Kocaeli’de kimin nal toplayacağını göreceğiz

Güncelleme Tarihi:

Kocaeli’de kimin nal toplayacağını göreceğiz
Oluşturulma Tarihi: Eylül 21, 2005 00:09

Türkiye Ralli Şampiyonası’nda sezonun son ayağı olan Ford Kocaeli Rallisi öncesinde Ford Takımı’nın yöneticisi Yalçın Arsan, Hyundai’nin rakiplerine ‘nal toplattığı’ gazete ilanıyla ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Arsan, Hyundai’nin reklamına Kocaeli Rallisi’nde cevap vereceklerini belirterek, ‘Yarışta kimin nal toplayacağını göreceğiz’ yorumunu yaptı.

Kocaeli Rallisi’nde iki yerine üç adet Focus WRC ile start alacaklarını söyleyen Arsan, bu yarışı ilk üç sırada tamamlamak için ellerinden geleni yapacaklarını dile getirdi. Arsan, Kocaeli Rallisi öncesinde önemli açıklamalarda bulundu.

İlk olarak bu sezon Türkiye Ralli Şampiyonası’na markaların gösterdiği ilgiyi değerlendirebilir misiniz?

Türkiye Ralli Şampiyonası’nda kazanılan ‘şampiyonluk’ kavramının iletişim amaçlı kullanılması 2000 yılında Ford’un kazandığı Markalar Şampiyonluğu’nu reklam ve benzeri yollarla kutlamasıyla başladı sayılır. O güne kadar şampiyonluklar parkurların dışına pek çıkmazdı. Son yıllarda Fiat ve Ford arasında geçen rekabete bu sene, Hyundai ve Renault markaları da katıldı. Hem de çok iddialı ekiplerle. Türkiye Motorsporları tarihinin (markalar açısından) en yüksek rekabet seviyesini bu yıl yaşıyoruz diyebilirim.

Markaların kendilerini farklılaştırabildikleri alanlar çok azaldı. Hepimiz hemen hemen aynı teknik özelliklerde otomobilleri, fiyat ve donanım gibi sadece belirli oranda yönetebildiğiniz değişkenlerle oynayarak aynı müşteriye satmaya çalışıyoruz. Bu noktada markanızın yanına ‘şampiyon’ sıfatını koyabilmek çok değerli. Özellikle, iletişimsel açıdan bulunmaz bir fırsat ve doğal olarak tüm markalar bunun gayet iyi farkına vardı.

Bunun sadece iletişimsel bir fırsat olması, bu büyüklükte takımların kurulması ve yaşaması için yeterli mi?

Hayır, ama çok önemli bir faktör. Tutarlı bir ekiple yönetilen markalar, pazarda nasıl davranıyorlarsa içine girdikleri diğer rekabet ortamlarında da benzer şekilde davranıyorlar. Buna en iyi örnek ise en ciddi rakibimiz Hyundai. Türk pazarında son yılların en hızlı büyüyen markasının böyle bir fırsatı sonuna kadar ve en geniş imkanlarla kovalayacağından kuşkumuz yoktu açıkçası. Bana göre ralli şampiyonluğu kovalamanın, büyük bir filo müşterisini elde etmek için verilen mücadeleden farkı yok. Ancak büyük bir filo müşterisi kazanmaktan daha değerli, çünkü bir de iletişim değeri var. ‘Müşteriyi kazandım’ diye bağıramazsınız, ama şampiyonluğu kazanmak size sonsuz iletişim olanağı açar. Şampiyonluğun potansiyel değerinin büyüklüğü, sadece sizin hayal gücünüzle sınırlı; siz ne kadar iyi kullanırsanız o kadar büyük bir değer.

MATEMATİKSEL OLARAK ŞAMPİYONUZ

Sezonu sizce şampiyon olarak noktalayarak böyle bir fırsatı kim yakalayacak?

Hem markalar hem de pilotlarda farklı olarak lider durumdayız. Bizim hesabımıza göre pilotlar şampiyonasını bir Ford sürücüsünün kazanacağı matematiksel olarak kesin. Ancak Markalar Şampiyonluğu henüz noktalanmış değil. Kocaeli Rallisi için stratejimizin tutarlı olduğunu ve ipi göğüsleyen markanın Ford olacağına inanıyorum.

