2.3 kilometre uzunluğunda pazarlama malzemesi, 2 bin 500 fotoğraf ve belgenin arasında yaşıyor. Arşivinin bugünkü değeri, 2 milyon doların üzerinde.
Az buz değil tam 20 yıldır İtalyan markası Brooksfield için tasarım yapıyor. Daha önce Armani ve Valentino gibi markalar için çalışmış. Geçtiğimiz hafta İtalya’nın Floransa kentinde düzenlenen erkek giyim ve aksesuvar fuarı Pitti Immagine Uomo’ya gidip onunla röportaj yaptık.
2002’de Ekonomist Dergisi, 2004’te ise Ernst & Young, Damat Tween’in Başkanı Süleyman Orakçıoğlu’nu ‘Yılın Girişimcisi’ seçti. Dünya Gazetesi 2000’de Damat Tween’in ‘2000 Yılına Damgasını Vuran Tekstil ve Hazır Giyim Firması’ olduğunu açıkladı. Markanın ürünleri yurtiçinde 23, yurtdışında 36 mağazada satılıyor. Güney Afrika’dan Amerika’ya, İspanya’dan İtalya’ya 19 ülkede müşterileri var. Başarılı grup geçen hafta yeni bir markanın doğduğunu açıkladı: ADV.