Parayı cepte düÄŸümlemeyin harcayın, serveti yayın

Güncelleme Tarihi:

Parayı cepte düğümlemeyin harcayın, serveti yayın
OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 03, 2002 00:00

Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, seçimin uzun süreden beri kilitli olan alışveriÅŸi bir anahtar gibi açacağını belirterek, ‘‘Cepteki paraya düğüm atarak iÅŸler açılmaz. Parayı harcayın, serveti yayın. Bize göre ÅŸimdi yatırım ve iÅŸ yapma zamanı’’ dedi.ÇARÅžI MaÄŸazaları'na 10 günde 4 yeni maÄŸaza ekleyerek seçim sonrasına ve 2003'e hazırlık yapan Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, ‘‘Her seçim bir anahtardır, mutlaka bir iyi sonuç üretir. Piyasada kilidi açar, düğümü çözer’’ dedi. Seçim sürecinin alışveriÅŸe etkisini çok iyi test ettiklerini anlatan Boyner, ‘‘Sayın BaÅŸbakan hastalanınca alışveriÅŸ ciddi ÅŸekilde zigzag çizdi, istikrar kalmadı. Ardından seçim kararı alınınca yüzde 30 arttı. Son olarak da seçimin ertelenme riski ortaya çıkınca yüzde 15 gerileme yaÅŸandı. Bu da seçimin nasıl bir anahtar olacağını gösteriyor’’ diye konuÅŸtu.Boyner, Çarşı olarak en son 2000 yılında 4 maÄŸaza açtıklarını o tarihten bugüne ilk kez önümüzdeki 10 gün içinde Çarşı MaÄŸazaları'nın metrekare alanını yüzde 20 büyüteceklerini açıkladı. Boyner şöyle konuÅŸtu:‘‘Servet harcayarak yayılır. Cebindeki paraya düğüm atarak, sürekli tasarruf yaparak sadece iÅŸi ve istihdamı azaltırsın. Bize göre ÅŸimdi iÅŸ yapma, yatırım yapma zamanı. Çünkü seçimi de seçim sonuçlarını da iÅŸlerin açılması için engelleyici görmüyoruz. TBMM'deki seçimin yapılmasını kesinleÅŸtiren karar da sonuç olarak yatırım yapan bir grup olarak bizim için hoÅŸ, iyi bir tesadüf oldu. 4 Kasım itibariyle ve 2003'ten itibaren Türkiye yeni bir Türkiye olacak. Biz buna inanıyoruz. Seçim, ekonomik programın olumlu sonuçlarının ve sürekli olacağının görülmesi, AB ile iliÅŸkiler bizce çok olumlu sonuçlar ortaya çıkacak.’’ÇARÅžI; NERDEN NEREYECem Boyner, Çarşı fikrinin 21 yıl önce ilk kez elde kalan Beymen ürünlerini satmak için oluÅŸtuÄŸunu ve Ä°ncirli'deki çok katlı maÄŸaza ile yola çıktıklarını hatırlatarak, ‘‘1990'larda departmant store oluÅŸturduk ve bugünlere geldik. Advantage Kart ile büyük ivme kazandık ve ÅŸu anda Çarşılarımız ayda 2 milyon müşteriye dokunur hale geldi. Bu 12 ayda 24 milyon müşteri demek. Åžimdi yatırımda, serviste ve özel markalarda atılım peÅŸindeyiz. 2003'te Çarşı'yı Türkiye'nin büyük maÄŸazası olarak lanse edeceÄŸiz’’ dedi. Boyner, Çarşı'da yönetimi hiyerarÅŸiden uzaklaÅŸtırdıklarını ve logoyu da yenilediklerini anlattı. Boyner, 1998'den sonra ülkedeki süreci de ‘‘1999 Öcalan krizi, ardından depremler, IMF programı, ekonomik kriz ve bütün bunların etkisiyle geçen 3 yıl. Åžimdi gümüşlerimizi parlattık ve dostlarımızı evimize yeniden davet ediyoruz’’ diye özetledi.