Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Eylül 19, 2006 20:31
Bu yıl 31’inci kez düzenlenen Yeşil Bursa Rallisi’nin ardından Türkiye Şampiyonluğunu ilan eden Subaru Impreza WRC pilotu Ercan Kazaz çarpıcı açıklamalar yaptı. Dünya Ralli Şampiyonası (WRC) parkurlarında start alan bir otomobilleri olduğunu söyleyen Kazaz, "Biz bu otomobille Türkiye’nin adını tüm dünyaya duyurmak ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz. Buradan Petrol Ofisi’ne bir çağrı yapıyorum. Elimizde böyle bir otomobil var ve dünyaya bir şeyleri gösterebiliriz. Petrol Ofisi Türkiye Rallisi’nde de oyuncu olmak istiyorsa bu pilot ve bu otomobil hazır" dedi.
TÜRKİYE Ralli Şampiyonası’nda bir sezon daha sona erdi. Bu sezon 31’inci kez düzenlenen Yeşil Bursa Rallisi’nin ardından takvime baktığımızda bir tek yurtdışı yarışı olarak görünen Türkiye Rallisi’nin kaldığını görüyoruz. Oldukça zorlu geçen Yeşil Bursa Rallisi’nde kariyerinin 150’inci startını alarak beşinci kez Türkiye Şampiyonu olan Ercan Kazaz ile bir söyleşi gerçekleştirdik. Kazaz bu söyleşi sırasında oldukça samimi ve çarpıcı açıklamalar yaptı. Kazaz’a ilk olarak bu sezon kendisini en çok zorlayan olayların ne olduğunu sorduk. Kazaz bu sorumuza, "Herhalde bu yılın en zor anı Hitit Rallisi’nde aracımızın yanmasıydı. Orada aracın yandığı zaman bizim müdahele ettiğimiz halde bir şey yapamamamız içimizi de yaktı. Biz orada içeceğimiz sularla otomobili söndürmeye çalıştık. Son olarak Yeşil Bursa Rallisi’nde de lastik patlatarak 11’inci sıraya kadar gerilediğimizde üzüldük. Ancak sonrasında biz nasıl lastik patlattıysak rakiplerimizin de bunu yaşayabileceğini düşündük. Sonrasında da takibi bırakmadan yarışta liderliğe kadar yükseldik" cevabını verdi.
TÜRKİYE RALLİSİ’NE SAHİP ÇIKALIMErcan Kazaz, Atölye Kazaz’ın bu konuma gelmesinde WRC’ye bağlı Türkiye Rallisi’nin çok önemli bir yeri olduğunu belirterek, "Türkiye Rallisi sayesinde biz çok farklı yerlere geldik. Bu nedenle ülke olarak bu ralliye sahip çıkmamız gerekiyor" dedi. Bu yarışla ilgili hiçbir şekilde bütçeleri olmamasına rağmen start almaya çalıştığını belirten Kazak şöyle konuştu: "Çünkü bu ralli bizim rallimiz. Hatta burada ülkemizin bize de sahip çıkması gerekiyor. Bu yarışta start almak için renkler ne olursa olsun yarışmak istiyorum. Benim kariyerimin 150’inci startı Yeşil Bursa Rallisi’nde oldu. Bu yarışta aldığımız startla birlikte beşinci Türkiye Şampiyonluğunu elde ettim. Bu nedenle bu mutluluk gerçekten tarif edilemez. Güzel bir kariyer ve inşallah devamı da gelir. Ancak burada öncelikler farklı. Çünkü öncelikle Atölye Kazaz geliyor."DESTEK OLUN BAŞARILIM"Yalnızca Subaru olarak bu işi başaramazsak otomobilin içine farklı renkleri de alabiliriz" diye konuşan Ercan Kazaz, "Ben hatta buradan bir çağrı yapıyorum. Bizim elimizde Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında start alan bir otomobil var. Biz bu otomobille Türkiye’nin adını tüm dünyaya duyurmak ve ülkemizi en iyi şekilde temsil etmek istiyoruz. Bu nedenle insanları bize bu yarışta start alabilmemiz için destek olmaya çağırıyoruz. Bizim herkesin desteğine ihtiyacımız var. Örneğin bu yıl motorsporlarına büyük bir yatırım yapan Petrol Ofisi’nin sloganı seyirci değil, oyuncu şeklinde. Ben buradan onlara da bir çağrı yapıyorum. Elimizde böyle bir otomobil var ve dünyaya bir şeyleri gösterebiliriz. Petrol Ofisi Türkiye Rallisi’nde de oyuncu olmak istiyorsa bu pilot ve bu otomobil hazır. Biz herkesten gelebilecek her türlü desteği bekliyoruz."
