Güncelleme Tarihi:
KURUYEMİŞ sektörüne Peyman’a ortak olarak adım atan Esas Holding’in Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Emine Sabancı Kamışlı, “Kriz yılında kuruyemiş sektörü yüzde 20 büyürken, biz Peyman olarak yüzde 39 büyümeyi başardık. Bu yıl sonuna kadar 100 milyon dolar ciro hedefliyoruz. Kuruyemiş pazarında hızla büyüyor olmamız 2011 yılında halka açılmaya karar vermemizi sağladı. Birçok ortağın elele verdiği bu işteki üçüncü senemizde halka açılmak başarıdır” dedi.
2.5 milyar dolarlık pazar
Emine Sabancı Kamışlı, Türkiye’deki toplam kuruyemiş pazarının 2.5 milyar dolara ulaştığını kaydederek, “2011 yılında paketli kuruyemiş markalarının bu pazardan 650 milyon TL’lik pay alacağını öngörüyoruz. 750 milyon TL olan toplam ayçekirdeği pazarından ise paketlilerin adlığı pay 250 milyon TL’yi buluyor. Biz Peyman olarak bunun 50 milyon TL’lik kısmına hakimiz. Peyman’ın büyümesi pazarında gelişmesine yol açtı” diye konuştu.
200 bin tonluk rekor
Emine Sabancı Kamışlı, şöyle devam etti: “Ayçiçeği ucuz olduğu için kolay ulaşılabilir bir ürün. Bizim sayemizde diğer markalar da yeni yatırımlara yönelerek rekabette ön plana çıkmaya çalışıyor. Ayçiçeği hem tüketicinin hem de çiftçinin gündemine tekrar girdi. Türkiye’de yılda 120 bin ton hasat elde ediliyor. Ancak bu yıl 200 bin ton ürün rekoltesine ulaşılacağı düşünülüyor. İlk defa bu kadar büyük oranda hasat yapılacak.”
12 milyon Euro yatırım
Eskişehir’deki ikinci üretim tesisi için 12 milyon Euro yatırım yapacaklarını dile getiren Emine Sabancı Kamışlı, “En geç 2012’de yeni tesisi hizmete sunmayı planlıyoruz. Bu yeni tesis sayesinde ayçekirdeği üretim kapasitemiz 15 bin tondan 25 bin tona çıkacak” dedi. Peyman CEO’su Ayhan Güneş ise, 15 ülkeye Peyman ürünleri gönderdiklerini dile getirerek, “Rusya ve Avrupa’nın yanı sıra, Ortadoğu Ülkeleri ile Türk Cumhuriyetler’de de sektörün büyük oyuncuları arasında olma yolunda ilerliyoruz. Başlangıçta Balkan ülkelerine ağırlık vermiştik. Özellikle Kosova’da çok iyiyiz. Irak ve Suriye yeni girdiğimiz pazarlar. Bir sene içinde ihracatta 10 milyon dolarlık bir pazar elde edeceğiz” diye konuştu. Güneş, şunları söyledi: “Türkiye’de ilk kez her zevke hitap eden klasik, daha tuzlu, tuzsuz, kara ve Taco ve Tombik olmak üzere çekirdekte 6 farklı lezzeti biz sunuyoruz.”
En lezzetli olduğu dönemde topluyoruz
PEYMAN CEO’su Ayhan Güneş, “Ayçekirdeğinde hammaddenin en iyisini seçmek önemli. Kayseri’de ayçekirdeğinin yeni olgunlaştığı dönemde en taze ve en kaliteli olanlarının tarladan toplanmasıyla başlayan yeni hasat ürünlerini toplamaya başladık. Ayçekirdeğinin aroması en yoğun ve olabileceği en lezzetli halinde olduğu ‘yeni hasat’ döneminde toplanan ürünlerimizi özel paketlerle tüketiciye sunacağız” dedi.