Kocaeli’de kimin nal toplayacağını göreceÄŸiz

Güncelleme Tarihi:

Kocaeli’de kimin nal toplayacağını göreceğiz
OluÅŸturulma Tarihi: Eylül 21, 2005 00:00

Türkiye Ralli Åžampiyonası’nda sezonun son ayağı olan Ford Kocaeli Rallisi öncesinde Ford Takımı’nın yöneticisi Yalçın Arsan, Hyundai’nin rakiplerine ‘nal toplattığı’ gazete ilanıyla ilgili çarpıcı açıklamalarda bulundu. Arsan, Hyundai’nin reklamına Kocaeli Rallisi’nde cevap vereceklerini belirterek, ‘Yarışta kimin nal toplayacağını göreceÄŸiz’ yorumunu yaptı.Kocaeli Rallisi’nde iki yerine üç adet Focus WRC ile start alacaklarını söyleyen Arsan, bu yarışı ilk üç sırada tamamlamak için ellerinden geleni yapacaklarını dile getirdi. Arsan, Kocaeli Rallisi öncesinde önemli açıklamalarda bulundu.Ä°lk olarak bu sezon Türkiye Ralli Åžampiyonası’na markaların gösterdiÄŸi ilgiyi deÄŸerlendirebilir misiniz?Türkiye Ralli Åžampiyonası’nda kazanılan ‘şampiyonluk’ kavramının iletiÅŸim amaçlı kullanılması 2000 yılında Ford’un kazandığı Markalar ÅžampiyonluÄŸu’nu reklam ve benzeri yollarla kutlamasıyla baÅŸladı sayılır. O güne kadar ÅŸampiyonluklar parkurların dışına pek çıkmazdı. Son yıllarda Fiat ve Ford arasında geçen rekabete bu sene, Hyundai ve Renault markaları da katıldı. Hem de çok iddialı ekiplerle. Türkiye Motorsporları tarihinin (markalar açısından) en yüksek rekabet seviyesini bu yıl yaşıyoruz diyebilirim. Markaların kendilerini farklılaÅŸtırabildikleri alanlar çok azaldı. Hepimiz hemen hemen aynı teknik özelliklerde otomobilleri, fiyat ve donanım gibi sadece belirli oranda yönetebildiÄŸiniz deÄŸiÅŸkenlerle oynayarak aynı müşteriye satmaya çalışıyoruz. Bu noktada markanızın yanına ‘şampiyon’ sıfatını koyabilmek çok deÄŸerli. Özellikle, iletiÅŸimsel açıdan bulunmaz bir fırsat ve doÄŸal olarak tüm markalar bunun gayet iyi farkına vardı.Bunun sadece iletiÅŸimsel bir fırsat olması, bu büyüklükte takımların kurulması ve yaÅŸaması için yeterli mi? Hayır, ama çok önemli bir faktör. Tutarlı bir ekiple yönetilen markalar, pazarda nasıl davranıyorlarsa içine girdikleri diÄŸer rekabet ortamlarında da benzer ÅŸekilde davranıyorlar. Buna en iyi örnek ise en ciddi rakibimiz Hyundai. Türk pazarında son yılların en hızlı büyüyen markasının böyle bir fırsatı sonuna kadar ve en geniÅŸ imkanlarla kovalayacağından kuÅŸkumuz yoktu açıkçası. Bana göre ralli ÅŸampiyonluÄŸu kovalamanın, büyük bir filo müşterisini elde etmek için verilen mücadeleden farkı yok. Ancak büyük bir filo müşterisi kazanmaktan daha deÄŸerli, çünkü bir de iletiÅŸim deÄŸeri var. ‘Müşteriyi kazandım’ diye bağıramazsınız, ama ÅŸampiyonluÄŸu kazanmak size sonsuz iletiÅŸim olanağı açar. ÅžampiyonluÄŸun potansiyel deÄŸerinin büyüklüğü, sadece sizin hayal gücünüzle sınırlı; siz ne kadar iyi kullanırsanız o kadar büyük bir deÄŸer.MATEMATÄ°KSEL OLARAK ÅžAMPÄ°YONUZSezonu sizce ÅŸampiyon olarak noktalayarak böyle bir fırsatı kim yakalayacak?Hem markalar hem de pilotlarda farklı olarak lider durumdayız. Bizim hesabımıza göre pilotlar ÅŸampiyonasını bir Ford sürücüsünün kazanacağı matematiksel olarak kesin. Ancak Markalar ÅžampiyonluÄŸu henüz noktalanmış deÄŸil. Kocaeli Rallisi için stratejimizin tutarlı olduÄŸunu ve ipi göğüsleyen markanın Ford olacağına inanıyorum. Ford Kocaeli