Güncelleme Tarihi:
SİHİRLİ PANTOLONUMUZUN KALIBI DEĞİŞMEZ
Gusto 1970 yılında Güneş-Yaşar San çifti tarafından kurulmuş bir marka. Annem ve babam oluyorlar. Annem sanat okulu mezunu. Tepeden tırnağa terzi. Babamsa Erzurum’un en bilinen erkek terzilerinden. Önce birbirlerini buluyor, sonra güçlerini birleştiriyor ve Kadıköy’de Gusto diye bir mağaza açıyorlar. Gusto ismini babamın sık sık İtalya’ya giden bir arkadaşı önermiş. Babamın da hoşuna gitmiş.
Annemin modern bir tarzı var, babamın da kalıpları şahane. İstanbul’un dört bir yanından onlara pantolon almaya geliyorlar. Pantolonların kalıpları giyeni incecik gösteriyor, kalçaları gizliyor, popoyu yukarı kaldırıyor çünkü. İnanır mısınız, hala babamın pantolon kalıplarını kullanıyoruz. Hele bir beş cepli pantolon var, ona “sihirli pantolon” diyoruz... Kalçaları gizliyor karnı bastırıyor. Çok acayip bir şey. 40-42 gibi ara bedenlerde çok iyi duruyor. Kışın koyu renklerini kalın kumaşlarla, yazın pembelerini, yeşillerini ince kumaşlarla üretiyoruz. Kalıbı hiç bozmuyoruz. Yeni gelen tüm modelistlere sıkı sıkı tembihliyorum; “Sihirli pantolonu değiştireni yakarım.”
EŞİM FİNANSTAN BEN TASARIMDAN SORUMLUYUM
Her zaman işin içindeydim. Tatillerim mağazada geçerdi. Liseden sonra iki sene İtalya’da tasarım okudum. Döndüğümde hemen işe atıldım. 90’lı yıllar, Nişantaşı yıkılıyor. Akmerkez daha yok. Gusto’nun klasik çizgisini koruyordum ama Sisimo Gusto diye ikinci bir marka yaratarak
çılgın ve çocuksu tasarımlar yapıyordum. Marka bu sayede gençler tarafından da tanındı.
2002’de babamı kaybettik. Eşimle birlikte işin başına geçtik. O işin finans kısmından sorumlu, ben de tasarımdan. 2002’de dört mağazamız vardı şimdi 12 mağaza olduk. Kadıköy’de çok iddialıyız. Biri outlet olmak üzere dört mağazamız var. Bakırköy, Mecidiyeköy ve Nişantaşı da iyi noktalar. Türkiye çapında 150 corner’ımız var ayrıca. Antep, Uşak, Adana ve Mersin gibi illerde de yine kendi mağazalarımızı açmayı düşünüyoruz.
12 KİŞİLİK EKİP
Benimle birlikte çalışan 12 kişilik bir tasarım ekibim var. Özgür bir ortamda çalışıyoruz, arkadaş gibiyiz... Sokağın nabzını iyi tuttuğumuza, Türk kadının ne giymek istediğini iyi bulduğumuza inanıyorum. Birlikte çok sık yurtdışına gidiyoruz. İtalya ve Fransa’da şehir şehir dolaşıyoruz, beslenip dönüyoruz. Renkleri, kumaşları ve trendleri oralardan öğreniyoruz. İş pantolonlarında ve klasik gömleklerde kısacası kadını şıklaştırmakta iyiyiz.
BİZİM KIYAFETLER ŞAK DİYE OTURUR
Gusto iddialı bir marka değil. Türk kadınının utanmadan, sıkılmadan, acaba demeden giyebileceği kıyafetler yapıyoruz. Kalıplarımız hep onlara göre. Elbisede de etekte de pantolonda da beli ince, basenleri geniş tutarız. Prova mankenimiz bile kalçalı ve dar omuzlu. Bu yüzden mağazaya gidip benim tasarımlarımı giyen kadınlar üzerlerine bu kadar iyi oturan bir giysi bulabildiklerinde çok şaşırıyor.
Gusto’da ağırlık iş kadınlarının. Yüzde 25 kokteyl elbisesi yapıyoruz. Son günlerde internet üzerinden satışımız konuşuluyor. www.gustogiyim.com’a Türkiye’nin dört yanından sipariş geliyor. Kalıplarımızdan dolayı elbiseler pot yapmıyor, şak diye oturuyor! Bir özelliğimiz de fiyatların ulaşılabilir olması. 30 liradan başlıyor en pahalı palto 400 lira civarı.
