Citroen, krizden etkilenmedi ikinci takımı bile kurdu

Güncelleme Tarihi:

Citroen, krizden etkilenmedi ikinci takımı bile kurdu
Oluşturulma Tarihi: Ocak 14, 2009 00:00

Bu sayfanın son dönemlerde iyi haberler vermediğini biliyorum. Sürekli olarak iptal edilen yarışlar, pes eden takımlar, satılmayı bekleyen efsane ekipler gibi haberlerin hepimizin içini kararttığı bir dönemde sevindirici bir haber geldi. Geçtiğimiz sezonu büyük başarılar kazanarak şampiyon olarak tamamlayan Citroen, Dünya Ralli Şampiyonası’nda bir takım daha kurdu. "Kapanacak mı?" gibi söylentilerin dolaştığı bir dönemde ikinci takımını kuran Citroen, ralli tutkunlarının rahat bir nefes almasını sağladı. Rallide aynı zamanda Ford Takımı’nın da yoluna daha da güçlenerek devam edeceği yönünde haberler gelmeye başladığı müjdesini de verelim.

GLOBAL ekonomik kriz beklendiği gibi motorsporlarını da vurdu ve vurmaya devam ediyor. MotoGP yarışlarından ayrılan Kawasaki ile birlikte Japonlar bu işin öncüsü oldu ve olmaya da devam edecekler gibi görünüyor. Honda, Subaru, Suzuki derken şimdi de Kawasaki yok. Durumun iç karartıcı bir hal aldığını bende biliyorum ama geçtiğimiz hafta gelen haberler negatif elektriğin biraz olsun yok olmasını sağladı. Bunun gibi iyi haberlerin özellikle yılın üçüncü ayından itibaren artması bekleniyor. Çünkü sezonun start alacağı üçüncü ayda iştahlar biraz daha artacak gibi görünüyor.

YÜREKLERE SU SERPTTİ

Geçtiğimiz sezona damgasını vuran ve hem pilotlar hem de markalar şampiyonluğunu elde eden Citroen Takımı ralli tutkunlarının yüreklerine su serpti. Daha önce ralliyi bıraktığı için aslında bu marka ile ilgili endişeler vardı. Kriz ortamında daha önce bırakan bir takımın yine kolaylıkla bu işi terk edebileceği düşünülüyordu. Fakat beklenenin aksine Citroen bırakmak yerine ikinci bir takım daha kurduğu müjdesini verdi. Yeni sezonda azalan ekip sayısının hissedilmemesi yönünde de çok önemli olan bu karar olduğunu belirtmek isterim. Citroen yine Sebastien Loeb ile parkurlarda fırtınalar koparacak olabilir ama elde ettiği tüm başarılardan daha da iyi bir etkiyi aldığı bu kararla bıraktı. Hatta Loeb nedeniyle bu takımı çok fazla benimseyemeyen insanların bile Citroen’e daha olumlu yaklaştığını söylemek sanıyorum yanlış olmayacaktır.

YENİ TAKIM NE YAPACAK

Citroen Junior WRC adı verilen takımda C4 WRC otomobiller kullanılacak. Conrad Rautenbach, Evgeny Novikov ve Sebastien Ogier gibi pilotların yer alacağı ikinci takımda sezonun ilk yarışında ise Subaru Takımı’nın çekilmesinin ardından boşta kalan Chris Atkinson, yeni sezonun açılış yarışı olan İrlanda Rallisi’nde takım adına yarışacak. Pilotların farklı yarışlarda start alacağı belirtilirken, 12 yarış olarak koşulacak olan yeni sezonda genç pilotlar bu takımın başarısı için elinden geleni yapacak. Bu gelişme ile birlikte Subaru pilotu Petter Solberg’in de yarışmak için elinden geleni yaptığı haberler arasında. Ford ve Citroen Takımı ile görüşmeler yaptığı doğrulanan Solberg’in yarışabilmek adına elini cebine bile atabileceği konuşuluyor.

