Hep destek tam destek olalım artık rallide patlama yapalım

Güncelleme Tarihi:

Hep destek tam destek olalım artık rallide patlama yapalım
Oluşturulma Tarihi: Ağustos 24, 2010 23:18

Ralli parkurlarında yeni bir dönemin başlamasının zamanı geldi de geçiyor bile. Geçmiş dönemlerde yabancı pilotlardan çok daha az şanslar bularak önemli başarılar elde eden pilotlarımızın yanına yenileri eklemenin, yurtdışında kazanacağımız birinciliklerin, şampiyonlukların zamanı geldi. Artık hep beraber destek olalım, bu işi başaralım, Türk pilotların önünü açalım ve hiç abartı yapmadan Sebastien Loeb’ün karşısına bir Türk pilotla dayanalım. Serkan Yazıcı’nın yazdığı mektupla ateşlediği fitilin peşini bırakmayalım, elimizde kalan son şans pilotlarını yurtdışına yollayalım, başarılarıyla gururlanalım.

Haberin Devamı

ÜLKEMİZDE ralli pilotları geçmiş dönemlerde önemli fırsatlar yakaladı. Elbette bunlar hiçbir zaman yabancı bir pilot kadar olmadı. Bizim pilotlarımızın yakaladığı fırsatlar, onların bulduklarının yanında yok denecek kadar azdı. Fakat bu bulunan fırsatlar ülkemiz için öyle sonuçları beraberinde getirdi ki, rallilere Türklerin de damga vuracağını herkes gördü.

ŞANSLARI DEĞERLENDİRDİLER

Volkan Işık, Serkan Yazıcı, Serdar Bostancı, Nejat Avcı, Ercan Kazaz ve daha ismini sayamadığım birçok pilotumuz buldukları şansları sonuna kadar değerlendirdi ve Türkiye adına çok önemli başarılar elde etti. Bu isimlere son olarak Emre Yurdakul katıldı ve Fiesta Sporting Trophy adı verilen organizasyonda, Dünya Ralli Şampiyonası parkurlarında düzenlenen organizasyonda şampiyonluğu elde etti. Daha öncesinde ise Dünya Ralli Şampiyonası’nda puan alan pilotumuz, Avrupa Ralli Şampiyonası’nda ikinci olan pilotumuz, Avrupa F2 Şampiyonumuz, Balkan Ralli başarılarımız oldu.
Bunların hepsi başlı başına çok önemli başarılardı. Son olarak efsane pilotlarımızdan Serkan Yazıcı’nın Dünya Ralli Şampiyonası’nda start alan Ford Takımı’nda yarışması gündeme gelmişti ama aksilikler ve çok düşük bütçeler olmasına rağmen maddiyat nedeniyle bu şansı kaçırdık.

PEKİ NASIL OLACAK

Elbette oturduğum yerden sallamıyorum. Daha önceki başarıları gözlerimle gördüm. Efsane denilen pilotların Türkler karşısında nasıl aciz kaldıklarına şahitlik yaptım. Yani fırsat verildiği, destek olunduğu taktirde Türk pilotların neler yapacağını adım gibi biliyorum. Peki ama bu iş nasıl olacak diyorsanız ilk olarak birlik olmamız gerekiyor. Bu başarıları elde edebileceğimiz isimlere destek olmamız gerekiyor. Öncelikli hedefimiz isimlere odaklanmak olmalı. Yani belirlenecek en az üç isimle birlikte bunlar kovalanmalı. Sadece kişiler değil onlar için sponsor arayan efsane ağabeyleri de yanında olmalı.
Hazırlanacak dosyalarla devletimizin kapısı çalınmalı. Otomobil firmaları özellikle üreticiler elini taşın altına koymalı. Türk otomotiv sektörünün ulaştığı noktayı hepimiz biliyoruz. Satışlar her marka dalında rekor kırarak yükselmeye devam ediyor. Bu yükselişin gazını da yanımıza alarak otomobilin en önemli spor dalında da adımızı tüm dünyaya duyurmak gibi bir şansımız varken bunu çok iyi değerlendirmeliyiz. Federasyon özellikle Başkanımız Mümtaz Tahincioğlu bu yeni nesil gençlerin elinden tutmalı, onlara bildiklerini anlatmalı, onlara doğru yolu göstermeli. Daha önceden yaptığı gibi ralliyi biraz daha önceliğine almalı.

