Oluşturulma Tarihi: Mayıs 22, 2004 00:00
Her ÅŸey Derimod’un gençleÅŸmeye karar vermesiyle baÅŸladı. Gençler için hazırladıkları koleksiyonun reklam fotoÄŸrafları için Kenan DoÄŸulu ve Tuğçe Kazaz çifti ile anlaÅŸtılar. AnlaÅŸma imzalandığında birbirlerine deli gibi aşık olan çift, kış sezonu bitmeden ayrıldı. Ama ayrılıkları da Derimod’a yaradı.‘Ayrıldılar’, ‘Ayrılmadılar’, ‘Tuğçe, Kenan’ı aldattı’, ‘Hayır aldatmadı’, ‘Serdar Bilgili’nin kucağına oturdu’, ‘Bilgili, Tuğçe kardeÅŸim olur dedi’ baÅŸlıklı haberlerin hepsinde Derimod fotoÄŸrafları kullanıldı. Derimod amacına ulaÅŸmıştı. Marka fark ediliyordu. Bunun üzerine ilkbahar-yaz sezonu için de bir yenilik düşündüler. Önce Ä°stanbul Kuaförler ve Manikürcüler Odası tarafından yapılan ‘Türkiye’nin en güzel ayaklı kadını’ araÅŸtırmasına sponsor oldular. Hemen ardından birinci seçilen Demet Åžener ile bir anlaÅŸma imzaladılar. Demet Åžener ve kraliçe seçilen ayakları Nihat Odabaşı’nın objektiflerinin karşısına geçti. Ortaya bu fotoÄŸraflar çıktı. Derimod’un sahibi Ãœmit Zaim, ‘Her birinci seçilenle böyle bir anlaÅŸma yapamazdık. Hani derler ya Demet cuk oturdu. 200 parçalık ayakkabı koleksiyonumuzu onunla tanıtacağız’ diyor. Zaim, 29 yıl önce kurduÄŸu firmasının kaymağını son iki yıldır yediÄŸini söylüyor.Ãœmit ve Zerrin Zaim adlı iki kardeÅŸin 29 yıl önce Zeytinburnu’nda küçük bir binada kurduÄŸu Derimod aslen bir ihracat firması. Perakendecilik iÅŸine eÅŸin dostun taleplerini karşılamak için girmiÅŸler. ‘Binanın bodrum katında bir maÄŸaza açtık. Duyurmak için de Haftasonu dergisine ‘Deride moda Derimod’ baÅŸlıklı bir ilan verdik. Ä°lanın çıktığı gün sabah 10.30’da dükkanda 50 kiÅŸi vardı. Gözlerimize inanamamıştık’ diyor Ãœmit Zaim. Derimod’un 29 yıldır deri ile modayı birleÅŸtiren bir firma olduÄŸunu vurguluyor: Zaten markanın ismi de bu ayrıntı düşünülerek konulmuÅŸ. O yıllarda yalnızca korunmak için deri giyen insanlara bir gün derinin moda ile bütünleÅŸeceÄŸini göstermek Ãœmit Zaim’in tek hayaliymiÅŸ. Hayalleriniz ne zaman gerçek oldu, diye soruyoruz. Gülümseyerek cevaplıyor: ‘Açıkçası zaman zaman ilerledik zaman zaman geriledik. Emeklerimizin karşılığını daha yeni yeni alıyoruz. Markamızın kaymağını son iki yıldır yiyoruz.’ Derimod markası son 15 yıldır yazın ayakkabı, kışın deri mont üretiyor. ‘Dondurmacılar kışın tulumbacı olur ya iÅŸte aynen öyle. Yazın deri mont satamıyoruz. Biz de ayakkabıya ağırlık veriyoruz’ diyen Ãœmit Zaim son üç yıldır ayakkabı konusunda uzman olduklarını söylüyor. Üçü Ä°talyan, ikisi Türk, beÅŸ kiÅŸilik bir stilist grubuyla çalışıyorlar. Bu grup dünyanın dört bir yanını dolaÅŸarak sezonun modellerini belirliyor. Malzemeleri Ä°talya’dan