Grönholm lider, Solberg podyum şansını kaybetti

Güncelleme Tarihi:

Grönholm lider, Solberg podyum şansını kaybetti
Oluşturulma Tarihi: Ekim 14, 2006 23:01

Dünya Ralli Şampiyonası'nın (WRC) 13. ayağı olan 4. Türkiye Rallisi'nde 2. günün sonunda, Ford Focus RS WRC pilotu Marcus Grönholm, genel klasmandaki birinciliğini korudu.

Antalya'da Perşembe günü başlayan ve dün Kemer'deki etaplarda devam eden Türkiye Rallisi'nde, 16 özel etap tamamlandı. Perge 1-2, Myra 1 etapları tamamen iptal edilen, Myra 2 etabı ise yarış komitesi tarafından kısaltılan rallide pilotlar, 217.82 kilometreyi geride bıraktılar.

Rallinin bugün koşulan Kemer 1-2 ve Silyon 1-2 etaplarında liderliğini sürdüren Grönholm, günün son etapları Chimera 1, Phaselis 2 ve Akdeniz Üniversitesi Özel Seyirci 2'de liderliği bırakmadı. Ford pilotu Grönholm, genel klasmanda 2.49.50.40'lık bir zaman yaparak son güne lider girdi.

Toplam 7 etabın geçildiği rallinin ikinci gününde, Grönholm'ün arkasından 2.51.55.60'lık derece yapan takım arkadaşı Mikko Hirvonen ikinci olurken, Peugeot 307 WRC pilotu Henning Solberg, 2.52.36.00'lık derecesiyle üçüncü oldu.

Yarışı, Grönholm'ün arkasından ikinci olarak sürdüren Subaru Impreza WRC pilotu Petter Solberg ise Phaselis 2 etabında yoldan çıkarak kaza yaptı. Solberg, bu kazayla Türkiye Rallisi'nde podyum şansını yitirmiş oldu.

Rallinin ikinci günü son yarışlarında Chimera 1, Phaselis 2 ve Akdeniz Üniversitesi Özel Seyirci etabı geçildi.

CHIMERA 1

4. Türkiye Rallisi'nde Chimera 1 etabının en hızlısı Petter Solberg oldu. Subaru pilotu, 16.91. kilometrelik bu etapta, 12.22.50'lik bir derece yaptı.

Etabın diğer hızlı pilotları, 12.31.70'lık derece ile Marcus Grönholm ve 12.46.80'lik derecesiyle Subaru pilotu Chris Atkinson oldu. Bu etabın ardından genel klasmanda 2.20.38.40'lık derecesi ile Grönholm'ün liderliği sürerken, Subaru pilotu Petter Solberg 2.21.12.60'lık derecesiyle ikinciliğini, Mikko Hirvonen ise 2.22.10.70'lik derecesiyle üçüncülüğünü sürdürdü.

Chimera 1 etabını en hızlı geçen Türk pilotuysa, yine Subaru Impreza WRC ile Ercan Kazaz oldu. 13.57.10'luk bir derece yapan Kazaz'ı, 14.58.00'lık derece ile Ford Focus WRC pilotu Emre Yurdakul takip etti. Etap sonuçlarının ardından Ercan Kazaz, genel klasmanda 15'inci ve Emre Yurdakul da 16'ıncı sıralarını korudular.

JWRC'deki tek Türk pilotu Fatih Kara ise, 15.00.50'lik derecesiyle bu etabın 24'üncü derecesini kaydetti. Kara, genel klasmanda 28'inci, JWRC'de ise 10'uncu sırada yer aldı.

PHASELİS 2

Chimera 1 etabının ardından pilotlar, 29.28 kilometrelik Phaselis 2 etabına geçtiler. Bu etapta en iyi dereceyi 24.52.30'luk derecesiyle Citroen Xsara WRC pilotu Dani Sordo yaptı.

Etabın diğer en iyi dereceleri ise 24.54.60 ile Ford pilotu Kosti Katajamaki ve 24.58.60 ile Marcus Grönholm'nden geldi. Bu etaba kadar Grönholm'ü çok az bir zaman farkıyla takip eden Subaru pilotu Petter Solberg, bu etapta yoldan çıkarak, kaza yaptı. Otomobilinde hasar meydana gelen Solberg, podyum şansını yitirmiş oldu.

Solberg'in sıralamada gerilere düşmesi Ford pilotu Marcus Grönholm'ü rahatlattı. Genel klasmanda Grönholm 2.45.37.00'lık derecesiyle birinci olurken, takım arkadaşı Mikko Hirvonen de 2.47.49.10'luk derecesiyle Solberg'ten boşalan ikinciliğe yükseldi.