NELERDEN VAZGEÇMEMİZ LAZIM

Ülkemizde düzenlenen Formula 1’den bile vazgeçebiliriz. Elbette bu organizasyon dünyanın en önemli organizasyonlarından biri ve ülkemizin adını bu spor sayesinde milyarlarca insan biliyor. Fakat onların özellikle Bernie Ecclestone’un, bazı takım patronlarının şımarık tavırları öncelikli olarak bu organizasyonun dışında kalmamızın zamanının geldiğinin göstergesi. Elbette Formula 1’in düzenlenmesini istiyorum, elbette bu organizasyonun dışında kalmak istemiyorum ama ondan vazgeçerek çok daha fazlasını başarabiliriz.
Bu yarışı düzenlemek için daha yüksek bir bedel ödeyeceğimize, bu yarışı yapmayarak ülkemizi temsil edecek pilotlara destek olabiliriz. Oraya harcayacağımız paranın abartı yapmadan söylüyorum, 10’da 1’ine ülkemizi parkurlarda temsil edecek olan en az üç iddialı pilot ortaya koyabiliriz.
Malezya hükümetinin ya da Rusya’nın ya da diğerlerinin yaptığı gibi tesislerle birlikte, sporcu yatırımı yapmalıyız. Ben kendi adıma Formula 1 defterinin artık kapatılması gerektiğine inananlardanım. Onun yerine pistimizde zaten farklı organizasyonları düzenleyebilir, İstanbul Park Pisti’ni en şaşalı günlerine geri getirebiliriz.

Birlikte bayrağımızı göndere çektirelim

Serkan Yazıcı ile Mümtaz bey arasında yaşananlara az çok bende şahitlik ettim. Başkanımızın bu spora olan gönül bağını çok yakından biliyorum. Bu sporun içinde olmak için nelerden vazgeçtiğini de çok iyi biliyorum. Birçokları Mümtaz beyin var oluşunu sorguladığı dönemde ben onun bu sporun içinde olduğu için kendimi şanslı sayıyorum. Başkanımdan bende tıpkı Serkan gibi bu gençlere destek olmasını, onların hak ettikleri yere gelerek dünyaya meydan okumaları için elinden geleni yapmasını istiyorum. Bu konuda benim elimden gelen bir şey varsa sonuna kadar yapacağımı açık yüreklilikle söylüyorum. Artık birlik olalım, hep destek tam destek olalım, şampiyonlukların altına imzamızı atalım, bayrağımızı göndere gerçek kürsülere gerçek podyumlara çıkarak çektirelim. Bu konu hakkında sizlerin de dile getireceği bir şey varsa, lütfen, ötelemeden, hadi canım boşver demeden bana mtosun@hurriyet.com.tr’den ulaşmanızı istiyorum. Aklınızdan ne geçiyorsa dile getirin?

Haberin Devamı

Hep destek tam destek olalım artık rallide patlama yapalım


Kİmler kaldı elİmİzde

Ralli parkurlarında görünen o ki elimizde bu fırsatı değerlendirebileceğimiz sayılı isim kaldı. Bunların en başında mükemmel bir sürüş stili yakalayan Yağız Avcı geliyor. Son şampiyonumuz ve büyük ihtimal bu yılında şampiyonu olacak Avcı’yı Uluslararası arenaya çıkarmanın tam zamanı. Kızlar diyerek bazılarının küçümsediği Burcu ve Çiçek ikilisinin buldukları fırsatı nasıl değerlendirdiklerini gözlerimle görüyorum. IRC’nin bir ayağında ilk üçe giren pilotların ardından kızlarımızın çıkıp kupalarını havaya kaldırmasından gurur duyuyorum. Kaçıncı olduklarına bakmıyorum, sonuca bakıyorum.
TECRÜBELERİNİ ARTIRACAKLAR
Pirelli’nin yıldız pilot adaylarından biri olarak ülkemizi elemelerde temsil edecek Murat Bostancı’ya destek olunmasını diliyorum. Emre Yurdakul’un yakaladığı başarıyı, tecrübesini daha da artırmasını istiyorum. Fatih Kara’nın Junior değil büyükler klasmanında neler yapacağını görmek istiyorum. Burak Çukurova’nın yurtdışına çok daha güçlü bir şekilde gitmesini bekliyorum. Fırsat bulursa Dağhan Ünlüdoğan’ın yurtdışı arenasında ne yapacağını merak ediyorum.
Aslında bu konuyu ben her zaman dile getirmeye çalışıyorum. Pilotlarımıza destek olunması, ralli başta olmak üzere motorsporlarına destek olunması gerektiğini söylüyorum. Hatta çoğu zaman bulutun karanlık tarafını değil pembe tarafını gören birisi olduğumu dile getiriyorum. Fakat son günlerde ülkemizin efsane pilotlarından Serkan Yazıcı’nın federasyon başkanımız Mümtaz Tahincioğlu’na yazdığı açık mektup bu konunun derinden ve öncelikli olarak tartışılmasını sağladı.

