Dünya Ralli Şampiyonası'nın (WRC) 11. ayağı olarak gerçekleştirilecek olan Türkiye (Marmaris) Rallisi için nefesler tutuldu. TOSFED tarafından merkezi Marmaris'e kurulan Türkiye Rallisi, 988.50 kilometrelik parkurda 310 kilometre uzunluğundaki 17 özel etapta zamana karşı büyük bir rekabete sahne olacak. Peki, Marmaris Rallisi ne zaman, saat kaçta, nasıl izlenecek?
#Marmaris RallisiTürkiye Rallisi, sekiz yıl aradan sonra dahil olduğu Dünya Ralli Şampiyonası’na (WRC) yepyeni bir soluk getirdi. Tamamen yeni bir parkur olarak WRC takvimine çok uzun bir aradan sonra eklenen ilk yarış olmasının yanı sıra, her türlü sürprize gebe, tozlu, mıcırlı, zaman zaman taşlı, kaygan yollar ekipleri hiç alışık olmadıkları bir mücadeleye soktu.
#Motor SporlarıOrtadoğu Ralli Şampiyonası'nın ilk ayağı olan Uluslararası Katar Rallisi'ni yardımcı pilotu Özlem Akgüç'le birlikte kadınlar kategorisinde birinci, 'Grup N' kategorisinde ise 5. sırada tamamlayan başarılı pilot Burcu Çetinkaya, hedeflerinin şampiyonluk olduğunu söyledi.
Finli ralli pilotu Mikko Hirvonen, dünya şampiyonluğunun eşiğinde. 2011 sezonunun bitimine iki yarış kala Fransız Loeb’ün yedi yıllık hegemonyasına son vermek üzere. Hirvonen ile İngiltere’de Castrol Edge’in düzenlediği özel etkinlikte bir araya geldik. Yan koltuğunda ustalığına şahitlik ederken bu yılki büyük çekişmenin sırlarını da sorduk
Burcu Çetinkaya ve Çiçek Güney motor sporları ile ilgilenenlerin yakından tanıdığı iki isim. Normalde erkek sporu olarak bilinen ralliye yıllardır iki kadın yarışmacı olarak damga vuran ekip, bu yıl çıtayı daha da yükseltip dünyanın en büyük motor sporları organizasyonlarından Kıtalararası Ralli Şampiyonası'na (IRC) katıldı.
Ralli parkurlarında yeni bir dönemin başlamasının zamanı geldi de geçiyor bile. Geçmiş dönemlerde yabancı pilotlardan çok daha az şanslar bularak önemli başarılar elde eden pilotlarımızın yanına yenileri eklemenin, yurtdışında kazanacağımız birinciliklerin, şampiyonlukların zamanı geldi. Artık hep beraber destek olalım, bu işi başaralım, Türk pilotların önünü açalım ve hiç abartı yapmadan Sebastien Loeb’ün karşısına bir Türk pilotla dayanalım. Serkan Yazıcı’nın yazdığı mektupla ateşlediği fitilin peşini bırakmayalım, elimizde kalan son şans pilotlarını yurtdışına yollayalım, başarılarıyla gururlanalım.
Bu sayfanın son dönemlerde iyi haberler vermediğini biliyorum. Sürekli olarak iptal edilen yarışlar, pes eden takımlar, satılmayı bekleyen efsane ekipler gibi haberlerin hepimizin içini kararttığı bir dönemde sevindirici bir haber geldi. Geçtiğimiz sezonu büyük başarılar kazanarak şampiyon olarak tamamlayan Citroen, Dünya Ralli Şampiyonası’nda bir takım daha kurdu. "Kapanacak mı?" gibi söylentilerin dolaştığı bir dönemde ikinci takımını kuran Citroen, ralli tutkunlarının rahat bir nefes almasını sağladı. Rallide aynı zamanda Ford Takımı’nın da yoluna daha da güçlenerek devam edeceği yönünde haberler gelmeye başladığı müjdesini de verelim.
