Serçeyle yarışılmaz

Güncelleme Tarihi:

Serçeyle yarışılmaz
Oluşturulma Tarihi: Ekim 10, 2006 11:27

Son iki senenin şampiyonu, Kemer'de WRC'de yarışacak olmanın heyecanını şimdiden yaşarken, "Senelerdir organizasyon işlerinin profesyonel ve sermaye sahibi kurumlara verilmesi taraftarıyım" dedi.

Haberin Devamı

BASKETBOLDAN koptu, otomobi sporunun içine girdi. Şampiyonluklar tattı. Türkiye'de bir ilki gerçekleştirdi. Ve en büyük tutkusu olan WRC'de yarışmak için gün saymaya başladı Ercan Kazaz. Kazaz planlarını ve zaferleriyle ilgili soruları içtenlikle yanıtladı.

* Üst üste 2 sene şampiyon olmanın sırrı ne?

Özel bir sırrı olduğunu düşünmüyorum. Sadece son iki senedir kariyerimde daha önce yaşadıklarıma nazaran daha iyi ekiplerin içindeyim bu sebeple rakipler ne kadar kuvvetli olursa olsun onlarla eşit mücadele edebiliyorum. Bunun sayesinde iyi bir stratejiyle galip geliyorum. Geçmişte sadece yarışmak ve var olabilmek için kabul ettiğim teklifler veya geliştirdiğim projeler olmuştu. Son iki senedir var olmak için değil kazanmak için parkura çıkmamında bunda büyük etkisi var.

* Türkiye Rallisi (WRC)'de ilk defa WRC bir otomobil ile yarışacaksın. Duygularını ve beklentilerini söyler misin?

Açıkçası şuan en çok arzu ettiğim durumdayım. WRC'ye hiçbir puan kaygım olmadan gireceğim. Bu sebeplede Subaru Impreza'mızın avantajını sonuna kadar kullanmak istiyorum.

Haberin Devamı

* WRC'de tek Türk takımı seninki. Yeni projelerin var mı?

Evet maalesef ki şimdilik WRC'de tek Türk takımı biziz. Bir de pilotumuz Fatih Kara, Renault desteğiyle Fransız bir ekibin içinde yarışıyor. Geçen sene 3 WRC'de start almıştık Atölye Kazaz olarak, bu sene ise 7 WRC de start almış olacağız. Hedef aynı süratle bu rakkamı arttırmak ve Fatih ve desteklediğimiz bir kaç başka genç için gelecek sene Türkiye'yi daha iyi temsil edeceğimiz bir proje hazırlamak.

* Bizde otomobil sporuna neden ilgi yok. İlgi çekmek için neler yapılmalı?

Ben otomobil sporuna ilgi olmadığını düşünmüyorum, ilgi kesinlikle var ve bunu araştırmalar doğruluyor, tek derdimiz etaplara seyirci çekememek bu da organizatörlerin amatörlüğüyle alakalı. Ben senelerdir organizasyon işlerinin profesyonel ve sermaye sahibi kurumlara verilmesi taraftarıyım ve bunu her mecliste gündeme getiriyorum.

* WRC şu anda tehlikede, ikisinin elimizden alınması bizi nasıl etkiler?

WRC için hala bir umut ışığı var. 2008'de tekrar bir organizasyon şansımız daha olacak ancak bizim 2006 senesinde oraya seyirci çekmemiz şart bu sebeplede başta otomobil sporu seven Antalyalılara daha sonrada tüm Türkiye'dekilere bence büyük bir görev düşüyor bu sene. Mesela biz Subaru Türkiye Kulübüyle Türkiye'nin her yerinden 40 araçlık bir seyirci konvoyu düzenlemeye çalışıyoruz. Eminimki diğer takımlar ve firmalarda bu sene bu güzide organizayona sahip çıkacak ve 2009'da son halini alacak WRC'de yerimiz sağlamlaşacaktır.

Haberin Devamı

* Subaru seninle birlikte şampiyonluğu tattı ilk yılında. Bunu bekliyorlar mıydı? Yöneticiler neler söyledi?

Subaru Türkiye Ralli Takımı bu sezona 3 hedefle girdi. Bunların ikisini son yarıştan önce yakaladı. Şuan hali hazırda markalar şampiyonasında da lider. Tabiki bu iş Subaru ailesinde büyük bir sevinçle karşılandı ve bütçemizde olmamasına rağmen Türkiye Rallisi'nde Subaru Impreza WRC ile start almak için ilk kıvılcımı çaktılar. Arkasından Varta pilleri bize güç kattı. Bizde onların bu çabasını karşılıksız bırakmamak için en iyi şekilde mücadele edip iyi bir sonuç almak için uğraşacağız.

***

Cezalandırıldık

* Türkiye'de ki yarış sistmini nasıl buluyorsun?

Bu sene yapılan televizyon programı uygulaması çok yanlış. Bu sene 7500 Euro gibi bir bedelle lisans alan Subaru Türkiye Ralli Takımı bu paranın karşılığında hiçbir destek alamadığı gibi TV'ye TOSFED yetkilileri yüzünden çıkarılmayarak cezalandırılmıştır. Herhalde CNN'de yayınlanan bu programı seyredenler hep ikincilerden bahseden bu program sayesinde bu programı bir komedi sanmışlardır. Dünyada böyle yanlış bir uygulama olamaz. Türkiye Ralli Şampiyonası ise gerçekte çok sağlıklı bir şampiyona.

*****

Bırakmak için daha çok erken

Haberin Devamı

* Pilotluğu ne zaman bırakacaksın. Yerine birisini hazırlıyor musun?

Pilotluğu gerçekten beni gençlerin geçtiği zaman bırakmayı düşünüyorum. Emeklilik için erken diye düşünüyorum. Yerime ise şimdilik Fatih Kara, Hasan Özseyhan ve Selim Bacıoğlu'na kah tecrübelerimi aktararak, kah destek vererek yetişmeleri için yardımcı olmaya çalışıyorum.

 

 

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!