Çarşı MaÄŸazaları Genel Müdürü Semih Åžeftali ise Nautilus, Armada, Profilo ve Zafer alışveriÅŸ merkezlerinde hizmet verecek 4 yeni maÄŸaza ile 55 bin 178 metrekarelik bir alışveriÅŸ alanına ulaÅŸtıklarını söyledi. Åžeftali, Çarşı'da önümüzdeki dönem için planlanan çalışmaların kadın müşteri odaklı olacağını söyledi. Åžeftali, ‘‘Bu alışveriÅŸte kadının etkinliÄŸinine göre bir odaklanmadır. Çünkü haftanın 5 günü Çarşı'ya gelen müşterilerimizin yüzde 90'ı kadın. Daha çok kadınlar geliyorsa Çarşı'da bu var mı? diye sordurtmamamız gerekiyor’’ dedi.Bir ilanla bütün alışveriÅŸ canlanıyorBOYNER Holding Murahhas Azası Cem Boyner, yatırım ve iyimserlik gerekçesini şöyle açıkladı: ‘‘Öncelikle herkes iÅŸlerin düzelmesini sadece beklerse hiç birÅŸey düzelmez. Krizin en yoÄŸun günlerinde herkes günü kurtarmaya baktı. Bakın bir firma tek başına bir gazeteye ilan verdiÄŸinde bile bu tek ilan bütün alışveriÅŸi canlandırabiliyor. Buna da tanık olduk. Bize göre geçen yılın sonbaharından itibaren iÅŸler düzelmeye baÅŸladı. Bu yüzden herkes iÅŸlerin daha da düzelmesini sadece beklememeli. Ayrıca, sadece biz deÄŸiliz yatırım yapan. Bizden de delileri var ki Türkiye'de inanılmaz müthiÅŸ alışveriÅŸ merkezleri inÅŸaa ettiler. Biz ise sadece gidip oralarda dükkan kuruyoruz.’’Hedef 1 metre karede 6 bin dolarlık satışCEM Boyner, Çarşı maÄŸazalarında en son 1998'de metrekare başına 6 bin dolarlık ciro elde ettiklerini ancak araya giren siyasi, doÄŸal, ekonomik krizler ve devalüasyonlar yüzünden ÅŸu anda bu rakamın 4 bin dolar düzeyinde seyrettiÄŸini söyledi. Boyner, ‘‘Hedefimiz yeniden 6 bin doları aÅŸmak. Bu hedef bizim için yeni ve uzak bir hedef deÄŸil. Her ÅŸeyden önce daha önce yakaladığımız, hatta geçtiÄŸimiz bir hedef’’ dedi.Boyner'den Çarşı'da çay-simit projesi ÇARÅžI maÄŸazalarında müşterinin oturabileceÄŸi, birÅŸeyler içip atıştırabileceÄŸi bölümler de oluÅŸturulacak. Bu konuda en ilginç fikir ise Cem Boyner'e ait. Ä°lk uygulamaları yakında baÅŸlayacak olan projenin adı 'çay-simit'. Bundan böyle Çarşı'larda çay ve simit satılacak. İçecek olarak sadece çay ama bütün çay türleri, yiyecek olarak da yumuÅŸağından en gevreÄŸine kadar simit çeÅŸitleri ve simitle birlikte de peynir çeÅŸitleri servise sunulacak.3.6 milyon dolara 4 yeni maÄŸaza ÇARÅžI'nın 10 günde açacağı 4 yeni maÄŸaza için 3 milyon 620 bindolarlık yatırım yapıldı ve bu mazalarda 205 personel istihdam edildi. MaÄŸazaların ilki dün Ä°stanbul Nautilus'ta açıldı. Ankara Armada AlışveriÅŸ Merkezi'ndeki maÄŸaza 5 Ekim'de, Profilo'daki maÄŸaza 11 Ekim'de ve Bursa Zafer Plaza'daki maÄŸaza da 12 Ekim'de açılacak. Â
Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!