Birbirinden lezzetli ve pratik yemek tarifleriyle ilgiyle takip edilen şef Çiğdem Seferoğlu, Tadım’ın hijyenik ambalajlarda ilk günkü tazeliğini koruyan kuru meyve ve kuru yemişleriyle hem sağlıklı hem de lezzetli 2 farklı aşure tarifi hazırladı. Ünlü şef, klasik aşure tarifinin yanı sıra şeker kullanmak istemeyen aşure severler için şeker yerine en çok kullanılan kuru meyve olan hurma ile yapılan hurmalı ve portakallı aşure tarifi verdi.
#Aşure Nasıl Yapılır2020 yılı şimdiden hem markalar hem de tüketiciler için iletişim dinamiklerinin değiştiği, ezberlerin bozulduğu bir yıl olarak kayıtlara geçti. Peki, zorlu koşullara rağmen tüketicilerin gözünde “lovemark” olmayı başarmak mümkün mü?
#Şinasi Furkan Avcı1971 yılında kurulan paketli kuruyemiş markası Tadım’ın Gebze, Gaziantep, Kırklareli ve Almanya’da 4 üretim tesisi ve 700 çalışanı var. Almanya’da yeni bir fabrika daha kurmaya hazırlanan Tadım’ın hedefi global bir marka haline gelmek. Çalışanları da bu yönde hazırlıyorlar. Tadım İK Direktörü Aylin Gemici ile konuştuk.
#TadımTürkiye’nin ilk ve lider paketli kuruyemiş markası Tadım, çiğ kuruyemiş ve kuru meyve ailesiyle tüketicilere, lezzetli, keyifli ve sağlıklı atıştırmalık seçeneği sunuyor. Tadım, çiğ kuruyemiş ve kuru meyve ailesiyle, son yıllarda, tüketicilerin yaşam tarzındaki farklılıklara paralel olarak değişen tüketim alışkanlıklarına da yanıt veriyor. Yapılan araştırmalar, tüketicilerin artık sağlıklı yaşam ve iyi beslenme trendini benimsediğini gösteriyor.
#Çiğ KuruyemişYeni yıl heyecanı ile düzenlenen kalabalık yemeklerde veya dışarıda yenen yemeklerde hazırlıklar saatler öncesinden yapıldığı için gıda zehirlenmesi riski artıyor. Gıda Güvenliği Derneği Başkanı Samim Saner, bu riski en aza indirmek için bazı önlemlere dikkat çekti.
#YEMEKEskişehir’deki ikinci üretim tesisini 12 milyon Euro’luk yatırımla açmaya hazırlanan Peyman’ın ortaklarından Esas Holding’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı, “Bu yıl 100 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Kuruyemiş pazarında hızla büyüyor olmamız 2011’de halka açılmaya karar vermemizi sağladı” dedi.
Kriz stresi Türkiye’deki kuruyemiş tüketimini artırırken, bayram ve yılbaşı da sektöre doping yapacak. Papağan Kuruyemiş Yönetim Kurulu Başkanı Kani Emekçi, krizde stres nedeniyle kuruyemiş tüketiminin arttığını belirterek, "2.5 milyar dolarlık sektöre kriz stresi doping oldu. Aralık ayında bayram ve yılbaşının olması da tüketim üzerinde olumlu etki yapıyor" dedi.
TADIM, Avrupa’da iki fabrika sahibi olmaya hazırlanıyor. Romanya ve İspanya’da kurulu iki kuruyemiş fabrikası ile görüşen Tadım’ın Yönetim Kurulu Başkanı İsmet Tekinalp, "Türkiye’de paketli kuruyemiş ihracatında ilk sıradayız. Bundan daha fazlasını yapamıyoruz, çok zor oluyor. Artık Avrupa’da yatırımı düşünüyoruz" dedi.