Miu Miu’dan kısa film: Pudra Odası
Farklı entelektüel geçmişleriyle birbirinden ayrılan dört kadın sinemacı Miu Miu için kısa film çekmeye başladı. Diğer üçünü gizli tutuyorlar ama ilkinin adı Zoe Cassavetes, filmiyse: Pudra Odası. Londra’daki Claridges Otel’inde geçen büyüleyici ve dramatik bir film. 26 Ocak’tan beri www.miumiu.com’da yayınlanıyor. İsminden anlaşıldığı gibi, bizi ultra kadınsı bir dünyaya götürüyor. “Pudra odası fikrini seviyorum, oradaki ritüel kadınlar için çok önemli.” diye açıklıyor Cassavetes. “Kendini hazırlamanın içinde özel bir şeyler var, tam harekete geçmeden önceki dakika... Mahremiyet duygusunu seviyorum. Burası erkeklerden uzak bir yer. Diğer kadınlara bakabileceğin ve dünyayla tekrar yüzleşmeden önce kendini daha çekici hale getirebileceğin bir yer.”
Filmde pudra odasından çalınmış birkaç dakikayı izliyoruz. Hikaye şöyle başlıyor: Tamamen boş ve sessiz bir pudra odasında bir tane tuvalet masası durur. Kadının bütün eşyaları hazırdır, yumuşak el havluları, parfüm, nane... Güzel ve göz alıcı Audrey Marnay pudra odasının içine yürür. Yavaş ve zarif bir şekilde odaya girerken adeta kendine ait bir dünyaya giriyor gibidir. Aynalar boyunca ama aynalara bakmadan yürür ve koltuğa oturur...
Lüks gelinlik sektörü gelecek vaat ediyor Ortadoğu gelinlik almak için Türkiye’ye geliyor
40 yıllık Beymen bunca yıldan sonra gelinlik işine girdi. Beymen Bridal adında yeni bir departman kuruldu, Nişantaşı mağazasının bir katı bu bölüme ayrıldı. İlk etapta dünyaca ünlü 10 gelinlik markasıyla anlaştılar. Yakında Beymen Bridal markasıyla kendi tasarımlarını da üretecekler
? Beymen neden yıllar sonra gelinlik işine girdi?
- Özel bir gelinlik koleksiyonu oluşturmak uzun zamandır gündemimizdeydi. 2008’de hayata geçirmeyi planladığımız Beymen Bridal’ı ekonomik koşullardan dolayı daha ileri bir tarihe erteledik. Bu durumun bize avantaj sağladığını da söyleyebilirim. Bu sayede gelinlik sektörünü daha detaylı inceleyecek zamanımız oldu. Beymen Bridal, her zevke hitap edebilecek zengin koleksiyonu, çok seçenekli aksesuarları, 415 m2’lik Nişantaşı’ndaki özel katıyla Şubat’ta açıldı. Bu sektöre yenilik getirmeyi hedefliyoruz. Gelinlik alternatiflerinin yanı sıra özel olarak bir araya getirdiğimiz ekibimizle herkesin hayatında unutamadığı anlardan evliliği gelinlik seçme aşamasından itibaren özel kılmayı amaçlıyoruz.
? Türkiye’deki lüks gelinlik sektörü ne kadar büyük?
- Yeni yeni gelişmeye başlıyor ama potansiyeli çok daha büyük. Türkiye’de aradığını bulamayan birçok gelin adayı yurtdışındaki alternatifleri değerlendiriyor. Özellikle Ortadoğu’dan gelin adayları da Türkiye’yi alternatif bir gelinlik alışverişi destinasyonu olarak görüyor.
? Türkiye’de tüketicinin yüzde kaçı ithal gelinlik alıyor?
- Piyasadaki alternatifleri göz önünde bulundurduğumuzda düşük bir yüzde. Ancak son dönemlerde farklı segmentlerde ithal gelinlik artışı hız kazanıyor.
? İthal gelinliğe karşı tüketicide bir güven oluştu mu?
- Oluştuğuna inanıyoruz. Beymen vizyonuyla sunulacak yeni markalarla bu güvenin daha da pekişeceğine kesin gözüyle bakıyoruz.
? Kaç marka satacaksınız?
