Ford, dünya ralli arenasına yüzde 100 Türk çıkıyor

Güncelleme Tarihi:

Ford, dünya ralli arenasına yüzde 100 Türk çıkıyor
Oluşturulma Tarihi: Ocak 02, 2008 00:00

Ford Rallye Sport Turkey Takım Direktörü Serdar Bostancı ile yaptığımız görüşmede gelecek yılın planlarını anlatırken çok heyecanlıydı.

Zaten bu hedeflerle heyecanlı olmamak mümkün değil. Çünkü yeni sezonda takım yüzde 100 yerli malı olarak Dünya Ralli Şampiyonası yarışlarının altı tanesinde düzenlenen Fiesta Sporting Trophy International’da 3 otomobille yer alacak. Bostancı bu organizasyonda Türkiye’nin adını dünyaya duyurmaya hazırlandıklarını söylüyor. Bostancı ile yaptığımız görüşmede aynı zamanda ihracat şampiyonu olan Ford’un motorsporlarında da Türkiye olarak ihracat yapmaya başladığı ortaya çıktı. Bostancı aynı zamanda mahalli organizasyonlar ile ilgili olarak yaşanan tartışmaya da noktayı koydu: Castrol İstanbul Ralli Şampiyonası Türkiye’nin tek Mahalli Ralli Şampiyonası’dır.

Ülkemizde motorsporları son yılların en flaş spor aktivitelerinden biri olarak ön plana çıkıyor. Her ne kadar geçtiğimiz yıl biraz sönük ve biraz durgun geçse bile 2008 planlarında motorsporlarına yeniden hareket getirecek çalışmaların olduğu görülüyor. Zaten yeni sezona baktığımızda Formula 1 Dünya Şampiyonası ile birlikte Dünya Ralli Şampiyonası organizasyonunun ülkemizde düzenleneceğini görüyoruz. Bu iki dev organizasyonun getireceği hareketlilik bile 2008’in 2007 yılına göre daha hareketli geçeceğinin en önemli habercileri. Bununla birlikte Türkiye Ralli Şampiyonası başta olmak üzere pistte de önemli gelişmelerin olması bekleniyor. Fakat bunların gerçekleşmesi için daha birkaç ay beklememiz gerekecek gibi görünüyor.

3 KEZ ŞAMPİYON OLDU

Ülkemizde motorsporları denince akla ilk gelen isimlerden biri olan ve ralli ve pist yarışlarında şampiyonluklar kazanan Serdar Bostancı aynı zamanda Ford Rallye Sport Turkey Takım Direktörü. Ford’un parkurlarda önemli başarılar elde etmesinde de önemli bir pay sahibi olan Serdar Bostancı takımın gelişiminde de önemli bir rol oynuyor. Geçtiğimiz hafta görüştüğümüz Serdar Bostancı’nın oldukça heyecanlı oluşu dikkatimizi çekti. Çünkü kurt pilot ve yöneticinin yeni sezon ve takım içindeki genç pilotlarla ilgili önemli planları vardı. Takımın genç pilotu Emre Yurdakul hakkında yaptığı açıklamalarda yüzü gülen Serdar Bostancı bu pilotla ilgili olarak yaptığı açıklamalarda önemli ipuçları da verdi: "Emre Yurdakul motorsporlarında gençlerin yetişmesi için çok iyi bir seçenek olan Renç Koçibey Eğitim Semineri’nden geldi. 2002 yılında bu seminerlere katılan ve dikkatimizi çeken isimlerden birisi olmayı başaran Emre Yurdakul ile ilgili önemli anılarım var. Ben ona bünyemize katıldığı günden itibaren en zor görevleri verdim. Yapılması en zor olan işlerle görevlendirdim. Onun direncini sınamak adına bu tip görevleri kendisine vermeyi uygun gördüm."

