OluÅŸturulma Tarihi: Ekim 03, 2002 00:00
Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, seçimin uzun süreden beri kilitli olan alışverişi bir anahtar gibi açacağını belirterek, ‘‘Cepteki paraya düğüm atarak işler açılmaz. Parayı harcayın, serveti yayın. Bize göre şimdi yatırım ve iş yapma zamanı’’ dedi.ÇARŞI Mağazaları'na 10 günde 4 yeni mağaza ekleyerek
seçim sonrasına ve 2003'e hazırlık yapan Boyner Holding Murahhas Azası Cem Boyner, ‘‘Her seçim bir anahtardır, mutlaka bir iyi sonuç üretir. Piyasada kilidi açar, düğümü çözer’’ dedi. Seçim sürecinin alışverişe etkisini çok iyi test ettiklerini anlatan Boyner, ‘‘Sayın Başbakan hastalanınca alışveriş ciddi şekilde zigzag çizdi, istikrar kalmadı. Ardından seçim kararı alınınca yüzde 30 arttı. Son olarak da seçimin ertelenme riski ortaya çıkınca yüzde 15 gerileme yaşandı. Bu da seçimin nasıl bir anahtar olacağını gösteriyor’’ diye konuştu.Boyner, Çarşı olarak en son 2000 yılında 4 mağaza açtıklarını o tarihten bugüne ilk kez önümüzdeki 10 gün içinde Çarşı Mağazaları'nın metrekare alanını yüzde 20 büyüteceklerini açıkladı. Boyner şöyle konuştu:‘‘Servet harcayarak yayılır. Cebindeki paraya düğüm atarak, sürekli tasarruf yaparak sadece işi ve istihdamı azaltırsın. Bize göre şimdi iş yapma, yatırım yapma zamanı. Çünkü seçimi de seçim sonuçlarını da işlerin açılması için engelleyici görmüyoruz. TBMM'deki seçimin yapılmasını kesinleştiren karar da sonuç olarak yatırım yapan bir grup olarak bizim için hoş, iyi bir tesadüf oldu. 4 Kasım itibariyle ve 2003'ten itibaren Türkiye yeni bir Türkiye olacak. Biz buna inanıyoruz. Seçim, ekonomik programın olumlu sonuçlarının ve sürekli olacağının görülmesi, AB ile ilişkiler bizce çok olumlu sonuçlar ortaya çıkacak.’’ÇARŞI; NERDEN NEREYECem Boyner, Çarşı fikrinin 21 yıl önce ilk kez elde kalan Beymen ürünlerini satmak için oluştuğunu ve İncirli'deki çok katlı mağaza ile yola çıktıklarını hatırlatarak, ‘‘1990'larda departmant store oluşturduk ve bugünlere geldik. Advantage Kart ile büyük ivme kazandık ve şu anda Çarşılarımız ayda 2 milyon müşteriye dokunur hale geldi. Bu 12 ayda 24 milyon müşteri demek. Şimdi yatırımda, serviste ve özel markalarda atılım peşindeyiz. 2003'te Çarşı'yı Türkiye'nin büyük mağazası olarak lanse edeceğiz’’ dedi. Boyner, Çarşı'da yönetimi hiyerarşiden uzaklaştırdıklarını ve logoyu da yenilediklerini anlattı. Boyner, 1998'den sonra ülkedeki süreci de ‘‘1999 Öcalan krizi, ardından depremler, IMF programı, ekonomik kriz ve bütün bunların etkisiyle geçen 3 yıl. Şimdi gümüşlerimizi parlattık ve dostlarımızı evimize yeniden davet ediyoruz’’ diye özetledi.Çarşı Mağazaları Genel Müdürü Semih Şeftali ise Nautilus, Armada, Profilo ve Zafer alışveriş merkezlerinde hizmet verecek 4 yeni mağaza ile 55 bin 178 metrekarelik bir alışveriş alanına ulaştıklarını söyledi. Şeftali, Çarşı'da önümüzdeki dönem için planlanan çalışmaların kadın müşteri odaklı olacağını söyledi. Şeftali, ‘‘Bu alışverişte kadının etkinliğinine göre bir odaklanmadır. Çünkü haftanın 5 günü Çarşı'ya gelen müşterilerimizin yüzde 90'ı kadın. Daha çok kadınlar geliyorsa Çarşı'da bu var mı? diye sordurtmamamız gerekiyor’’ dedi.Bir ilanla bütün alışveriş canlanıyorBOYNER Holding Murahhas Azası Cem Boyner, yatırım ve iyimserlik gerekçesini şöyle açıkladı: ‘‘Öncelikle herkes işlerin düzelmesini sadece beklerse hiç birşey düzelmez. Krizin en yoğun günlerinde herkes günü kurtarmaya baktı. Bakın bir firma tek başına bir gazeteye ilan verdiğinde bile bu tek ilan bütün alışverişi canlandırabiliyor. Buna da tanık olduk. Bize göre geçen yılın sonbaharından itibaren işler düzelmeye başladı. Bu yüzden herkes işlerin daha da düzelmesini sadece beklememeli. Ayrıca, sadece biz değiliz yatırım yapan. Bizden de delileri var ki Türkiye'de inanılmaz müthiş alışveriş merkezleri inşaa ettiler. Biz ise sadece gidip oralarda dükkan kuruyoruz.’’Hedef 1 metre karede 6 bin dolarlık satışCEM Boyner, Çarşı mağazalarında en son 1998'de metrekare başına 6 bin dolarlık ciro elde ettiklerini ancak araya giren siyasi, doğal, ekonomik krizler ve devalüasyonlar yüzünden şu anda bu rakamın 4 bin
dolar düzeyinde seyrettiÄŸini söyledi. Boyner, ‘‘Hedefimiz yeniden 6 bin doları aÅŸmak. Bu hedef bizim için yeni ve uzak bir hedef deÄŸil. Her ÅŸeyden önce daha önce yakaladığımız, hatta geçtiÄŸimiz bir hedef’’ dedi.Boyner'den Çarşı'da çay-simit projesi ÇARÅžI maÄŸazalarında müşterinin oturabileceÄŸi, birÅŸeyler içip atıştırabileceÄŸi bölümler de oluÅŸturulacak. Bu konuda en ilginç fikir ise Cem Boyner'e ait. Ä°lk uygulamaları yakında baÅŸlayacak olan projenin adı 'çay-simit'. Bundan böyle Çarşı'larda çay ve simit satılacak. İçecek olarak sadece çay ama bütün çay türleri, yiyecek olarak da yumuÅŸağından en gevreÄŸine kadar simit çeÅŸitleri ve simitle birlikte de peynir çeÅŸitleri servise sunulacak.3.6 milyon dolara 4 yeni maÄŸaza ÇARÅžI'nın 10 günde açacağı 4 yeni maÄŸaza için 3 milyon 620 bindolarlık yatırım yapıldı ve bu mazalarda 205 personel istihdam edildi. MaÄŸazaların ilki dün Ä°stanbul Nautilus'ta açıldı. Ankara Armada AlışveriÅŸ Merkezi'ndeki maÄŸaza 5 Ekim'de, Profilo'daki maÄŸaza 11 Ekim'de ve Bursa Zafer Plaza'daki maÄŸaza da 12 Ekim'de açılacak. Â
button