- Açılış için 10 markayla anlaştık. Fakat Beymen Bridal’ın da marka gamı büyümeye devam edecek. Beymen’in dünyanın önde gelen 300’den fazla markasından oluşan ürün gamı, perakendecilikte ‘best-in-class’ örnekler arasında kabul ediliyor ve Beymen’i lüks sektöründe dünyada da önemli bir oyuncu haline getiriyor. Bu süreç sayesinde ünlü gelinlik markalarıyla iletişimimiz ve anlaşmamız hiç de fazla zaman almadı. Beymen’in gelinlik sektörüne adım atması zaten Türkiye’yi hedefleyen birçok gelinlik markasının Türkiye pazarına gelişini hızlandırdı.
? En iddialı marka hangisi?
- İddialı kadınların belirli bir marka yerine; kendilerini en iyi yansıtabilecekleri siluetleri tercih edeceklerini düşünüyoruz. Seçilenler gelinlikler sektörünün en iyileri arasında olduğu için kendi içlerinde bir rekabet yaratacak. Ayrıca tasarım ekibimizin yarattığı Beymen markalı gelinlikler tasarım ve fiyat aralığı açısından tercih sebebi olacak.
KİMSENİN AKLINDAN SİLİNMEYECEK
? Ne gibi yan hizmetler veriyorsunuz? Diyelim ki evleneceğim ve Beymen’den gelinlik almaya karar verdim. Bonusları neler?
- En büyük bonus ‘kimsenin aklından silinmeyecek çok özel gelinlik’le evlenmeniz. Ayrıca ‘koşulsuz müşteri mutluluğu’ ilkesi gereği müşterilerimizin her talebi için seçenekler yaratmak her zamanki önceliğimiz. Evlilik listesi hazırlamanıza da yardımcı olacağız. Saç ve makyajınsa kişinin kendini dilediğince ortaya koyduğu tercih alanları olduğunu düşündüğümüz için şu an böyle bir hizmet sunmuyoruz.
? Bedenle ilgili sorunlarda terzi hizmeti veriyorsunuz değil mi?
Elbette. Ayrıca yeterli zaman ayrıldığı takdirde, gelinin ölçülerine ve isteklerine özel üretim ve değişiklik de yaptırabiliyoruz. En güçlü olduğumuz alan aksesuvar. Saç aksesuarlarından duvaklara; takılardan farklı markalardaki gelinlik ayakkabısına kadar gelinliği tamamlayıcı tüm detayları sunuyoruz. Jennifer Behr, Ban.do ve Collette Malouf’un özgün tasarımlı takıları da gelin adaylarını heyecanlandıracak.
? Peki ya damatlar?
- Hem Beymen hem de birçok ithal markanın smokin ve aksesuvarları var. Ayrıca kişiye özel dikimler de damatlara sunulan seçenekler arasında.
? Son yıllarda gelinlik trendleri nereye gidiyor?
- Hazır giyim modasında olduğu gibi tekdüzelikten çıkıyor. İnsanlar evlenirken tarzlarını ifade etmek istiyor. Biz de bunu en iyi şekilde yansıtmayı hedefledik. O yüzden farklı beğenilere hitap edecek; volümlü gelinliklerden deniz kızı siluetlerine; dantel ve gupür işlemelerden sade organze kumaştan tasarımlara kadar pek çok gelinlik seçeneği sunuyoruz.
? Siyah ya da kırmızı gelinlik ve jean gelinlik gibi iddialı modeller işin show kısmı mı?
- Gelinlik denince akla tabii ki öncelikle beyaz ya da fildişi tonları geliyor. Beymen Bridal koleksiyonundaki fildişi seçeneklerin bolluğunu vurgulamalıyım. Ancak değişiklik isteyenler için birçok markada farklı renklerde ve
kişiye özel siparişler vermek de mümkün olacak.
Dünyaca ünlü markalar
Zamansız ve minimal tasarımlarıyla Peter Langner, modern bir gelin olmak isteyenlere Amsale, masalsı ve havalı gelinlik isteyenlere Kenneth Pool, romantik ve klasik gelinlere Christos ‘couture’ tasarımları, vücuda oturan modelleriyle ünlü Romona Keveza, ekonomik fiyatlarıyla ünlü ispanyol markası Devota Lomba, Amerikalı gelinlik markası Carmen Marc Valvo ve Angel Sanchez.
Beymen’de satılmakta olan Lanvin, Alberta Ferretti ve Valentino gibi markaların gelinliklerinin de hayranlık uyandıracağına eminiz.