Rallisi’nde üçüncü bir ekip daha mı Ford adına yarışacak?Evet, bu sene takımımızda ‘Pilot Menajeri’ olarak deÄŸerlendirdiÄŸimiz Adnan Sarıhan’ı üçüncü bir Focus WRC araçla tekrar sol koltuÄŸa oturtuyoruz. Sezon başından bu yana en ciddi rakibimiz Hyundai’nin 3 WRC aracına karşılık 2 araçla yarıştık. Bize göre ulusal ölçekte bir ekip için optimum araç sayısı buydu. Aynı zamanda kazanmak için de yeterliydi. Nitekim son yarışta herhangi bir aracımızın ilk 8 içinde finiÅŸe gelmesi, ÅŸampiyonluÄŸun garantilenmesi için yeterli oluyor. Ancak kendi yarışımız olan Kocaeli Rallisi’nde daha rahat stratejiler uygulamak ve hem motorsporları seyircisine, hem de rakibimize hak ettiÄŸi gibi bir rekabet yaÅŸatmak istiyoruz.Yani, rakibinize hak ettiÄŸi gibi bir rekabet yaÅŸatamadınız mı ÅŸimdiye kadar?Fazlasıyla yaÅŸattık. Öyle olmasa tüm klasmanlarda biz lider durumda olmazdık. Söylemek istediÄŸim; bu güzel rekabeti hak ettiÄŸi bir final yarışıyla noktalamak. Her iki tarafın da gözünü budaktan esirgemeyeceÄŸi bir yarışa hazırlanıyoruz. Elimizde tuttuÄŸumuz jokeri kullanmanın zamanı geldi.Kurumsal olarak maceraya atıldıkPeki, pilot menajeri ne demek?Bu bizim yarattığımız bir kavram. Bizimle pilotlar arasında bir köprü olan, takımın stratejik kararlarını almamızda yardımcı olan bir pozisyon. Pilotlar son derece karmaşık gündemleri olan karakterler. Bu gündemlerin takımın hedefleriyle uyuÅŸmasını ve sonuç getirmesini saÄŸlamak kolay deÄŸil. 2004’ü tüm yarışları kazanarak ÅŸampiyon olan bir takım olarak kapadık. Bu sene ise WRC kullanma konusunda tamamen tecrübesiz bir sürücü kadrosuyla yola çıkarak kurumsal açıdan büyük bir maceraya atıldık.Yüksek potansiyele sahip olduÄŸuna inandığımız pilotlarımızı bu sene yaÅŸayacakları rekabet ortamında yalnız bırakmayacak, onlara neyi, ne zaman yapacaklarını söyleyecek, zor anlarda karar vermelerine yardımcı olacak bir pozisyonla desteklemek istedik. Tarifi zor bir fonksiyon biliyorum, ama bu yılki baÅŸarımızın anahtarı bu fonksiyonun teknik tarafımızı çok iyi desteklemesi oldu.Hyundai ve Ford arasında motorsporlarında alışık olmadığımız bir reklam savaşı var, bu konuda bir yorumunuz var mı?Elbette var. Hyundai bizim için arayıp da bulamadığımız türden ve çok deÄŸerli bir rakip. Hırslı ve kararlı bir takım. Hyundai’nin varlığı Ford, Fiat, Renault üçlemesine büyük renk getirdi. Uzun dönemde bizim Hyundai’ye, onların da bize ihtiyaçları var. Bugün biz kazanacağız, yarın onlar. Her kazananın mutlaka güçlü rakiplere ihtiyacı vardır. Bu açılardan Hyundai’ye büyük saygı duymak en deÄŸerli rakibimiz olarak dört elle sarılmaktan baÅŸka bir düşüncemiz olamaz.Hyundai’nin rakiplerine ‘nal toplattığı’nı ifade ettiÄŸi gazete reklamı bence iletiÅŸimsel deÄŸil, sportif bir konu ve buna yanıtı sadece parkurda verebiliriz. Ancak küçük bir ipucu vermek gerekirse, rakibimizin ‘nal toplama’ kavramını pek doÄŸru bir anlamda kullanmadığını düşünüyorum. Şöyle ki; bir kaç saniyeyle kazanılmış bir yarışta ikinci nal toplamaz. Hele hele tüm ÅŸampiyonalarda lider durumdaysa. Bu noktadaki yanlış kullanımı, Kocaeli Rallisi’nde alacağımız sonuçla düzeltmek ve bu yarışta ‘nal toplama’ tabirinin gerçek anlamını hatırlatmak istiyoruz.Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!