Murat TOSUN mtosun@hurriyet.com.tr
Oluşturulma Tarihi: Ekim 17, 2007 00:00
Bu sezon ralli parkurlarına veda edeceğini açıklamasının ardından gerçekleşen iki yarışta da en büyük rakibi Loeb’e geçilen Gronholm son şampiyonluk şansını zora sokmuş oldu.
Aslında Gronholm ile Loeb arasında bu tip sonuçların olması son derece normal. Fakat Gronholm’ün ani bırakıyorum kararının ardından adeta parkurlarda frene basmasının Colin McRae’nin ölümüyle ilişkili olduğu yorumlarını da beraberinde getirdi. İspanyanın ardından geçtiğimiz hafta sonu koşulan Fransa Rallisi’ni de Loeb’ün kazanmasıyla iki pilot arasında puan farkı 4’e indi. Böyle Gronholm’ün son şampiyonluğu için tehlike çanları çalmaya başladı.
Dünya Ralli Şampiyonası’nda takvimin en zevkli yarışlarından biri olan İspanya Rallisi geride kaldı. Her zaman seyircisi ve yaşanan rekabeti ile en çok dikkat çeken yarışlardan biri olan İspanya Rallisi’nde geçtiğimiz yıl olduğu gibi yine Citroen hakimiyeti yaşandı. 2004, 2005 ve 2006 yıllarında arka arkaya tam üç kez şampiyon olan Citroen C4 WRC pilotu Sebastien Loeb dördüncü şampiyonluk yolunda İspanya Rallisi’nde önemli bir zafer elde etti. Sebastien Loeb yarışı ilk sırada tamamlayarak puan hanesine 10 sayıyı daha yazdırarak puanını 90’a yükseltti.
FARK İNMEYE BAŞLADI
Sebastien Loeb böylelikle şampiyona lideri olan Marcus Gronholm ile arasındaki puan farkını da İspanya’da 6’ya indirmiş oldu. Son üç yıla ralli parkurlarında damga vuran Sebastien Loeb bu sezon Citroen C4 WRC ile eski günlerine biraz arıyor gibi görünse de yine şampiyonluğun en güçlü adayı olarak ön plana çıktı. Sezonun tamamlanmasına dört yarış kala en önemli rakibi Gronholm ile arasındaki puan farkını azaltan Sebastien Loeb yine gözünü şampiyonluğa dikmiş gibi görüyor.
Fakat Loeb’ün unutmaması gereken en önemli detay elbette bu sezon üstün bir performans sergileyen Ford Focus WRC pilotu Marcus Gronholm olmalı. Bilindiği gibi Marcus Gronholm bu sezon oldukça başarılı bir grafik çiziyor ve şampiyon olduğu yıllardaki gibi bir performans sergiliyor. Şampiyona lideri olan Marcus Gronholm bu yarışta da üçüncü sırada finiş görerek adını podyuma taşıdı ve Sebastien Loeb ile arasındaki puan farkının daha da kapanmasını da engellemiş oldu. Ancak kulaklarda hala sezon sonunda Marcus Gronholm’ün ralli parkurlarına veda edeceği yönünde yaptığı açıklamada yankılanıyor. Özellikle Colin McRae’nin geçirdiği helikopter kazasının ardından hayata gözlerini yummasının bu kararda çok büyük etkisinin olduğu söyleniyor.
ŞAMPİYONLUĞU BEKLESEYDİ
Bilindiği gibi Marcus Gronholm bu sezon sonunda ailesine daha fazla vakit ayırabilmek için ralli parkurlarına veda edeceğini açıklamıştı. Bu nedenle Gronholm’ü tanıyan herkes bu sezon çok önemli bir aksilik yaşamadığı taktirde şampiyonluğu Sebastien Loeb’e kaptırmamak için elinden gelen her şeyi yapacağını düşünüyor. Ama bunun tam tersini düşünenlerin de sayısı oldukça fazla. Bırakıyorum kararını sürekli olarak aklında tutan ve bu düşünceden kurtulamayan Gronholm’ün sezonun kalan yarışlarında bu nedenle konsantrasyon eksikliği yaşayabileceği düşünülüyor. Keşke Gronholm bu tip bir kararı erkenden açıklayacağına sezonu şampiyon olarak tamamlamasının ardından elinde kupayla bu kararını tüm kamuoyuna duyursaydı. Kim bilir belki böylesi daha iyi olurdu.
FRANSA’DA LOEB’E GEÇİLDİ
İspanya Rallisi’nin hemen ardından takvimin bir diğer önemli yarışı olan Fransa Rallisi düzenlendi. Bu yarışta da bizim söylediklerimizi destekler yönde bir galibiyet yaşandı. Citroen ile yarışan Sebastien Loeb yarışı Ford ile yarışan Marcus Gronholm’ün önünde lider olarak tamamladı. Bu yarışta da birinciliği elde eden Loeb, ikinci sırada finiş gören Gronholm ile arasındaki puan farkını da böylelikle 4’e düşürmüş oldu. Şimdi takvimde geriye sadece üç yarış kaldı. Bu üç yarışta alınacak sonuçlar bakalım bize kimi şampiyon olarak sunacak. Ancak Gronholm kafasından nasıl olsa bırakıyorum gibi bir düşünceyi atmazsa sanıyoruz Loeb kariyerinin en kolay şampiyonluklarından birini daha elde edecek. Bildiğiniz gibi geçtiğimiz yılın son yarışlarında bir kayaya toslayarak şampiyonluğu kaybeden Gronholm görünen o ki şimdi de kendi yaptığı açıklama kayasına çarpıyor.
