Her erkeğin dolabında iki beyaz pantolon olacak

Güncelleme Tarihi:

Her erkeğin dolabında iki beyaz pantolon olacak
Oluşturulma Tarihi: Şubat 18, 2011 00:03

Façonnable’nin hikayesi 1950’de, Güney Fransa’da başladı. 60’ı aşkın yıl içinde kendine bağlı, çizgisini beğenen bir kitle oluşturdu. Ama artık Façonnable’nin de değişim zamanı geldi. Şimdi marka kendini yeniliyor. Öncelikle genç erkekleriçin yakında Türkiye’de de satılacak Façonnable Jean markasını hayata geçiriyor. Başta Antalya olmak üzere yeni mağazalar açılması planlanıyor. Façonnable CEO’su Lance Isham’la ilkbahar yaz sezonunu ve markayı konuştuk.

Haberin Devamı

? Marka ismi olarak neden telaffuzu bu kadar zor bir ismi seçtiniz?- Bunun nedeni akılda kalmayı sağlamak!? Markanın üretildiği ülkede bile anlamı konusunda farklı şeyler söyleniyor. Nedir Façonnable’ın tam anlamı?- Façon trend anlamına geliyor. “Nable” ile birleşince trend olmak olarak bir anlam ifade ediyor. Ama dünyada insanlar bu ismi farklı telafuz edebiliyorlar. İstediğiniz gibi söyleyebilirsiniz. Örneğin fransa’da genelde “Faço” diye okuyorlar.  ? Markanızı üç kelimeyle anlatsanız...- Zamansız, otantik ve şık diyebilirim.? Geçen sene tasarımlarını çok ses getirmedi. Siz de tasarımcıyı değiştirdiniz. Yeni tasarım ofisiyle markada neler değişiyor?- Eskiyi modernle birleştirmek istedik. Ama aksaklıklar yaşadık. Her markanın bir gri, durgun dönemi olabiliyor. Bizde de bir el değişimi yaşandı. Ekonomik olaylar da bizi etkiledi. Artık hatalarımızı gördük. Şimdi onları kapatıp eski tarzımıza geri dönüyoruz.? İlkbahar yaz koleksiyonun trendleri neler?- Yaz koleksiyonu detayları hissettirdiği için her zaman daha zordur. El yapımı gözüken dikişler artık kıyafetlerde daha çok önem kazanıyor. Rahat kıyafetler bu sene hızla yükseliyor.? Renklerde neler ön plana çıkıyor?- Güney fransa’nın ışığını yansıtmak bizim için çok önemli. Bu yüzden yeşiller, pembeler, sarılar, bej ve taba renkleri moda. Maviler, pembeler ve sarı gibi renkler de kıyafetlerde karşınıza çıkacak.? Dolabımızın vazgeçilmezi neler olacak?- Erkekler için beyaz kotlar bu yazın en vazgeçilmez ürünü. Her erkeğin dolabında en az iki beyaz pantolon olacak. Aynı zamanda şallar da çok kullanılıyor. Boyuna özellikle kaşmir bir aksesuvar takılacak.

Haberin Devamı

Paçaları kıvırmaya devam

Façonnable, gençlere hitap etmek için koleksiyonundaki jean modellerinin sayısını artırdı. Yeni koleksiyonunu Façonnable Jean mağazaları açarak sergilemeye karar verdi. Façonnable Jean’den sorumlu Başkan Bruno Pfalzgraf, modernle geçmişi yansıtan malzemeleri bir araya getirdiklerini söylüyor: “Şimdilik sadece erkek koleksiyonumuz var. Genç erkeklerin çoğu modayı takip ediyor. Bir rahatlık istese de aslında bütün erkeklerin amacı şık gözükmek. Bu yüzden rahat, şık ve güncel bir giyim tarzı oluşturmaya karar verdik. Japonya’da tahta bir makinemiz var. Bu makine uzun sürede üretilen dayanıklı kumaşlarla bazı modeller ürettik. Bu modeller numaralandırdı. Yani sınırlı olacak ve herkesin üstünde görülmeyecek. Bu sezonun modasına gelince; düşük bel ve belden paçalara düz inen modeller ön plana çıkıyor. İddialı giymek isteyen gençler için belden paçaya doğru bacağı saran modeller de var. Chino pantolonlar kareli gömleklerle giyiliyor. Farklı kumaşları kat kat giymek, özellikle bahar aylarında sık sık karşımıza çıkıyor. Terzi dikişi havası veren, yıkanarak renkleri yumuşatılmış kumaşlar jean sevenlerin gözdesi olacak. Pantolon paçalarını kıvırmaya devam.”

Haberin Devamı

NİCE’DE BİR TERZİ DÜKKÂNINDA DOĞDU

Marka Güney fransa’da, Nice’in kalbi sayılan Rue De Paradis caddesinde, Jean Goldberg’in sahip olduğu terzi dükkanında kuruldu. 1961’de Albert Goldberg, babasının klasik terzi dükkanını devralıp, kendi spor giyim tarzını üretmesiyle devam etti. 1988’de marka Amerikalı Nordstrom’la işbirliği yaptı. Nordstrom 12 yıl sonra markayı tamamen satın  aldı. 2007’de M1 Grup Façonnable’yi satın aldı. Şimdi dünyanın dört bir tarafında, 73 butikleri var.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!