LEBLEBİYLE rakının, peynir ve üzümle şarabın, tuzlu fıstıkla biranın, buzlu badem ve fındıkla viskinin içildiği Türkiye’de, Bertovetia ceviziyle malt viski, Pistachios’la da şampanya yudumlamak moda oldu. 2.5 milyar dolarlık pazar, ithal çerezlerle 300 milyon dolarlık yeni soluk kazandı. Amerika’nın Pekan cevizi, Hindistan’ın Kaju fıstığı pazarı hareketlendirdi.
Gıda ve içecek alanında dünyanın önde gelen fuarlarından olan ANUGA, sona erdi. Fuara katılan Türk şirketler ise her iki yılda bir düzenlenen ANUGA’dan genel anlamda memnun ayrıldıklarını belirtti. Şirketler fuar boyunca ihracatlarını artırmak ve ürünlerini daha geniş ülkelere pazarlamak için fırsat yakaladı.
#ANUGAOtellerde yaşanan 'fırsatçı müşteri' vakalarına bir yenisi Antalya’da eklendi. 5 yıldızlı bir otelde konaklayan turistin odasından çıkan çok sayıda paketlenmiş kuruyemiş, şampuan, havlu, gazlı içecek oetl görevlilerini şoke etti.
#AntalyaAlerjiler her zaman hayatımızdaydı ama son zamanlarda bu konudaki şikayetleri çevremizde çok daha sık duyar olduk. Kiminin polene kiminin çeşitli besinlere kiminin de hayvanların tüyüne kısaca hemen herkesin bir şeylere alerjisi var. Peki alerji vakalarında son dönemlerde gerçekten de bir artış var mı, yoksa her zaman bu kadar yaygın mıydı? Uzmanlar yanıtladı…
#Sağlık2023 gastronomi dünyasına ne gibi yenilikler getirecek dersiniz? Yazarımız Ebru Erke sebze ve balık ağırlıklı menülerin artacağını, Le Cordon Bleu Türkiye Direktörü Defne Ertan Tüysüzoğlu artizanal çikolatanın patlama yapacağını söylüyor. Mutfak Dostları Derneği Başkan Yardımcısı Esin Sungur’a göreyse dışarıda yeme alışkanlıkları değişip temalı konseptler artarken restoranlar özel kulüp havasına bürünmeye başlayacak... İşte yeme-içme sektörünü bekleyen gelişmeler....
#GastronomiYüz yüze eğitim başladı; şimdi anne-babalar en çok çocuklarının beslenme çantasını düşünüyor. Yeterli ve dengeli beslenme, onların eğitime odaklanmaları için ihtiyaç duydukları enerjiyi de sağlar. Bunun için kantindeki hazır gıdalar ve fast food ürünler yerine, çantalarındaki sağlıklı alternatifleri seçmeleri lazım. O alternatifler neler olabilir?
#Fast FoodYüz yüze eğitime başlayan çocuklar için okullardaki tehlikelerden biri şüphesiz salgın. Ancak yıllardır bitmeyen yemekhane ve kantin sorunu da yeniden gündemde, veliler isyanda. Gerekli yönetmelikler var ama denetim eksik. Uzmanlar çocuklara yasak koymak yerine onları bilinçlendirmemizi tavsiye ediyor.
#ObeziteProtein içeriği yüksek yiyecekler tüketmenin, kas geliştirme, kilo kaybı ve yedikten sonra daha uzun süre tok hissetme gibi birçok faydası vardır. Bol miktarda protein tüketmek faydalı olsa da dengeli beslenmek sağlıklı kalmanın önemli bir parçasıdır.
#ProteinDışarı çıkma sürelerinin kısıtlı olması, enerjilerini atacakları herhangi bir fiziksel aktivite yapamamaları nedeniyle çocukların bir kısmında kilo artışı olduğuna dikkat çeken Uzman Diyetisyen ve Uzman Klinik Psikolog Merve Öz, alınabilecek basit önlemlerle çocukların daha sağlıklı beslenip kilo almalarını engellemenin mümkün olabildiğini söyledi. Öz, “Ana öğün ve ara öğün saatleri belirlenerek, bu saatler dışında çocukların yemek yemesinin engellenmesi çok önemli” diye konuştu.
#Uzman Diyetisyen Ve Uzman Klinik Psikolog