Murat TOSUN
Oluşturulma Tarihi: Haziran 18, 2008 00:00
Dünya Ralli Şampiyonası heyecanı beşinci kez ülkemizden geldi geçti. Dünyanın en önemli pilotlarını konuk eden Antalya ve Kemer tam dört gün boyunca ralli araçlarının sesleriyle inledi.
Antalya Akdeniz Üniversitesinde Perşembe ve cumartesi günleri düzenlenen seyirci etaplarına gösterilen ilgi de bu kez Türkiye Otomobil Sporları Federasyonu yetkililerinin de yüzlerini güldürdü. Yarışın startını verilmesinin ardından 12 Haziran Perşembe günü koşulan seyirci etabında ise gerçek anlamda yarışın sloganı ortaya çıktı. Bilindiği gibi beşinci kez düzenlenen Dünya Ralli Şampiyonasının bir ayağı olan Türkiye Rallisinin sloganı tozu dumana katmak için geliyorlardı. Seyirci etabında da ralli otomobillerin toprak parkuru kazıyarak ilerlemesi ortaya çok ilginç görüntülerin çıkmasına izin verdi.
SULANMASINI İSTEMEDİLER
Ralli otomobillerinin seyirci etabında tozu mümkün olduğunca az kaldırması için özel bir kimyasal madde tüm etaba uygulanmıştı. Bu kimyasal maddenin etaba uygulanması ile birlikte beklendiği gibi ilk yarış otomobillerinin geçişinde herhangi bir sorun olmadı. Ancak kimyasal madde bile değerleri 1 milyon Euro olan otomobillerin performansına dayanamadı. İkili kalkarak seyircilerin unutulmaz anlara sahne olduğu seyirci etabında atılan ilk turun ardından ortaya çıkan toz bulutları dakikalarca inmek bilmiyordu. Elbette bu seyir ve yarışma açısından kötü bir durumdu. Ancak ortaya çıkan bu tablo büyük bir kesim tarafından beğeni ile takip edildi. İşte tam bu sırada TOSFED yetkilileri televizyon yayınının sağlıklı bir şekilde yapılmasına yardımcı olmak için seyirci etabını ıslatması ve tozun kalkmasını engellemesi için bir itfaiye aracını getirdi. Bu sırada Sebastien Loeb başta olmak üzere, Mikko Hirvonen, Jari Matta Latvala, Petter Solberg gibi isimler bir anda itfaiye aracının önüne geldi. Böyle yarışmak istediklerini dile getiren şampiyon pilotlar itfaiye aracının pisti ıslatmasına izin vermeyerek bu ilginç mücadeleyi kendilerinin yaşamak istediğini söyledi. Durum böyle olunca dünyanın en önemli pilotları hem kendileri hem de seyirciler açısından unutulmaz görüntülerin ortaya çıkmasını sağladı. Etap sonunda sulanmasına en çok karşı çıkan Sebastien Loeb en iyi zamanı yapmayı bildi. Yeni Impreza WRC ile Türk seyircilerin karşısına ilk kez çıkan Petter Solberg ise ikinci iyi zamanı yaptı.
UNUTULMAZ ANLAR YAŞANDI
Bu yıl beşinci kez düzenlenen Türkiye Rallisinde gerçekten de unutulmaz anlar yaşandı. Daha önceki yılların aksine bu yıl pilotların birbirlerine oldukça yakın zamanlara sahip olmasa nefesleri kesen anların yaşanmasına imkan tanıdı. 12-15 Haziran tarihleri arasında düzenlenen yarış boyunca pilotların ortaya koyduğu mücadele sezonun en iyi yarışlarından birisini yaşattı. 8 etabın geride bırakıldığı ilk gün mücadelesinde yarışın nasıl geçeceğinin ilk izlenimi de verilmiş oldu. İlk gün sonunda Citroen C4 WRC ile yarışan Sebastien Loeb yarışın en hızlı pilotu olarak adını ilk sıraya yazdırdı. Yarışın bundan sonraki sıralamasında ise oldukça ilginç bir tablo ortaya çıktı. Ford Focus WRC ile yarışan Henning Solberg ikinci sırada finiş görürken bir diğer Ford Focus WRC ile yarışan Jari Matti Latvala üçüncülüğü aldı. Aslında bu sıralamanın oluşmasında pilotların her zamankinden biraz daha fazla katkısı oldu. İkinci güne ilk sırada başlayarak yolu temizleme görevini istemeyen Mikko Hirvonen ve Jari Matti Latvala ilk sırada Sebastien Loeb’ün çıkmasına izin vererek onun kendileri için süpürücü görevi yapmasını sağlamış oldular. Böylece Loeb yolu temizlerken, üçüncü sıradaki Latvala ve beşinci sıradaki Hirvonen temiz bir etapta start alma şansı bulmuş oldu. Üstelik beşinci olan Hirvonen bu taktik sayesinde lider Loeb’ün sadece 6 saniye arkasında yer aldı.