alıp, üretimi Ä°spanya, Ä°talya, Romanya ve Brezilya’da yaptırıyorlar. Zaim, Türkiye’nin ayakkabı üreticiliÄŸi konusunda hayli geri kaldığını düşünüyor: ‘Ülkemizde ayakkabı sanayii tekstil kadar geliÅŸmedi. Çünkü bir türlü ayakkabıya yabancı sermaye girmedi. Türkiye’de Mercedes imal et, ama ayakkabı etme. Ä°nanın o kadar kötü durumdayız. Herkes her ÅŸeyi yapmak istiyor. Ä°talya’da öyle mi? Bir ayakkabıda 42 ayrı parça olduÄŸu için orada 42 ayrı uzmanlık dalı var. Kimi tabancı, kimi derici, kimi topukçu... Ãœreticilerin de çoÄŸu kendi yolunu çizmiÅŸ. Kimisi sandalette iyi, kimisi çizmede, kimisi erkek ayakkabısında.’Ümit Zaim alanında en iyi olan üreticilerle anlaÅŸmış. Mükemmeliyetçi olduÄŸunu ÅŸu örnekle anlatmaya çalışıyor: ‘Ben bale okulu kursaydım dünyanın en iyi bale okulunu kurmak isterim. Gidip BolÅŸoy Bale Okulu’nun kapılarını silerdim. Ä°ÅŸi nasıl yaptıklarını öğrenir, gelir uygulardım.’ SIRADAN BÄ°R BACAK, REKLAM YAPMAYA YETMÄ°YOR Önce Kenan DoÄŸulu ve Tuğçe Kazaz. Åžimdi de Demet Åžener. Ãœmit Bey’e ‘Bu hep böyle mi gidecek? Derimod adı ünlülerle mi anılacak?’ diye soruyoruz. Açıklıyor: ‘Tek bir amacımız var. O da dikkat çekmek. Farklı olmak. Artık imaj reklamı devri bitti. Artık herhangi bir kadın resmi reklama yetmiyor. Sıradan bir ayak, sıradan bir bacakla olmuyor. O ayağın Demet Åžener’in olması gerekiyor. Ä°nsanların algılamasında bir farkındalık yaratma önemli. Biz Kenan ve Tuğçe’de bunu baÅŸardık. Demet’te de baÅŸaracağız.’ Ãœmit Zaim, Derimod’un Türkiye için önemli bir marka olduÄŸunu düşünüyor. ‘Biz bir ekoldük. Derimod, Mudo, Yargıcı ve Park Bravo. 20 sene önce herkes kendi kulvarını çizdi ve baÅŸarılı oldu. Yeni çıkan Türk markaları yabancı dilde isimler koyarak kendilerini yabancı göstermeye çalışıyorlar. Böyle markalaÅŸamazlar.’ Zaim, Türkiye’den ne kadar çok marka çıkarsa o kadar kalkınacağımızı düşünüyor. Herkes ayağımın güzel olduÄŸunu söylerdiDerimod Shoes’un reklam yıldızı Demet Åžener 1.77 boyunda olmasına raÄŸmen ayak numarası 36 olduÄŸu için Türkiye’nin en güzel ayaklı kadını seçildi. Åžener ile anlaÅŸma imzalayan Derimod yöneticileri mankenin bir parmağını 7,5 milyar liraya sigortaladılar. Demet Åžener’e bu yarışmayla ilgili sorular sorduk. Artık mankenler için bir markanın yüzü olmak önemli olmaya baÅŸladı deÄŸil mi? - Evet. Yurtdışında bir sürü model bu sistemle çalışıyor. Bu hem firma hem de manken için iyi. Derimod’la anılmak bana da markaya da avantaj saÄŸlar diye düşünüyorum. Derimod ile nasıl tanıştınız? - Türkiye Güzeli seçildikten bir yıl sonra Derimod’la bir çekim yapmıştık. 