Peugeot pilotu Henning Hirvonen ise, 2.48.26.50'lik derecesiyle üçüncü sırada yer aldı. Petter Solberg, genel klasmanda 3.00.11.40'lık zamanıyla 14. sıraya geriledi.

Bu etabın en hızlı Türk pilotu 2006 yılı Türkiye Pilotlar Şampiyonu Ercan Kazaz'dı. Phaselis 2 etabında 27.32.60'lık bir derece yapan Kazaz'ı, 29.51.90'lık derecesiyle Ford Focus WRC pilotu Emre Yurdakul ve 30.09.80'lik derecesiyle Süper Ralli'de yarışan Ford pilotu Mehmet Besler takip etti.

Genel klasman sıralamasında Ercan Kazaz 15'inci ve Emre Yurdakul 16'ıncı sıralarını korurken, Hakan Dinç 30'uncu sıraya geriledi.

Şampiyonanın JWRC kategorisinde yarışan Renault Clio S1600 pilotu Fatih Kara, fren sorunu yaşadığı için bu etabı 33.19.90'lık derecesiyle tamamladı. Kara, bu tur zamanıyla genel klasmanda 32., JWRC kategorisinde ise 12'inci sırada yer aldı.

AKDENİZ ÜNİVERSİTESİ ÖZEL SEYİRCİ ETABI

Günün son etabı olan Akdeniz Üniversitesi Özel Seyirci etabında, 5.20 kilometrelik özel olarak hazırlanan etapta pilotlar ikişerli kalkış yaptılar.

Ford pilotu Mikko Hirvonen 4.06.50'lik derecesiyle bu etabın en iyi derecesini yaptı. Hirvonen'i, etabın en iyi ikinci tur derecesi 4.06.70 ile Sebastien Loeb'in yerine Türkiye Rallisi'ne katılan ancak bekleneni veremeyen Citroen pilotu Colin McRae'den geldi. Ford pilotu Kosti Katajamaki ise, 4.08.10'luk derecesiyle etabın diğer hızlı pilotu oldu.
Ford pilotu Marcus Grönholm ise otomobilinin kayarak yoldan çıkması sonucu kısa bir süre kaybederek, bu etapta 4.13.40'lık bir derece yaptı.

Rallinin ikinci gününde genel klasmanda 2.49.50.40'lık bir derece yapan Ford pilotu Marcus Grönholm, ikinci günü de lider bitirdi. Grönholm'ün ardından 2.51.55.60'lık genel klasman derecesine sahip Mikko Hirvonen ikinci gelirken, 2.52.36.00'lık derecesiyle Peugeot pilotu Henning Solberg üçüncü sırada yer aldı.

Akdeniz Üniversitesi Özel Seyirci etabında en hızlı Türk pilotu yine Ercan Kazaz'dı. Ford pilotu Matthew Wilson ile start alan Kazaz, bu etabı 4.17.20'lik dereceyle 14'üncü en iyi zamanı kaydetti. Etabın diğer hızlı pilotu 4.24.80'lik derecesiyle Ford Focus WRC pilotu Emre Yurdakul oldu.

Rallinin 2. gününde genel klasmanda Kazaz, 3.05.10.10'luk derecesiyle 15'inci, Emre Yurdakul ise 3.13.09.70'lik derecesiyle 16'ıncı ve Subaru pilotu Hakan Dinç ise 3.35.53.90'lık derecesiyle 32. sırada yer aldı.

JWRC kategorisinin tek Türk pilotu Fatih Kara da özel seyirci etabında 4.33.50'lik bir dereceyle 24'üncü sırada yer aldı. Genel klasmanda 3.32.38.40'lık derecesiyle 30'üncü sıraya gerileyen Kara, JWRC kategorisinde 11'inci sırada yer aldı.

JWRC kategorisinde 3.14.01.90'lık derecesiyle Suzuki pilotu P-G Andersson, günü lider kapatırken, Suzuki pilotu Urmo Aava 3.17.10.70'lik derecesiyle ikinci ve 3.16.53.50'lik derece yapan Josef Berez günü üçüncü kapattı.

Rallide yarın Tekirova 2, Chimera 2 ve Olympos etaplarının koşulmasının ardından Kemer Servis Alanı'nda dereceye giren pilotlara kupalarının verilmesiyle Türkiye Rallisi sona erecek.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!