OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 03, 2002 00:00
Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, Bursa olmak üzere bu ay içinde 10 günde 4 yeni mağaza daha açacaklarını bildirerek kısa süre içinde yüzde 20 büyüyeceklerini kaydetti.Boyner, 1999'da Öcalan krizi, daha sonra yaşanan 2 büyük deprem, 2001'deki ekonomik kriz ve 2002'de de krizin kalıntılarının ardından son bir aç yılın bu sıkıntıların aşılmaya çalışılmasıyla geçtiğini söyledi. Çarşı Mağazaları'nın 1980-1982 yılları arasında elde kalan ürünlerin İncirli'deki mağazada satılmaya başlamasıyla faaliyete başladığını hatırlatan Boyner, günümüze kadar mağazanın geçirdiği değişimi aktardı. ''Şimdi Çarşı olarak size sıkıntılı dönemin ardından yeni yüzümüzü anlatmak istiyoruz'' diyen Boyner şöyle devam etti:    ''Çarşı kendi içinde çok büyük bir atılım hamlesi başlattı. Halen ayda 2 milyon müşteriye dokunuyoruz. 24 milyon müşteri... Bu 24 milyon müşteriyi ne kadar mutlu edebilirsek yaptığımız işte o kadar başarılı oluruz. Çok önemli değişiklikler yapma yolunda ilerledik. Serviste, özel markalarda büyük atılımlar peşindeyiz. Eğlenceli alışveriş ortamları ve yeni formatlar peşindeyiz. 2003'e Çarşı'yı Türkiye'nin büyük mağazası sloganıyla yerine yerleştirmek istiyoruz.''     4 YENİ MAĞAZA AÇILIYOR Cem Boyner, atılım hamlesi çerçevesinde öncelikle yönetimde bir değişiklik yaptıklarını, hiyerarşik yönetim biçimi yerine müşteriye hemen cevap verebilen bir sistemi oturtmaya çalıştıklarını ifade ederek, bugün açılacak Tepe Nautilus'daki mağazanın yanı sıra Ankara'da Armada Alışveriş Merkezi'nde, İstanbul'da Profilo Alışveriş Merkezi'nde ve Bursa'da Zafer Plaza'da olmak üzere bu ay içinde 10 günde 4 yeni mağaza daha açacaklarını bildirdi. Mağazaların açılmasıyla birlikte 10 gün içinde yüzde 20 büyüyeceklerini kaydeden Boyner, yeni mağazaların toplam net satış alanının 6 bin 24 metrekare olduğunu söyledi. Advantage'in HSBC'ye geçme sürecine de değinen Boyner, bunun Çarşı'ya büyük bir destek ve katkı sağlayacağını vurguladı.  ''LOGOMUZU DA DEĞİŞTİRDİK'' İncirli'deki ilk mağazada kullanmaya başladıkları eski logoyu da değiştirdiklerini kaydeden Boyner, ''Bugünden itibaren birkaç ay içinde bütün mağazalarımızda müşterilerimizin karşısına çok daha genç dinamik ve yepyeni bir logoyla çıkıyoruz' diye konuştu. Servetin harcayarak yayıldığını dile getiren Boyner şöyle devam etti: ''Servet cebinizdeki paraya düğüm atarak yayılmıyor. Korkarak tasarruf ederek piyasalar büyümüyor. İnsanlar iş kazanmıyor, ekmek yemiyor. Yarın cebinize 1 lira girmesi için önce elinizdekini harcamak, yatırım yapmak zorundayız. Sürekli tasarruf ederek sadece işi ve istihdamı azaltırız.Kriz boyunca bunu yaptık. Şimdi tekrar yatırım yapma zamanı, cesaret zamanı. Onun için 2000 yılının sonunda kaldığımız yerden planladığımız hedefe doğru tekrar yola çıkıyoruz. Ne seçimi ne de
seçim sonrasını kriz olarak deÄŸerlendirmiyoruz. Her seçim bir anahtar, her anahtar illa ki bir kilidi açar. Seçimler problemleri çözmek için vardır. Akıcılığı tekrar saÄŸlamak, yeni fırsatlar için vardır. Onun için dün akÅŸamki son durumun da çok güzel bir tesadüf olduÄŸunu ve bize tekrar cesaret verdiÄŸini söylemek istiyorum. Biz seçimlerle ilgili deÄŸiliz. Ä°ÅŸimize bakmak, hizmet vermeye devam etmek zorundayız. DeÄŸer üretmeye ve müşterilerimizi mutlu etmeye devam etmek zorundayız.'' "ÇARÅžI'NIN YENÄ°LENME PROGRAMI"Cem Boyner, maÄŸazadaki metrekare satış hedefine iliÅŸkin bir soru üzerine, 1998 yılında bunun 6 bin dolar civarında olduÄŸunu, daha sonra yaÅŸanan olumsuzluklar ve ekonomik krizle birlikte bu rakamın 4 bin dolar seviyesine indiÄŸini ifade etti. Boyner, bundan sonraki hedeflerinin önceki rakama ulaÅŸmak olduÄŸunu vurguladı. 