Dünya Ralli Şampiyonası’nın en zorlu yarışlarından biri olan İsveç Rallisi’ni Ford Focus WRC’si ile Marcus Gronholm kazandı. Citroen C4 WRC ile buz üzerine ilk kez çıkan Sebastien Loeb, zorlansa bile İsveç Rallisi’ni ikinci sırada tamamladı. Bu yarıştan tam bir hafta sonra ise takvimin yeni yarışı Norveç Rallisi yine buz üzerinde gerçekleştirildi.
Ralli için 2007 hazırlıkları devam ediyor. Fakat sezon öncesinde gelen haberler hiç de iç açıcı değil. Seyirci ilgisinin azalması hatta yok olması, markaları farklı oluşumlara yönlendirmeye başladı. Geçtiğimiz yıl Dünya Ralli Şampiyonası’nda boy gösteren Renault rallilere veda etti. Sonrasında Fiat cephesinden Avrupa Ralli Şampiyonası’na katılım müjdesi gelirken, Türkiye’de yarışmakla ilgili kesin kararın verilmediği açıklandı.
Formula 1 pistlerinin tartışmasız en önemli isimlerinden biri olan Mika Hakkinen, ezeli rakibi Michael Schumacher’in emekli olmasını fırsat bilerek pistlere geri döndü. McLaren Mercedes ile İspanya’da testlere çıkması, Fin pilotun Formula 1’e geri dönüşü olarak yorumlandı.
Türkiye adına motorsporları dalında bir çınar daha devrildi. Uluslararası Otomobil Federasyonu tarafından 2007 yılının Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) takviminden çıkarılan Türkiye Rallisi, dördüncü ve son kez Antalya’da koşuldu. Daha önce üç kez aynı bölgede koşulan Türkiye Rallisi’nde tanıtım sorunu, yarışın takvimdeki yerine kaybetmesinde önemli bir rol oynadı. Oysa ülkemize Formula 1’in gelmesinde bile ralli parkurlarında harcanan emeğin yeri çok fazlaydı.
Dünyanın en zorlu ralli parkurlarında bu yıl bir Türk pilotu da yarışıyor. Geçen yıl Türkiye Şampiyonası’daki başarılı performansı sayesinde Renault takımıyla anlaşan İstanbullu rallici Fatih Kara (25). Kara, nisan ayından beri Dünya Gençler Ralli Şampiyonası’nda 23 rakibiyle mücadele ediyor.
Bu yıl 31’inci kez düzenlenen Yeşil Bursa Rallisi’nin ardından Türkiye Şampiyonluğunu ilan eden Subaru Impreza WRC pilotu Ercan Kazaz çarpıcı açıklamalar yaptı. Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) parkurlarında start alan bir otomobilleri olduğunu söyleyen Kazaz, "Biz bu otomobille Türkiye’nin adını tüm dünyaya duyurmak ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz. Buradan Petrol Ofisi’ne bir çağrı yapıyorum. Elimizde böyle bir otomobil var ve dünyaya bir şeyleri gösterebiliriz. Petrol Ofisi Türkiye Rallisi’nde de oyuncu olmak istiyorsa bu pilot ve bu otomobil hazır" dedi.
Seat Türkiye Genel Müdürü Bahadır Gören, riski seven biri olduğunu ve yeni Seat Leon’un reklamıyla risk aldıklarını belirterek, ‘Biz Türkiye’de fiyat ağırlıklı reklamların yapıldığı bir dönemde duygulara hitap eden sinema filmi gibi bir reklam yaptık. Riskliyde ama bugün herkes siyah renkli Leon sipariş veriyor. Yeni Leon satışları üç kat arttı’ dedi.
Türkiye Ralli Şampiyonası’nda sezonun son ayağı olan Ford Kocaeli Rallisi öncesinde Ford Takımı’nın yöneticisi Yalçın Arsan, Hyundai’nin rakiplerine ‘nal toplattığı’ gazete ilanıyla ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Arsan, Hyundai’nin reklamına Kocaeli Rallisi’nde cevap vereceklerini belirterek, ‘Yarışta kimin nal toplayacağını göreceğiz’ yorumunu yaptı.