İşte böyle bir taktikle başlayan ikinci günde start verildiğinde ilk beş sıra içinde yer alan pilotların arasında sadece birer saniye fark vardı. Yarışmanın sadece hızlı gitmek olmadığını, zaman zaman taktiğin de çok gerekli olduğunu söyleyen Ford Focus WRC pilotu Mikko Hirvonen ikinci gün bu taktik sayesinde istediğini almış oldu. Bu kez tozun kalkmasına izin verilmeyen seyirci etabı ile sona eren yarışın ikinci gününün ardından Mikko Hirvonen liderliği ele geçirdi. Seyirci etabına ralli tutkunlarının gösterdiği ilgi bu kez de organizasyonu düzenleyenlerin mutlu olmasını sağlarken odalarına uyamaya çekilenler arasında şüphesiz en mutlu olanlar Mikko Hirvonen ve Jari Matti Latvala oldu. İkinci günü ilk iki sırada tamamlayan pilotlar Ford adına da çok önemli bir başarıya imza atmış oldular. Ford Avrupa’nın üst düzeyde bir ilgi gösterdiği ve bütün etaplarında takip ettiği yarış bu anlamda da oldukça ilginç bir tabloya sahne oldu.
YARIŞ SONUNDA KİLO VERDİLER
Yarış sonunda Ford pilotları tam anlamıyla tozu dumana katarak beşinci kez düzenlenen Türkiye Rallisinden büyük bir zaferle ayrıldı. Takım yarış boyunca gerek performans gerekse taktiksel anlamda önemli bir zafer kazanırken, üst düzey bir katılımda istenen mutlu sona ulaşmış oldu. Mikko Hirvonen elde ettiği bu galibiyetle birlikte Yunanistan Rallisinin ardından yeniden Pilotlar Şampiyonasının lideri oldu. Ralli parkurlarının yeni kahramanlarından birisi olması beklenen Jari Matti Latvala ise yarışı ikinci sırada tamamladı ve önemli bir iş başarmış oldu. Son iki etapta rakiplerine yetişmek için inanılmaz bir efor sarf eden Citroen C4 WRC pilotu Sebastien Loeb ise üçüncü sırada finiş gördü. Son dört yılın şampiyonu olan Sebastien Loeb için bu yıl beklendiği gibi kolay geçmeyecek gibi görünüyor. Oldukça sıcak bir havada gerçekleştirilen ve gerçekten de çok zorlu bir parkura sahip olan Türkiye Rallisinde ekipler yarış sonunda iki ya da üç kilo vererek ne kadar zor bir iş yaptığını gözler önüne sermiş oldu.
Burcu lider oldu
Erkeklere kök söktüren bayan pilot olarak iyiden iyiye ün salmaya başlayan Burcu Çetinkaya, bu yarışta da gerçekten çok önemli bir başarıya imza attı. Erkek pilotların performanslarını bırakın, sıcak havadan dolayı bile çok zor anlar yaşadığı yarışta, bir bayan pilot olarak tarihe geçecek çok önemli bir başarıya imza attı. Çetinkaya böylesine zorlu bir yarışta Fiesta pilotları içinde en başarılısı olarak genel klasman birinciliğini elde etti. Herkesin ayakta alkışladığı bir performansla finiş gören Çetinkaya, Fiesta Sporting Trophy organizasyonunda da çok önemli bir başarı elde etmiş oldu. Dünya Ralli Şampiyonası’nın altı ayağından oluşan şampiyonada da liderliği ele geçiren Çetinkaya, İtalya Rallisi’nde elde ettiği ikinciliğin ardından bu kez birinciliği üstelik kendi evinde elde etti. Yarışın son etabına ilk sırada giren İtalya Rallisi’nin şanssız ismi Emre Yurdakul ise bu yarışın da şanssız isimlerinden biri oldu. Son etapta oldukça zaman kaybeden Yurdakul, böylelikle ilk sıradaki yerini kaybederek ikinci sıraya razı oldu. Ekibin bir diğer üyesi olan Koray Muratoğlu ise ilk gün yaşadığı kazanın ardından yarışa veda etti. Attığı taklanın ardından otomobilinde yapılan teknik inceleme sonrasında Muratoğlu’nun superrally yapmasına da izin verilmedi.
ŞAMPİYONU BÜYÜK ÖDÜL BEKLİYOR
Dünya Ralli Şampiyonası’nın altı ayağından oluşan Castrol Fiesta Sporting Trophy organizasyonunun sonunda şampiyon olan ekibi ise gerçekten inanılmaz bir hediye bekliyor. Ford Takımı’nın patronu olan Malcolm Wilson’un yaptığı açıklamaya göre sezonu Fiesta ile şampiyon olarak tamamlayan ekip Dünya Ralli Şampiyonası’nın bir sonraki yılında Focus WRC ile parkurları çıkıp dünya arenasında kendisini gösterme şansı yakalayacak. Yapılacak olan testlerin ardından şampiyon olan ekibin en az dört Dünya Ralli Şampiyonası yarışında Focus WRC ile yarıştırılacak olması gerçekten de çok büyük bir hediye. Bu ekip eğer Türk ekibimiz arasından çıkarsa bizim için anlamı gerçekten de çok başka olacak.