GÜLÜCÜĞÜ HİÇ EKSİLMİYOR

Serdar Bostancı, Emre Yurdakul’un bu yaşadıkları için verdiği tepkinin ise her zaman pozitif olduğunu söylüyor. Kendilerini sevindiren en önemli olayında bu olduğunu söyleyen Serdar Bostancı konu hakkında yaptığı açıklamalarda ise şunları söylüyor: "Aslında bizi sevindiren tarafta zaten bu oldu. Onun yüzünden gülücüğü ve hayata karşı pozitifliği hiçbir zaman eksilmedi. Bünyemizde iki yıl boyunca takımın zamanlarını tuttu. Hala onun takım içindeki öğrenme süreci devam ediyor. Sürekli olarak öğrenmek isteyen genç bir arkadaşımız olması da büyük bir şans. Zor görevler konusunda hatırladığım en iyi örneği vermek isterim. Etap zamanları tutulduğu zaman bizler görevlendirdiğimiz arkadaşları farklı uzaklıklara yerleştiririz. Bunların içinde en uzağını ve çevresinde hiç ağaç bile bulunmayan yerleri Emre Yurdakul’a verdik. Aradan saatler geçmesinin ardından Emre Yurdakul servis alanına döndüğünde yüzünde her zaman olduğu gibi yine gülücüklerle geliyordu. Önünden geçen takım otomobillerinin neler yaptığını büyük bir keyifle anlatıyor ve o sırada yaşadığı hiçbir zor anını da anlatmıyordu. İşte bu bizim çok hoşumuza giden bir olay. Aynı zamanda Emre Yurdakul orta sınıf bir ailenin çocuğu. Yani bana göre bir yere gelmek için gerekli olan üç şeye; para, ilişki ya da soyadına sahip birisi değil. Son olarak biz hala Emre Yurdakul’a hızlı git demedik. Bunun için bile bekliyor. Ona hızlı gitmesi gerektiğini söylememiş olmamıza rağmen yaptıkları ortada."

İLGİLİ VE BİLGİLİ CO-PİLOT

Serdar Bostancı pilot seçimi kadar pilotların yanına oturttukları co-pilot konusunda da son derece hassas. Co-pilotu kendilerinin belirlediklerini belirten Serdar Bostancı bu konu hakkında ise şunları söylüyor: "Elbette bir seçim yapıyoruz. Bizim bünyemizde yer alan Afşin Baydar gerçekten de bu iş için en iyi isim. Otomobilin içinde ve dışında yarıştığı pilota her zaman destek olan Afşin Baydar bu döneme kadar Mehmet Besler, Emre Yurdakul ve Adil Küçüksarı’nın yanına oturdu. Tabii ki bu tercihleri biz yapmıştık. Bunun yanında iddialı bir sözde söylemek istiyorum. Geleceğin en iyi pilotunun kim olacağını bilmiyorum ama geleceğin en iyi co-pilotunun kim olacağını size söyleyebilirim. Bu yıl Emre Yurdakul ile birlikte yarışan Can Erkal bana göre geleceğin en iyi co-pilotu olacak."

BAYAN PİLOT DA YARIŞACAK

Serdar Bostancı görüşmemiz sırasında yeni sezonla ilgili de açıklamalar yaparak, "Yeni sezonda bizi gerçekten de çok önemli gelişmeler bekliyor. Biz elbette her yıla başlarken çok heyecanlı oluyoruz ama bu yıl Fiesta Sporting Trophy International’da boy göstermeye hazırlanıyoruz. Dünya Ralli Şampiyonası organizasyonu içerisinde yer alan ve Mayıs ayında İtalya’da düzenlenecek yarışla birlikte start alacak olan bu organizasyonda üç otomobille birden start alacağız. Dünya Ralli Şampiyonası’nın içinde Türkiye’de bulunmak üzere altı yarışında düzenlenen (İtalya-Türkiye-Finlandiya-Almanya-İspanya-İngiltere) bu önemli organizasyonda yer alacak olmak büyük bir heyecan. İsimleri seçerken iki erkek ve bir bayan pilotun olmasını arzu ediyoruz. Bildiğiniz gibi biz bayan pilotlarla bu yola devam ediyoruz ve onlarda bizlere önemli zaferler kazandırmaya devam ediyor. Bayan pilotların ralliye gösterdiği ilginin daha da artmasını istiyoruz. Bakış açımız böyle olduğu için bu organizasyona da iki erkek bir bayan pilotla katılacağız. Bu isimlerden birisi Emre Yurdakul olacak. Bayan pilotun ismi ise büyük ihtimalle Burcu Çetinkaya olacak. Fakat üçüncü pilot için şu ana kadar belirlediğimiz bir isim bulunmuyor. Bu işin bir diğer önemli tarafı ise tamamen Türk ekibimizle orada yer alacak olmamız. Yani orada yüzde 100 Türk takımımız ile olacağız. Bu konuda da örnek olacağımızı inanıyoruz. 15 ile 20 kayıt arasında değişim gösteren Fiesta Sporting Trophy International’da olmak bizim için büyük bir mutluluk. Fiesta Sporting Trophy International’da bu sene kazanmaktan önce ön plana çıkan yüzde yüz Türk ekibinin servis ve stratejik hizmet vereceği, ilk kez bir ülkenin 3 araç birden yarıştıracağı ve Türkiye’nin (Ford Rallye Sport Turkey olarak) diğer ülkelere örnek teşkil edileceği de gerçekten büyük bir mutluluk."