Neydi Serkan Yazıcı’nın Tahincioğlu’na yazdığı mektup?

Serkan Yazıcı’nın Mümtaz Tahincioğlu’na yazdığı mektup aynen şu: “Mümtaz Abi’yi ilk kez 1996 yılında tanıdım. Spora olan aşkı yüzünden okunuyordu. Ben yarışlara bir türlü giremiyordum, yaşım 25’ti. Yani hemen hemen Yağız’ın yaşındaydım. Ancak, arada para biriktirebilirsem, tırmanma ve kroslara katılabiliyordum. O sezon, Tırmanma Şampiyonası’nın iki yarış olduğunu duyunca hemen girdim ve şampiyon oldum, çok sevinmiştim. Ama kağıt üstünde bir açık olduğu için, o gün bana itiraz ettiler, hakkım olan şampiyonluğu almaya çalıştılar. Sen (Mümtaz Tahincioğlu) izin vermedin, yeni federasyon başkanı olmuştun. Hiçbir zaman unutmadım. Tabii yine alınmadık takımlara 1996’da. İki sene daha geçti, 27 olmuştum. Kendi imkanlarımla İngiltere’ye gittim yarışmaya. Orada RAC Rallisi’ni seyrederken, senin de orada olduğunu gördüm. Bugün yarışlarını düzenlediğimiz WRC’nin ERC’nin (daha sonra IRC’nin) adımlarını atıyordun, hayranlıkla seyrediyordum seni. İskender Atakan Abimize, beni takıma alması için söylediklerin dün gibi aklımda. Yıl 1998’di ve en sonunda, çok uğraşıp didindiğim için 2000’de yani 29 yaşında, çok az bir ralli kilometresiyle WRC’de yarışmaya başladım. Volkan’ın takımı bırakması da bunda çok etkili olmuştu. WRC’de üçüncü zaman yaptım. Korsika gibi çok zor bir yerde, ilk sekiz içinde zamanlarım oldu ama çok tecrübesizdim. Eğer iki sene daha oralarda olabilseydim, belki daha da farklı olabilirdi, hakkımızda hayırlısı böyleymiş.

BUNA ÖNCÜLÜK ET

Bunları şunun için anlatıyorum, bu çocukları senin desteklemen lazım. Bu gençler, çok daha iyilerini yapıp, sporu şu anda içinde bulunduğumuz durumdan kurtarabilirler. F1’e her yıl milyonlarca dolar veren devletimiz, belki 1 milyon USD’ye en az iki gencimizi, Eurosport’ta naklen yayınlanan IRC’de yarıştırabilir. Sen buna öncülük edebilirsin. Birinci pilot olarak Yağız’ı düşünürsek, Fatih de, Burak da, Serhat da, Emre de ikinci otomobilin koltuğu için kuvvetli adaylar olacaktır. Bu isimlerden birinin IRC’de yarış kazanması, ülkeye çok büyük bir heyecan getirecektir. Bu yarışları kazananlar da insan değil mi? Uzaydan mı geldiler? Mümtaz Abi, eğer derinine girersen, federasyonların şimdi yarış kazanan gençler üzerindeki katkısını görürsün. Senin o amatör ruha geri dönmeni istiyorum. Bunu sen yapmalısın, sen Federasyon Başkanı olarak tüm sporcuların ve takımların başındasın. Biz senin sadece arkanda, desteğin olalım. Bu spor, dünyanın en heyecan veren sporu. Birçok ülkede, seyirci çokluğundan yasaklanması bu yüzden. Biz hepimiz hangi sporu yaptığımızı çok iyi biliyoruz. Hataların da neler olduğunu çok iyi görebiliyoruz. Eleştirmek de belki bize düşmez ama biz bu yolda, başkanımız olarak bizimle misin yoksa değil misin, onu öğrenmek istiyoruz. Sana ve tüm federasyon üyelerine sevgi ve saygılarımızı sunuyoruz.”

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!