1998 yılında açılan 4 maÄŸazayla büyük bir atılım yapan Çarşı'nın bu yılda aynı atılımı yapacağını kaydeden Boyner, maÄŸaza yatırımlarının yanı sıra Çarşı'nın görünüşüne, iÅŸ yapış biçimine ciddi bir çeki düzen vereceklerini anlatarak, ''Yeni Çarşı'nın A'dan Z'ye yenilenme projesinin baÅŸlangıcı bu'' dedi. Boyner, yenilenmenin maliyetine iliÅŸkin bir soruyu da, ''Çarşı, yenilenme programını hepsi kendi kaynaklarından karşılanmak üzere bu yılın içine sığdırdı. Çarşı'nın yenilenme programı kendi yarattığı fonlarla 4.5-5 milyon dolarlık bir hamledir. Artık, eski yüzümüzle deÄŸil, yeni yüzümüzle hazır olmamız gerek'' diye yanıtladı.     ''KREDÄ° BATAK ORANI PÄ°YASANIN EN DÜŞÜK BATAK ORANIYDI'' Advantage kartlarındaki batak oranına iliÅŸkin bir soru üzerine de Boyner, Advantage Card hakkında güncel bilgilere sahip olmadığını, ancak 15 gün öncesine kadar bu oranın yaklaşık binde 4 olduÄŸunu söyledi. Boyner, bunda kasiyerlerin, Çarşı görevlilerinin müşterileri çok iyi tanımasının büyük etkisi olduÄŸuna iÅŸaret ederek, ''Advantage'nin batak oranı piyasanın en düşük batak oranıydı. Onun için de camiaya hiçbir ÅŸekilde rahatsızlık vermedi'' dedi. Boyner, baÅŸka bir soru üzerine de, ''Åžu anda görüştüğümüz, görüşmeyi programladığımız hiçbir yabancı kuruluÅŸ yok. Ortaklık, evlilik, satın alma vesaire yok'' diye konuÅŸtu. Yurtdışında maÄŸaza açmayı düşünüp düşünmediklerine yönelik bir soru üzerine de Boyner, dünyanın her yerinde müşteri trendlerinin aynı olduÄŸunu dile getirerek, ''Bizim için önemli olan götüreceÄŸimiz sunumun o pazarda bize rekabet avantajı saÄŸlayıp, saÄŸlamadığı. EÄŸer saÄŸlıyorsa, tabii ki deÄŸerlendirebiliriz. SaÄŸlamıyorsa, pek sıcak bakmayız'' dedi. ''TÃœRKÄ°YE RAY DEĞİŞTÄ°REMEZ'' Cem Boyner, 2003'e iliÅŸkin beklentilerine dair bir soruyu ise şöyle yanıtladı: ''Bu yıl başımıza yeni bir talihsizliÄŸin geleceÄŸini düşünmüyorum. Yılın aylarından itibaren Türkiye son 2 yıldır yaÅŸadığı ekonomik sıkıntıyı aÅŸacaktır. Seçimin kesinleÅŸmesi ile satışlarda artış bekliyorum.''    MAÄžAZALARDA ÇAY SÄ°MÄ°T SATILACAK Çarşı MaÄŸazaları Genel Müdürü Semih Åžeftali de, 17 Çarşı maÄŸazası, seri sonu ve ucuzluk maÄŸaza zinciri olan 7 smart ve depo maÄŸazaları olan hangar ile 55 bin 178 metrekarelik satış alanında hizmet verdiklerini bildirdi.  Önümüzdeki dönemde her yıl sürdürülebilir kar hedeflediklerini belirten Åžeftali, ''Metrekare başına 6 bin dolarlık satış hedefliyoruz'' dedi. Yeni hedef kitlelerini, kadınların teÅŸkil ettiÄŸini belirten Åžeftali, yeni markaları hakkında bilgi verdi.  Şeftali, Ä°stanbul Nautilus AlışveriÅŸ Merkezi'ndeki maÄŸazalarının 1 milyon 340 bin dolar, 5 Ekim'de Ankara Armada AlışveriÅŸ Merkezi'nde açılacak maÄŸazalarının 695 bin dolar, 11 Ekim'de Ä°stanbul'da Profilo AlışveriÅŸ Merkezi'nde açılacak maÄŸazalarının 765 bin dolar ve 12 Ekim'de Bursa Zafer Plaza'da açılacak maÄŸazalarının da 820 bin dolarlık yatırımla gerçekleÅŸtirildiÄŸini anlattı.       Kısa zamanda hayata geçirecekleri projeler kapsamında aktivasyon alanlarına iliÅŸkin de bazı yenilikler yapacaklarını bildiren Åžeftali, maÄŸazalarda dünyanın her tarafında bulunan çay ve her türlü simit ile karper peynir satacaklarını, buralarda kahve, espresso gibi içecekler bulundurulmayacağını ifade etti. Â
button