96 yılıydı. Sedef Hanım’la (Orman) o yıllardan tanışıyorum. Ben o zaman çok küçüktüm. Åžimdi daha büyük bir kampanyayla bir araya geldik. Türkiye’nin en güzel ayaklı kadını seçildiniz. Bunun farkında mıydınız? - Farkındaydım. Biliyorsunuz mankenlerin boyları uzun olduÄŸu için ayakları da büyüktür. Fakat benim boyum 1.77, ayak numaram ise 36. Ve Allah vergisi yapı olarak bir güzelliÄŸi var. Herkes ayaklarımın çok güzel olduÄŸunu ve açık ayakkabıları çok güzel taşıdığımı düşünürdü. Bu zamana kısmetmiÅŸ. Bir anket yapıldı ve ayaklarım da kraliçe seçildi. Ne kadar sürede bir pedikür yaptırıyorsunuz? - Haftada bir. Ayak bakımı benim için çok önemli. Siz de çoÄŸu kadın gibi ayakkabı fetiÅŸisti misiniz? - Ayakkabılara bayılırım. Ä°nce bantlı açık ayakkabıları çok severim. Çekimler esnasında giydiÄŸim Derimod ayakkabıların hepsini çok beÄŸendim. Daha da önemlisi çok rahattılar. Sanki içlerinde yastık var gibiydi. Derimod ayaklarınızı sigortalattı deÄŸil mi? - Evet. Böyle bir jest yaptılar. Bedeli?Sedef Orman: Gönül isterdi ki 1 milyon dolar olsun. Ama Türkiye’de kanunlar dahilinde bir üst limit varmış. Åžu anda bir parmağı 7.5 milyar liraya sigortalandı. Demet Åžener: Yani parmağıma zarar gelse 7.5 milyar. Sedef Orman: Asıl biz ÅŸundan endiÅŸe ediyoruz: Ä°brahim’in (Kutluay) ayakları 47 numaraymış. Demet’in ayağına basarsa mahvoluruz. Ãœmit Zaim: DolaÅŸma ayağının altında! Demet Åžener: Peki... Biz trend yaratmıyoruz, dünya trendlerini uyarlıyoruzDedimod’un yönetim kurulundaki en genç isim Sedef Orman, Ãœmit Zaim’in yeÄŸeni, Zerrin Zaim’in kızı. Markanın kadın gözü olarak çalışıyor. Tasarım departmanının başında o var. Hangi model nasıl üretilecek o belirliyor. ‘Bizim tasarım ekibimiz trend yaratan bir ekip deÄŸil. Biz yaratıyoruz, biz tasarlıyoruz dersek yalan olur. Biz bütün dünya modasını ve bütün trendleri çok iyi takip edip, Derimod’a uyguluyoruz.’ Sedef Orman, güzel koleksiyon, makul fiyat ve kaliteli ürün yaratmak için çalıştıklarını söylüyor. Sedef Hanım müşterisini çok iyi tanıyor. Ona göre Derimod müşterisi parasının hesabını bilen biri. GirdiÄŸi dükkanda makul fiyat, bol çeÅŸit ve kalite arıyor. 2004 ilkbahar- yaz sezonunda kadın için 200, erkek için 100 farklı model üretmiÅŸler. Her ay 15 yeni model vitrinlere taşınıyor. Sedef Orman bu sezon neler var sorusunu kısaca ‘Her ÅŸey’ olarak yanıtlıyor: ‘Yuvarlak burun, sivri burun, kare burun, kalın topuk, ince topuk, aksesuvar, taÅŸ, hasır, dolgu topuk, hasır topuk, takunya, çiçekli, nakışlı. Ãœstelik her renk var. Turuncu, pembe, beyaz, elma yeÅŸili, uçuk mavi, sarı.... Bu sene elbise ile aynı renk ayakkabı giyiliyor. Eskiden siyah ya da beyaz ayakkabı her renkle giyilirdi. Åžimdi elbise pembe ise ayakkabı da pembe. Elbise mavi ise ayakkabı da mavi.’ Â
button