Piste seyirci sayısı gibi yarışçı sayısı da azaldı
Türkiye Pist Şampiyonası’nın altıncı ayak yarışı ile birlikte özel kupaların Körfez’deki buluşmasında heyecan vardı. İstanbul Motorsporları Kulübü organizasyonu ile gerçekleştirilen final öncesindeki yarışta katılımcı sayısını az olması nedeniyle Grup 1600, Grup 2000 ve Grup Maxi yarışları aynı anda start aldı. Zaten seyirci sorunu yaşayan pist yarışlarında böylelikle yarışçı sayısında da ciddi bir düşüş yaşanmaya başlamış oldu. Ne diyelim Türkiye’de motorsporlarını ayakta tutan en önemli iki branş olan ralli ve pistte sayı giderek azalıyor ama kimsenin bunu çözmeye yönelik sesi çıkmıyor. Bakalım bu iki direk devrildiğinde ülkede Formula 1 mi kalacak yoksa Dünya Ralli Şampiyonası mı? Düşünsenize bu kadar çok yarış var ve İzmit Körfez Pisti’nde start alan adam sayısı ancak 16 yarışçı var. Üstelik tüm otomobillerin toplamında. Eskiden bir kategoride bu kadar otomobil olduğu düşünülürse gidişat daha da iyi anlaşılabilir herhalde.
YARIŞTA NELER OLDU
Grup Maxi’nin şampiyonadaki lideri Castrol Speed Corner pilotu Ali Gülan ilk yarışta 14.32.151’lik zamanıyla birinciliğin sahibi olurken, ikinci sırayı 2.2 sn gerisinde kalan takım arkadaşı Mürşit Unat elde etti. Can Coker ise 15 tur sonunda üçüncülük unvanını kazanan pilot oldu. Grubun ikinci yarışında ise Ali Gülan ve Mürşit Unat yer değiştirdi. Unat, 12.57.372’lik zamanıyla birinciliğe imza attığı ikinci yarışta her iki pilotta 20 sn’lik cezalarına rağmen yine de ilk iki sırayı elde ederek takımlarına değerli puanlar kazandırmayı başardılar. Ancak ikinci yarışın üçüncüsü bu kez Honda S 2000 ile yarışan Levent Ögel olurken, Can Coker dördüncülükle yetinmek zorunda kaldı.
Şaibeli sezon sona eriyor
Bu hafta sonu Brezilya’da düzenlenecek Formula 1 yarışı ile birlikte şaibeli bir sezon geride kalmış olacak. McLaren Mercedes Takımı’nın puanlarının silinmesinin ardından Ferrari’nin Markalar Şampiyonu olarak tamamladığı sezonda, Pilotlar Şampiyonu da bu yarışın ardından belli olacak. Bu yarış öncesinde lider Lewis Hamilton ile ikinci Fernando Alonso arasında 4, üçüncü Kimi Raikkonen arasında 7 puan fark bulunuyor. Bu puanlara bakıldığında Hamilton’un büyük bir avantaja sahip olduğu ve yarışı kazanması ya da ikinci olması durumunda kariyerinin ilk şampiyonluğunu rahatlıkla elde edeceğini görüyoruz. Fakat Hamilton’un yarışı bu sıraların dışında bir yerde tamamladığı taktirde şampiyonluk hesapları farklılaşıyor. Neyse bakalım sambacıların diyarında yapılacak olan yarışta bizleri neler bekliyor.
Işık, Fransa’da şampiyon olacak mı
Bu hafta sonu aynı zamanda Avrupa Ralli Şampiyonası’nın son yarışı olan Fransa Rallisi start alacak. Zorlu takvimin 10’uncu aynı zamanda son yarışı olan ve bu sezon tam 42’inci kez düzenlenecek olan Rally Antibes Cote d’Azur’un oldukça zorlu geçmesi bekleniyor. Çünkü sezonun son yarışında şampiyon olmak isteyen tüm pilotlar ellerindeki tüm kozları oynamak zorunda. Ülke olarak bizim bu yarışta gözümüz kulağımız Fiat Motorsporları Takımı adına Grande Punto Super 2000 ile bu yarışa katılan Volkan Işık-Kaan Özşenler ikilisinde olacak. Takvimin bundan önceki yarışı olan Yunanistan Elpa Rallisi’ni kazanan ekip, bu yarışta da bir zafer elde etmesi durumunda sezonu Avrupa Şampiyonu olarak tamamlayacak.