Güncelleme Tarihi:
Semih Şeftali’nin 2002 yılında kurduğu Esse zaman içinde önemli bir konuma yükseldi. Esse bünyesinde 100’ü franchise olmak üzere toplam 207
15 TEMMUZ SONRASI DAHA DA KÖTÜLEŞTİ
Esse yeni yönetime geçtikten sonra faaliyetlere kaldığı yerden devam etti. Ancak, işlerde belli ölçekte düşüş yaşanmaya başladı. En sancılı süreç ise 15 Temmuz darbe girişimi sonrası yaşandı. Yaşanan sorunu ilk hissedenler ise şirket çalışanları oldu. Maaş ödemelerinde yaşanan sıkıntılar giderek artmaya başladı. Hurriyet.com.tr'nin ulaştığı birçok şirket çalışanı üç aya yakın bir süreden beri maaş alamadıklarını belirtti.
ŞİRKETE KARŞI ONLARCA İCRA TAKİBİ
Şirkete yönelik artan haciz baskısı nedeniyle iflas erteleme gündeme gelse de OHAL süresince yasak olduğu için bu yola başvurulamadı. Bir tür koruma sağlayan konkordato başvurusu için bir dizi görüşme yürütüldü. Yaşanan soruna çözüm bulunamayınca bu kez tedarikçiler harekete geçti.
EN GÖZDE MAĞAZA DA KAPANDI
Geçtiğimiz iki hafta içinde ise Esse’nin birçok mağazasının kapatıldığı öğrenildi. Kapanan şubeler arasında ‘Esse’nin gözbebegi’ olarak nitelenen Suadiye mağazasının da olduğu anlaşıldı. Anılan mağazada tüm rafların boşaldığı görüldü. Şirkete yakın bir kaynak ise bazı mağazalardaki ürünlerin alacaklı çalışanlar tarafından alındığını öne sürdü. Adının açıklanmasını istemeyen bir mağaza yöneticisi ise “Şu an tüm mağazalarda POS cihazları Esse’ye ait değil. Şirketin borçlu olduğu tedarikçilerin POS cihazları geldi mağazalara” dedi.
AVM YÖNETİMİ DIŞARI ÇIKARDI
Esse’nin bir başka mağaza çalışanı ise yaşadıklarını “Esse el değiştirdiğinden bu yana toparlanamadı. Biz çalışanlar olarak çok mağdur olduk. Şirketin çalışanları olarak Esse’ye ne oldu bilmiyoruz. Bize bir açıklama dahi yapılmadı. En sonunda bir gün mağazaya geldiğimizde, AVM yönetimi bizi mağazadan çıkardı. Üç aydır maaş almıyoruz. Üç aydır maaş almamak; kira yatıramamak demek, kredi veya kredi kartı ödeyememek demek. İş arayacak para bulamamak demek, elektrik, su, doğalgaz faturası ödeyememek demek…” sözleriyle anlattı.
MÜŞTERİLER DE MAĞDUR
Esse'de yaşanan sorun, çalışanlar, tedarikçilerin yanı sıra ürün olan çok sayıda müşterinin de mağdur olmasına yol açtı. Yüzlyerce kişi, ürün aldıkları halde teslimatın yapılmadığını bildirdi. K.B. konu ile ilgili yaşadıkları sorunu "Temmuz ayı ortasında ön ödeme ile Esse'den satın aldığımız mutfak robotlarının teslimatları yapılmadı. Yüzlerce bu şekilde müşteri olduğunu düşünüyorum zira sadece Nautilus mağazada 32 müşteri bu sorunu yaşadı ve halen bir sonuç veya muhatap bulamıyoruz. Şuanda bu konuyla ilgili ne Esse ne de Sektör A.Ş. sorumluluk almadığı gibi Sektör A.Ş. bu ürünlerin kendisini ilgilendirmediğini belirtiyor. Tedarikçiler kendilerini kurtarmaya çalışırken, diğer hiç kimse ne çalışanları ne biz müşterileri düşünmüyor" sözleri ile anlattı.
TEDARİKÇİLER BİR ARAYA GELDİ
Esse’nin yaşadığı sıkıntının aşılması için, hem şirket ortaklarının hem de tedarikçileri birkaç aydan beri çeşitli arayışlara girdi. Bu amaçla Sektör Mağazacılık Züccaciye İç ve Dış Tic. San. A.Ş. ismiyle yeni bir şirket kuruldu. 21 Ekim’de kurulan Sektör A.Ş.’nin yönetim kurulu üyesi Ali Güner. Hurriyet.com.tr'ye konuşan Güner, alacaklı konumunda bulunan perakendeciler olarak devreye girdiklerini belirtti. Güner’in verdiği bilgilere göre en büyük borç 300 milyon lira ile tedarikçilere ait. Tedarikçilerin yanı sıra, bankalar ve şirket personeli de alacaklı durumda.
BAŞARIRSAK DÜNYADA BİR İLK OLUR
Güner, “Yalnızca ben değil bir çok tedarikçi arkadaş bu işin altına elimize koymuş durumdayız. Biz yeni bir şirket kurduk. Tedarikçi alacaklarını
107 MAĞAZADAN 37'Sİ KAPANACAK
Şirkete bağlı 107 mağazadan 37’sini kapatma kararı aldık. Evet Esse beli ölçüde küçülecek ama yoluna devam etmesi için her şeyi yapmaya kararlıyız. Esse’nin kapanması sadece Esse ile ilgili bir sorun ortaya çıkarmayacak. Bu şirkete mal tedarik eden çok sayıda firma ve bu firmaların çalışanları var. Evet zor bir işin altına girdik. Avukatlarımız, bu modelin dünyada dahi bir ilk olma özelliği taşıdığını söylüyor. Başaracağımıza da inanıyoruz” dedi.