2008’de Türkiye’de Fiestalar ve S2000 boy gösterecek

Serdar Bostancı, yeni sezonda Türkiye ralli parkurlarında ise Fiestalar ile start almaya devam edeceklerini belirterek, "Bildiğiniz gibi WRC’lerin dönemi bitti ve bizde otomobillerimizi satıyoruz. 2009 yılında Fiesta Super 2000 ile parkurlarda olma planlarımız var. Bu otomobili yeni sezonda (2008) getirip test amaçlı olarak birkaç yarışta da start almak istiyoruz" dedi. Bununla birlikte artık Türkiye’deki büyük şehirlerde ralli düzenlemenin çok zorlaştığını kaydeden Bostancı şunları söyledi: "İzin almak, maliyetler, bölge bulmak gerçekten de zor. Aynı zamanda seyirciler ralliye doyduğu için ilgi de azaldı. Bunun için bize artık aç bölgeler lazım. Bu nedenle en iyi örnek Mardin Rallisi’dir. Oradaki insanların ilgisini gördükten sonra rallilerin haritanın biraz daha doğusuna kayması gerektiğine inandık. Yarışların artık Büyükşehirler yerine Anadolu’ya gitmesi lazım. Zaten dünyada da düzenlenen yarışlara baktığınızda bunun aynı olduğunu görürsünüz."

Başarılı iki pilot Ford’la yarışacak

"Bu yılda büyük bir ilgi gören ve yüksek bir katılımla ilk ayağı tamamlanan Castrol İstanbul Ralli Şampiyonası’nda mücadele eden 26 yaşından ufak iki pilot yeni sezonda bizim takımımız içinde yer alacak" diye konuşan Bostancı, "Bu pilotlardan biri N3 birisi de A7 Fiesta ile start alacak. Bu genç pilotlar için çok önemli bir fırsat. Ayrıca son dönemlerin tartışması ile ilgili de bir açıklama yapmak istiyorum. Castrol İstanbul Ralli Şampiyonası Türkiye’nin tek mahalli ralli şampiyonası organizasyonudur. Çünkü diğer organizasyonlar mahalli organizasyonlardır. Özellikle Ankara’da düzenlenen organizasyon birçok farklı yarışın birleştiği bir organizasyondur. Isparta’da düzenlenen yarış ise tek bir yarıştır. Yani bir şampiyona değildir" dedi.

Yurtdışına ralli aracı ihraç ediyoruz

Serdar Bostancı, Ford M-Sport’un aynı zamanda bir bayisi olduklarını da belirterek şunları söyledi: "Balkan, Ortadoğu ve Türki Cumhuriyetlerin sorumluluğu bizde. Yani bu bölgelerden bir talep olduğunda devreye direkt olarak biz giriyoruz. Bugüne kadar 2 Ukrayna ve 3 Bulgaristan olmak üzere tamamen burada ürettiğimiz Fiesta ralli otomobilini yurtdışına ihraç ettik ve etmeye de devam edeceğiz. Hatta şimdiden elimizde 3 adet daha Ukrayna’dan gelmiş talep var. Diğer bazı ülkelerden gelen taleplerle ilgili olarak görüşmelerimiz devam ediyor. Harita üzerinden bile baktığımızda bize bağlı olan 26 ülkenin olduğunu görüyoruz. Bu açıdan bakıldığında da gurur duyduğumuzu söylemeliyiz. İhracat şampiyonu bir markanın motorsporlarında da Türkiye’den ihracatı ile söz konusu olması ve bunu hayata geçirmeye başlamış olması büyük bir gurur."





Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!