Sanaldan gerçeğe dönüşen ralli heyecanın hikayesi

Bu gerçekten de istendiğinde neler yapılabileceğinin en önemli ispatlarından. Castrol tarafından desteklenen ve rallivideo.com tarafından düzenlenen sanal ralli heyecanı, Türkiye Ralli Şampiyonası resmi takvimi ile eş zamanlı olarak düzenlenen Türkiye İnternet Ralli Şampiyonası tamamlandı. Genel klasman ve Sınıf 6’da birinci sırayı elde eden İbrahim Mercan, hem Castrol Türkiye İnternet Ralli Şampiyonluğunu hem de büyük ödül olan gerçek bir rallide start alma hakkını elde etti. Bu başarıyı elde eden İbrahim Mercan elde ettiği sonucun ardından yaptığı açıklamada şunları söyleyerek bu işin ne kadar önemli olduğunu ispatlamış oldu: "Anadolu’nun küçük bir yayla kasabasında kendi halinde, sanal ortamda sanal bir ralli yaşamaya çalışırken, gelinen nokta benim için film gibi. Gerçek bir ralli, gerçek bir ralli aracı, gerçek ralli pilotları gerçekten de müthiş bir şey. Yıllardır görüntülerini izlediğim, haberlerini okuduğum, isimlerini ezberlediğim insanları yakından görme şansı ve belki de tanışma heyecanı anlatılır gibi değil. Hele birde onlarla aynı etapta start almak mı? Kırk yıl düşünsem aklıma gelmeyecek bir şeyi yaşama imkanı. Bu harika projeyi (TIRC) ilk düşünen kardeşimiz Baha Turan’ı rahmetle anıyor, tasarlayan, gerçekleşmesi için olağanüstü gayret sarf edenlere de teşekkür ediyorum." Bizde kendisine hayalini sanaldan gerçeğe dönüştürdüğü ralli yarışında başarılar dileriz.

40’lık Schumi, dönmeyi birkaç kez düşünmüş

Dile kolay artık 40 yaşına gelmiş bir efsane. Kariyeri birçok pilotun hiçbir zaman ulaşamayacağı kadar çekici olan başarılarla dolu olan Michael Schumacher yaşayan efsane adını en çok hak eden isimlerden biri. 7 kez şampiyon olmasının yanında, 91 yarış birinciliği, 155 podyum, 1369 puan, 68 pole pozisyon ve 76 en hızlı tur zamanı ile adını efsaneler listesinin en üstüne hem de açık ara yazdırdı. 2006 yılının sonunda kariyerini noktalayan Schumacher, emekli pilot2006 yılının sonunda ise kariyerini noktaladı ve emekli pilotlardan biri oldu. Emekli olmasının ardından Formula 1’den kopmayan Schumacher halen Ferrari Takımı’nın içinde aktif bir rol oynuyor. Testlere çıkan ve araç geliştirme ile birlikte pilotların motivasyonu konusunda da çalışan Schumacher geçtiğimiz hafta hayranlarını çok üzecek bir açıklama yaptı. Schumi bırakmasının ardından teklifler aldığını ve bu zamanlarda dönmeyi düşündüğünü söyledi. Ancak Schumacher bunları tereddüt etmeden reddettiğini de söylerken, "içindeki yarışma heyecanının kaybolduğunu ve Formula 1’e olan motivasyonunu yitirdiğini de" sözlerine ekledi.

Fiesta Sporting Trophy 2009 planlarını açıkladı

Bu yıl Türkiye’nin damgasını vurduğu Fiesta Sporting Trophy’nin 2009 hedefleri belli oldu. Castrol Ford Team Türkiye adına yarışan Emre Yurdakul-Can Erkal ikilisinin şampiyon olduğu, Burcu Çetinkaya-Çiçek Güney ikilisinin ikinci sırada tamamladığı ve Koray Muratoğlu-Levent Özokutucu ve sonradan takıma katılan Çağlar Süren’in üçüncü olduğu organizasyon önemli değişime uğrayacak gibi görünüyor. İlk üç sırasını tamamen Türk olan bir ekibin ele geçirdiği organizasyonda ilk olarak bu yılın takvimi açıklandı. Buna göre yeni sezon 1-5 Nisan tarihleri arasında düzenlenecek olan Portekiz Rallisi ile birlikte start alacak. 20-24 Mayıs İtalya, 24-28 Haziran Polonya, 29 Temmuz-2 Ağustos Finlandiya, 30 Eylül-4 Ekim İspanya yarışları ile devam edecek olan sezon 21-25 Ekim tarihleri arasında düzenlenecek olan İngiltere Rallisi ile birlikte sona erecek. Yeni sezonla birlikte organizasyonun ismi de Fiesta Sporting Trophy yerine Fiesta SportTrophy olacak.

YENİ ARAÇLAR GELİYOR

Küçük sınıfta yenilenen Fiesta yeni sezondan itibaren ralli parkurlarında da boy göstermeye başlayacak. Tanıtımı yapılmasının hemen ardından parkurlarda kullanılmaya başlanması planlanan yeni Fiesta Sport yeni sezona damgasını vuracak. Ödül olarak paradan başka M-Sport ekibinde çalışma ve Ford Ralli Takımı’nın içinde olma hatta yarışmaya kadar varan çekici bir listeye sahip olan organizasyonun puanlama sisteminde de önemli bir değişim var. Buna göre yeni sezonda rekabeti daha da artırmak için etap birinciliklerine de puan verilecek. Ayrıca yarışı ilk 10 sıra içinde tamamlayan pilotlar 30-25-22-20-18-16-14-12-11-10 şeklinde puan almaya hak kazanacak. Yeni puanlama sistemi ile birlikte 18 ya da 24 olmak üzere değişen etaplarda artık pilotlar için büyük bir önem kazanmış olacak.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!