Türkiye’de perakende ev ürünleri alanında önemli bir müşteri kitlesi olan Esse firması tarafından dolandırıldığını iddia eden mağdurlar basın açıklaması yaptı. Çağlayan’daki İstanbul Adalet Sarayı’nın önünde Türkiye genelinde 207 kadar mağazası olan Esse tarafından dolandırıldığını iddia eden personel temsilcileri ve tedarikçi firma temsilcileri açıklamanın ardından İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulundu.
#EsseTürkiye’de perakende ev ürünleri alanında önemli bir müşteri kitlesi olan Esse firması tarafından dolandırıldığını iddia eden mağdurlar basın açıklaması yaptı. Çağlayan’daki İstanbul Adalet Sarayı’nın önünde Türkiye genelinde 207 kadar mağazası olan Esse tarafından dolandırıldığını iddia eden personel temsilcileri ve tedarikçi firma temsilcileri açıklamanın ardından İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulundu.
#EsseÜNLÜ perakende markası Esse’de sular durulmuyor. Geçtiğimiz Şubat ayında el değiştirdikten 8 ay sonra iflasın eşiğine gelen Esse’de yeni bir kriz yaşanıyor. Esse mağazalarını yeniden açmak için Batu Yatırım isimli bir şirket ortaya çıktı. Esse’nin sahipleri ise, Batu Yatırım ile yaptıkları tüm sözleşmeleri fesh ettiklerini belirterek savcılığa suç duyurusunda bulundu. Hurriyet.com.’ye konuşan şirketin sahipleri “Esse adına hiçbir iş yapamazlar. Şirketi ele geçirmek istiyorlar” derken Batu Yatırım adına yapılan açıklamada "Esse'yi ayağa kaldırmak için gerekli kaynağımız var" denildi.
#Mehmet Kahraman300 MİLYON lira yıllık ciroya ulaşan ev ürünleri perakende zinciri Esse el değiştirdikten 6 ay sonra krize girdi. Ünlü markanın çok sayıda mağazası ve merkez ofisi hacizler sonrası kapatıldı. 800’e yakın kişinin çalıştığı Esse’de sorunun çözümü için bu kez 300 milyon lira alacaklı olan tedarikçiler devreye girdi. Sektör A.Ş. ismiyle bir şirket kuran tedarikçiler bir yandan Esse’ye yeniden mal vermeye hazırlanıyor, bir yandan AVM’lerle görüşüyor. Üç aydır ödenmeyen personel ücretlerini de ödeyeceklerini Sektör A.Ş. yetkilisi Ali Güner “Zor bir işin altına girdik. Ancak başarırsak bu dünyada bir ilk olacak” şeklinde konuştu.
#Semih ŞeftaliSadece babası Rahmi Koç’un değil, çoğu TÜSİAD üyesinin gönlünde de Ali Koç’un başkanlığı yatıyordu. Ancak o sürpriz bir şekilde 2018’de Fenerbahçe başkanlığı için adaylığını açıkladı. Koç önce TÜSİAD sonra Fenerbahçe’ye başkan olur mu? Koç olmazsa Cansen Başaran Symes’in devam etmesi sürpriz olmaz.
#Jale ÖzgentürkDizi endüstrisindeki gelişmeler ve eğlence temalı kanallar hafta içi Türk halkını adeta TV karşısına kilitledi. Tüketicilerin TV karşısında atıştırmalık ürünlere ve sıcak içeceklere ilgi gösterdiğini anlatan Esse Ev Ürünleri Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali, “Kahve, çay, hamur ve mısır makinelerine talep patladı” dedi.
ESSE Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali, Türkiye’nin “merdivenli kriz” yaşadığını savundu, basamakları sıraladı:- Gezi olayları, 17 Aralık süreci, 30 Mart yerel seçimleri, cumhurbaşkanlığı seçimi ve genel seçim. Üstelik bu basamaklar ekonomiyi hep aşağı doğru götürüyor.Ardından şu çağrıyı yaptı:- Dövizle işi olan, olmayan herkes doları, Euro’yu izliyor. Sabah akşam döviz kurlarıyla yatıp kalkıyoruz. Kurtulalım şu döviz manyaklığından...
#Dolar1 Temmuz itibarıyla resmen yürürlüğe giren Yeni Borçlar Kanunu'nun 584'üncü maddesi büyük tartışma yarattı. Çünkü ilgili kanuna göre eşlerden birisinin başkanısa kefil olabilmesi için diğerinin şartı aranıyor. Bu durum ortaklı şirketlerde önemli sorunlara yol açıyor.
Perakende Günleri’nin ilk gününde, 10 yıl içinde İstanbul’un perakendede bölgesel merkez olacağına dikkat çekildi, alışveriş merkezlerinin dövizle kira sorunu tartışıldı. Zirvede 2012 sonuna kadar sektörün 500 bin kişiye istihdam yaratacağı ve 2013 sonunda 49 milyar lira ciroya ulaşılacağı belirtildi.
Türk markaları ülke içinde yaygınlıklarını artırıp, yurdışına açılırken yabancı yatırım fonlarının da dikkatini çekti. Dubaili ve Amerikalı iki fon Kiğılı Giyim’le ortaklık için zemin yoklarken, Silk&Cashmere iki fonla ciddi görüşmeler yaptı. Collezione ise Hollandalı ve İngiliz iki fonla azınlık hisse satışı için temasa geçti.
Mısır, Suriye, Irak ve İran pazarlarına açılmayı hedefleyen mutfak ve ev ürünleri mağaza zinciri Esse’nin Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali, bu ülke-lerde ‘zaman zengini’ kadınlara ulaşacaklarını söyledi ve tekstil-deki ‘Zara modeli’ni mutfak ürünlerinde uygulayacaklarını belirtti.
Fast-fashion’ın (hızlı moda) yaratıcısı olarak da anılan H&M’in eski CEO’su Fabian Mansson, hızlı modanın maliyet azaltma temeli üzerine kurulu olduğunu belirtti. Mansson, “Eskiden H&M’den alıp lüks poşete koyanlar vardı. Bu değişti. Müşteri artık ‘çok eşliliği’ seçti” dedi.
Krize kadar hızlı büyüme stratejisi izleyen Çarşı, hedefini yeniden büyümek olarak seçti. Bunun için de ‘piranha’yı örnek alma kararına varıldı. Çarşı'nın iki aylık Genel Müdürü Semih Şeftali, ‘‘Büyümek için eğer müşteri isterse Kurban Bayramı'nda koyun bile satarız’’ dedi.
Semih Kaplanoğlu’nun son üçlemesinin ikinci ayağı ‘Bağlılık Hasan’, eşiyle hacca gitmeye hazırlanan bir çiftçinin ‘helalleşme’ olgusu üzerinden yaşadığı ahlaki ve vicdani hesaplaşmayı anlatıyor. Yönetmeninin sinema serüvenindeki en iyi filmlerden biri olarak dikkat çeken yapım Oscar yarışında da Türkiye’yi temsil edecek.
#Sinema