MüÅŸteri isterse kurbanlık da satarız

Güncelleme Tarihi:

Müşteri isterse kurbanlık da satarız
OluÅŸturulma Tarihi: Temmuz 28, 2002 00:00

Krize kadar hızlı büyüme stratejisi izleyen Çarşı, hedefini yeniden büyümek olarak seçti. Bunun için de ‘piranha’yı örnek alma kararına varıldı. Çarşı'nın iki aylık Genel Müdürü Semih Åžeftali, ‘‘Büyümek için eÄŸer müşteri isterse Kurban Bayramı'nda koyun bile satarız’’ dedi.TÃœRKÄ°YE'de perakendecilik sektörünün önde gelen kuruluÅŸlarından biri olan ve krize kadar hızlı büyüme gösteren Boyner Grubu'na baÄŸlı Çarşı MaÄŸazaları, yeni Genel Müdürü Semih Åžeftali ile yeni bir baÅŸlangıç yaptı. Çarşı'nın 1999 yılından önceki büyüme politikasına döneceÄŸini belirten Åžeftali, ‘‘Kriz dönemlerinde ya büyürsünüz ya küçülürsünüz, biz büyümeyi seçtik’’ dedi. Åžeftali'ye göre, Türkiye'de gıda sektörü dışındaki perakende sektöründe Çarşı lider konumunda ve bundan sonra da bunu gerek maÄŸazacılık gerekse pazarlama alanında yapacağı yeniliklerle pekiÅŸtirecek. Hatta, yeni yapılanması ile OrtadoÄŸu ve Balkanlar'ın belki de Avrupa'nın bile en güçlü departman store'u olacak.BALÄ°NA DEĞİL PÄ°RANHAÇarşı'nın büyük bir satın alma ve yetiÅŸmiÅŸ insan gücüne, çok iyi bir bilgi iÅŸlem ağına, yüksek bir marka bilinirliÄŸe sahip olduÄŸunu vurgulayan Åžeftali, buna göre yeniden yapılandıklarını açıkladı. Çarşı'nın 2004 yılı sonuna kadar planının hazır olduÄŸunu belirten Åžeftali, yeni stratejilerini ‘‘Balina gibi çok zor dönen deÄŸil, bir piranha gibi çok hızlı hareket eden’’ ÅŸeklinde tanımladı.Çarşı'nın bütün planlarını müşteri üzerine kurduÄŸunu anlatan Åžeftali, imkanları, teknolojiyi, elemanları, satın alma ve satış tekniklerini, hatta yönetimi bile müşteri davranışlarına göre ÅŸekillendirdiklerini vurguladı. Çarşı'nın 700 bin müşteriyi çok yakından izlediÄŸini belirten Åžeftali, ‘‘Çarşı'nın en büyük hedefi tüketiciye göre davranış gibi geliÅŸtirmek, zaten altyapısı vardı, bunu yapıyordu ÅŸimdi bunu daha da geliÅŸtirmek, dünya standartlarında yapmak’’ dedi. Åžeftali, bunun yansımalarının sadece ciro ya da pazar payı olarak deÄŸil yenilikçilik anlamında da görüleceÄŸini kaydetti. ‘‘EÄŸer müşteri isterse Kurban Bayramı'nda koyun bile satarız. MaÄŸazada bulunduramayız ama evlerine servis yaparız’’ diyen Åžeftali, müşteri odaklı yeniden yapılanmanın gözle görülebilir bir farklılık getireceÄŸini de anlattı. MÜŞTERÄ°YE GÖRE MAÄžAZAÅžeftali, önümüzdeki ay açılacak iki yeni maÄŸaza ile sayıları 15 olacak Çarşı MaÄŸazaları'nın bundan sonra aynı kurumsal kimliÄŸe sahip ama ayrı ürün gamına sahip olacağını kaydetti. Yeni dönemde Çarşı MaÄŸazaları'nın her yerde aynı olmayacağını açıklayan Åžeftali, ‘‘Ankara Çankaya'da müşteri üst markalar istiyorsa orada onu satacağız. Kızılay'da 18-25 yaÅŸ arası gençler dolaşıyorsa onlara dönük ürünler satacağız’’ dedi. Tüketici davranışlarını yakından izleyerek, kiÅŸisel çözüm üretebildiklerini de belirten Åžeftali, ‘‘Mesela bir müşterimiz bizden sadece kozmetik alış veriÅŸi yapıyor, onun için baÅŸka ne yapabiliriz diye düşünüyoruz ve ona özel ayakkabı promosyonu yapıyoruz’’ dedi. Åžeftali, yaptıkları son çalışmalardan ÅŸu örnekleri verdi: Müşteri ile maÄŸaza müdürü arasındaki beÅŸ kademe kaldırıldı. Bundan sonra müşteri ile maÄŸaza müdürü arasında sadece reyon görevlisi bulunacak. Her gün ortalama 300 kiÅŸinin maÄŸazanının önüne kadar gelip park sorunu yüzünden girmekten vaçgeçtiÄŸinin tespit edilmesi üzerine Maslak Çarşı'da vale parking uygulamasına geçilecek. Müşteri arabasını kapıdaki görevliye teslim edecek.  Yine Maslak Çarşı da ayakkabı tamircisi açılacak. Çünkü yakın çevrede tamirci yok ve müşteri buna ihtiyaç duyuyor. Yazın geliÅŸiyle birlikte Çarşı'larda tam bir plaj havasında tatile çıkanların tüm ihtiyaçlarını karşılayabilecekleri bir bölüm açıldı ve büyük de ilgi gördü. 15 AÄŸustos'tan itibaren de ‘‘Okula Dönüş’’ reyonları açılacak.PeÅŸin fiyatına 8 taksit yalanına müşteri inanmıyorSemih Seftali, artık perakende sektöründe davranış biçimlerinin deÄŸiÅŸmesi gerektiÄŸi ve doÄŸru fiyat politikalarının ön plana çıktığı görüşünde. Åžeftali'nin bu konudaki saptamaları şöyle: ‘‘Satış ve promosyon teknikleri krizle birlikte iyice abartıldı. 75 milyonluk ürünün üzerine 100 milyon yazıp, sonra karalayıp yine 75 milyon deme devri geçti, müşteri o malın deÄŸerini biliyor. 'Herkes böyle yapıyor ben de böyle yapayım' derseniz kaybedersiniz. Kriz insanlara en azından kontrollü para harcamayı öğretti. Eskiden bütçe yapmak yoktu, 18 ay taksitle al, git. 'Öder miyim ödeyemez miyim' diye bir zihniyet yoktu. Åžimdi peÅŸin fiyatına 8 taksite inanmamaya baÅŸladı. PeÅŸin fiyatına taksit, yok böyle bir ÅŸey.’’Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!