Dizi endüstrisi mutfağa yaradı

Güncelleme Tarihi:

Dizi endüstrisi mutfağa yaradı
Oluşturulma Tarihi: Kasım 21, 2015 23:38

Dizi endüstrisindeki gelişmeler ve eğlence temalı kanallar hafta içi Türk halkını adeta TV karşısına kilitledi. Tüketicilerin TV karşısında atıştırmalık ürünlere ve sıcak içeceklere ilgi gösterdiğini anlatan Esse Ev Ürünleri Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali, “Kahve, çay, hamur ve mısır makinelerine talep patladı” dedi.

Haberin Devamı

SON 10 yılda hızlı bir büyüme yakalayan Türk dizi endüstrisi, birçok sektörün de büyümesini sağlıyor. Bu sektörlerin başında da ev ve mutfak ürünleri geliyor. Özellikle hafta içi geceyi TV karşısında geçiren Türk halkı çay, kahve, mısır ve kek tüketiyor. Bu da Türkiye’ye yeni gelen mutfak ürünlerinin satış rakamlarını arttırıyor. Esse Yönetim Kurulu Başkanı Semih Şeftali, “Artık sadece Türk kahvesi ve çay içilmiyor. Espresso ve filtre kahve Türklerin en çok tükettiği sıcak içeceklerin başında geliyor. Ayrıca hamur makinelerine de büyük bir ilgi var. Ayda 2 bin adet kucak tepsisi satıyoruz. Bu da TV başında geçirilen zamana işaret ediyor” dedi. 

HEDEF 300 MİLYON TL

Bugün Türkiye’de 158 adet mağazaları bulunduğunu belirten Semih Şeftali, şu değerlendirmeyi yaptı: “Bu mağazaların 30’a yakını caddelerde bulunuyor. Geri kalanının çoğunluğu alışveriş merkezlerinde. Türkiye’de toplam 48 şehirde faaliyet gösteriyoruz. Yıl sonuna kadar iki yeni şehre daha mağaza açacağız. Uzman mağazacılık hızla gelişiyor ve büyüyor. 2015 yılında Esse’nin toplam cirosu 240 milyon lira oldu. Bu rakamın 2016 sonunda 300 milyon liraya çıkacağını tahmin ediyorum.” 

Haberin Devamı

2.5 LİRADAN BAŞLIYOR

Mağazalarında ortalama 5 bin ürün bulunduğunu anlatan Semih Şentürk, şöyle konuştu: “Bazı mağazalarımızda bu rakam 3 bin bazılarında ise 10 bin adeti buluyor. Mağazadaki ürünlerin yüzde 70’ini Türkiye’den alıyoruz. En çok sattığımız ürünlerin başında ise ‘döküm tavalar’ geliyor. Bu toplam ciromuzun yüzde 30’unu gerçekleştiriyor. Mağazalardaki ürünlerin fiyatları 2.5 liradan başlayıp 2 bin 500 liraya kadar çıkıyor.” 

İlk mağazayı Beyrut’a açtı

2015 yılında ilk yurtdışı mağazalarını açtıklarını anlatan Semih Şeftali, “Beyrut bizim ilk yatırımımız oldu. Şimdi yeni mağazaları planlıyoruz. 2016 sonunda yurtdışı ve yurtiçi mağazalarımızın sayısının 200’ü bulacağını tahmin ediyorum. 2016’da Kosova’da da mağaza açacağız. Katar’da ise 2 yeni mağaza açılışı yapacağız. Bugün AVM’lerdeki mağazaların cirosunun yüzde 10’u turistler tarafından gerçekleşiyor. Bu da bizim yurtdışına açılmamız için çok önemli” dedi.

Haberle ilgili daha fazlası:

BAKMADAN GEÇME!