Ford Kocaeli Rallisi’nde üçüncü bir ekip daha mı Ford adına yarışacak?

Evet, bu sene takımımızda ‘Pilot Menajeri’ olarak değerlendirdiğimiz Adnan Sarıhan’ı üçüncü bir Focus WRC araçla tekrar sol koltuğa oturtuyoruz. Sezon başından bu yana en ciddi rakibimiz Hyundai’nin 3 WRC aracına karşılık 2 araçla yarıştık. Bize göre ulusal ölçekte bir ekip için optimum araç sayısı buydu. Aynı zamanda kazanmak için de yeterliydi. Nitekim son yarışta herhangi bir aracımızın ilk 8 içinde finişe gelmesi, şampiyonluğun garantilenmesi için yeterli oluyor. Ancak kendi yarışımız olan Kocaeli Rallisi’nde daha rahat stratejiler uygulamak ve hem motorsporları seyircisine, hem de rakibimize hak ettiği gibi bir rekabet yaşatmak istiyoruz.

Yani, rakibinize hak ettiği gibi bir rekabet yaşatamadınız mı şimdiye kadar?

Fazlasıyla yaşattık. Öyle olmasa tüm klasmanlarda biz lider durumda olmazdık. Söylemek istediğim; bu güzel rekabeti hak ettiği bir final yarışıyla noktalamak. Her iki tarafın da gözünü budaktan esirgemeyeceği bir yarışa hazırlanıyoruz. Elimizde tuttuğumuz jokeri kullanmanın zamanı geldi.

Kurumsal olarak maceraya atıldık

Peki, pilot menajeri ne demek?

Bu bizim yarattığımız bir kavram. Bizimle pilotlar arasında bir köprü olan, takımın stratejik kararlarını almamızda yardımcı olan bir pozisyon. Pilotlar son derece karmaşık gündemleri olan karakterler. Bu gündemlerin takımın hedefleriyle uyuşmasını ve sonuç getirmesini sağlamak kolay değil. 2004’ü tüm yarışları kazanarak şampiyon olan bir takım olarak kapadık. Bu sene ise WRC kullanma konusunda tamamen tecrübesiz bir sürücü kadrosuyla yola çıkarak kurumsal açıdan büyük bir maceraya atıldık.

Yüksek potansiyele sahip olduğuna inandığımız pilotlarımızı bu sene yaşayacakları rekabet ortamında yalnız bırakmayacak, onlara neyi, ne zaman yapacaklarını söyleyecek, zor anlarda karar vermelerine yardımcı olacak bir pozisyonla desteklemek istedik. Tarifi zor bir fonksiyon biliyorum, ama bu yılki başarımızın anahtarı bu fonksiyonun teknik tarafımızı çok iyi desteklemesi oldu.

Hyundai ve Ford arasında motorsporlarında alışık olmadığımız bir reklam savaşı var, bu konuda bir yorumunuz var mı?

Elbette var. Hyundai bizim için arayıp da bulamadığımız türden ve çok değerli bir rakip. Hırslı ve kararlı bir takım. Hyundai’nin varlığı Ford, Fiat, Renault üçlemesine büyük renk getirdi. Uzun dönemde bizim Hyundai’ye, onların da bize ihtiyaçları var. Bugün biz kazanacağız, yarın onlar. Her kazananın mutlaka güçlü rakiplere ihtiyacı vardır. Bu açılardan Hyundai’ye büyük saygı duymak en değerli rakibimiz olarak dört elle sarılmaktan başka bir düşüncemiz olamaz.

Hyundai’nin rakiplerine ‘nal toplattığı’nı ifade ettiği gazete reklamı bence iletişimsel değil, sportif bir konu ve buna yanıtı sadece parkurda verebiliriz. Ancak küçük bir ipucu vermek gerekirse, rakibimizin ‘nal toplama’ kavramını pek doğru bir anlamda kullanmadığını düşünüyorum. Şöyle ki; bir kaç saniyeyle kazanılmış bir yarışta ikinci nal toplamaz. Hele hele tüm şampiyonalarda lider durumdaysa. Bu noktadaki yanlış kullanımı, Kocaeli Rallisi’nde alacağımız sonuçla düzeltmek ve bu yarışta ‘nal toplama’ tabirinin gerçek anlamını hatırlatmak istiyoruz.
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!