İKİNCİ TAKIMDA TEKLİF EDİLDİ Ercan Kazaz’dan çarpıcı bir diğer açıklama ise kurulması gündemde olan ikinci Subaru Ralli Takımı ile ilgili olarak geldi. Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında ikinci bir Subaru Takımı’nın varlığı ile ilgili olarak görüştüğümüz Ercan Kazaz bu teklifin kendi takımı olan Atölye Kazaz’a yapıldığını dile getirdi. Kazaz bu konu hakkında şunları söyledi: "Bizden bu projeyi istediler ve biz mayıs ayında teslim ettik. Ancak Subaru ve Prodrive diğerlerine göre biraz daha kapalı devre çalışıyor. Örneğin bizim aracımız yandığında çok kritik kararlar vermek zorunda kaldılar. Aracın Kıbrıs Rallisi’ne yetişmesi için çok kısa bir süre vardı ve kritik kararlar almak zorunda kaldılar. Atölye Kazaz artık Dünya Ralli Şampiyonası’nda kendi kararlarını kendi alabilecek bir konuma geldi."
Subaru Türkiye’de kazanıyor yurtdışında kötü gidiyorTürkiye Ralli Şampiyonası’nda Ercan Kazaz, Subaru Impreza WRC otomobili ile sezonu şampiyon olarak tamamlamayı başardı. Ancak gözümüzü Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarına çevirdiğimizde özellikle Petter Solberg’in bu yıl kötü sonuçlar elde ettiğini ve takımda işlerin hiçte istendiği gibi gittiğini görmüyoruz. Kazaz bu konu hakkında yaptığı açıklamada ise şunlara değindi: "Dünyada çok ciddi bir rekabet var. Örneğin şu anda Petter Solberg tek başına kaldı. Bütün takım her şeyi ondan bekliyor. Solberg ise yoğun baskı ve stres altında olduğunda çok hata yapıyor. Bu sene önemli şanssızlıklarda yaşadılar. Biz Sardunya Rallisi’nde onların lastik tercihlerini dinlemedik ve kendi bildiğimizi yaparak başarıya ulaştık. Sonuç olarak bugüne kadar böyle gitmesi bizim için çok güzel."
Ladies Cup pilotları Hollanda’da yarıştıTürkiye’deki tek marka kupalarına yeni bir soluk getiren Doğuş Motorsporları’nın ilk ve tek bayanlar kupası olan VW Polo Cup’ta yarışan iki genç pilotu Melis Çeker ve Güneş İpekkan, Hollanda’nın ünlü Zandvoort Pisti’nde DTM öncesinde start aldılar. VW Polo Ladies Cup’ın iki genç ama yetenekli ismi Castrol pilotu Melis Çeker ve Dunlop pilotu Güneş İpekkan, Almanya, Japonya ve Güney Afrika gibi ülkelerde düzenlenen VW Polo Cup pilot değişim programı çerçevesinde erkek pilotlarında yarıştığı ADAC VW Polo Cup’ın Hollanda’da düzenlenen ayağına katıldılar. Yarış günü damalı bayrağı görebilmek veya ilk kez çıkacakları zor bir pistte en iyi dereceyi yapabilmek için Türk ve Alman bayraklarıyla süslenmiş VW Polo Cup araçlarıyla start alan Castrol pilotu Melis Çeker ve Dunlop pilotu Güneş İpekkan, başa baş bir mücadele verdiler. Melis Çeker, damalı bayrağı görerek yarışı tamamlamayı başarırken Güneş İpekkan ise teknik sorunlar nedeniyle yarışı tamamlayamamanın üzüntüsünü yaşadı. Yarış sonrası hem Melis Çeker hem Güneş İpekkan, genç bayan Türk pilotların ismini duyurmak içinde önemli bir fırsata sahip olduklarının bilincinde olduklarını vurgulayarak yarış öncesinde kendilerini motive ettiklerini belirttiler.
Cadde otoları İstanbul Park’ta kapışacakDünya Binek Otomobil Şampiyonası olan WTCC, 23-24 Eylül’de İstanbul Park Pisti’nde düzenlenecek. Uluslararası Otomobil Federasyonu (FIA) tarafından düzenlen, Dünya Binek Otomobil Şampiyonası (WTCC), Alfa Romeo, BMW, Chevrolet, Seat, Honda ve Peugeot yarış otomobillerinin katılımıyla 23-24 Eylül’de İstanbul Park Pisti’ni motor sesleri ile inletecek. 3 kıtada (Avrupa, Asya ve Amerika) koşulan yarışlar 10 ayaktan oluşuyor ve Türkiye yarışı 8. ayak olacak. Yarışın lider ismi BMW takımının ünlü pilotu Andy Priaulx, geçtiğimiz yıl Türkiye’deki ikinci yarışta birincilik kupasını kaldıran Seat Sport Italia pilotu Gabriele Tarquini ise yarışı ikinci sırada takip ediyor. Tüm gün sürecek yarışlar (WTCC, GT Open International F3000 International Masters, İpragaz Cup, Caterham Cup) için www.msoistanbul.com ya da Alfa Romeo, BMW, Chevrolet ve SEAT bayilerinden alacağınız ücretsiz davetiyeler yeterli olacaktır. Yani böylesine yarış dolu bir günü İstanbul Park Pisti’nde takip etmek ücretsiz.