Güncelleme Tarihi:
Kamışlı, Peyman'ın, global marka olma amacıyla yürüttüğü yenilenme ?alışmaları ?er?evesinde yarattığı yeni markası "Dorleo"nun tanıtımı dolayısıyla düzenlenen toplantıda yaptığı konuşmada, Peyman'ın Eskişehirli bir şirket olduğunu hatırlatarak, Dorleo'nun, adını Peyman'ın kurulduğu topraklardan aldığını ve Eskişehir'de kurulmuş olan antik kent Dorlion'dan esinlenerek ortaya ?ıktığını kaydetti.
Dorleo'nun yaklaşık bir aydır raflarda yer aldığını ve ürünle ilgili müşteri memnuniyetinin ?ok yüksek olduğunu ifade eden Kamışlı, şöyle devam etti:
"Peyman olarak kısa sürede yeni markamızla, alt markamızla geldik. Şirketimiz, 2008 hedefleri doğrultusunda ilerliyor. Bundan sonra Peyman'ın yolunun a?ık olduğunu görüyorum. Ben ?ok mutluyum ki bir Anadolu kaplanı ?ıkıyor, bir Anadolu markası yaratıyor. İnşallah bunu yurt dışında bir?ok ülkede göreceğiz. Bundan sonra da gelişmelerimiz olacak. Yeni markalarımız, alt markalarımız ?ıkacak. Peyman şirketimiz, süratle büyüyecek ve bu ülkenin önemli bir markası olacak."
Gazetecilerin sorularını da yanıtlayan Kamışlı, Türkiye'de kuruyemiş pazarının büyüklüğünün 2,2 milyar dolar olduğunu belirterek, kişi başına tüketimde 3 kilo ile Türkiye'nin ilk sırada yer aldığını, Türkiye'yi Lübnan ve Yunanistan'ın izlediğini bildirdi.
Kamışlı, Türkiye'de paketli kuruyemiş pazarının büyüklüğünün 350 milyon dolar civarında bulunduğunu, satışlarının yüzde 75'inin paketli, yüzde 25'inin dökme olduğunu, sektörün de paketli kuruyemişe doğru kayması gerektiğini ifade ederek, "Atıştırmalık ürünler pazarı büyük bir pazar. Atıştırmalık ürünler bizde paketli olduğuna göre bizim ivmemiz daha hızlı olacak" diye konuştu.
Sektörde satın almalar düşünüp düşünmediklerine ilişkin bir soru üzerine Kamışlı, sektöre inandıklarını ifade ederek, "Bununla alakalı büyümemizi ?abuklaştıracak şeyleri yapacağız" dedi.
Pazara yapılan her yatırımın önlerini a?acağını ifade eden Kamışlı, bir soru üzerine "Çekirdek yeni markasıyla yakında gelecek" dedi.
"DORLEO'YU EURO 2008'E DENK GETİRDİK"
Peyman ?st Yöneticisi (CEO) Ayhan Güneş de Dorleo'yu Euro 2008'e denk getirdiklerini belirterek, "İyi bir zamanlamaydı. Euro 2008'den istifade etmek amacıyla tanıtımı Haziran ayında yaptık. Haziran ayı hedeflerimizi yüzde 100 tutturduk. Milli takımın performansına da ?ok sevindik. Ge?en yılın Haziran ayına kıyasla yüzde 100'ün üzerinde fark var" diye konuştu.
Güneş, paketli kuruyemiş pazarının hızla büyüdüğünü ifade ederek, "Bu büyüme önümüzdeki yıllarda da devam edecek. 5-6 yıl i?inde de belli bir pazar büyüklüğüne oturur. Paketli kuruyemiş pazarının önünde büyük bir fırsat var. A?ık kuruyemiş pazarı tabii ki sıfırlanmaz. Standartları, muhafaza koşullarını sağlayan kuruyemiş dükkanları yaşamaya devam edecek. Ge?mişte dondurmada, yoğurtta yaşanan dönüşümü bu sektörde de yaşayacağız" dedi.
Sözleşmeli tarım yapmak, burada öncü olmak istediklerini dile getiren Güneş, konuyla ilgili hazırlıkları bulunduğunu, birka? yıl i?erisinde sözleşmeli tarıma ge?ip yüksek kalitede hammadde temini ve verimliliğin artırılmasını sağlamayı istediklerini kaydetti.
"Pazar lideri olduğumuzda pazarı her yönden yöneten bir marka, kuruluş haline gelmek istiyoruz" diyen Güneş, 2008 ciro hedeflerinin 110 milyon YTL olduğunu bildirdi.
Yılın başında pazar paylarının yüzde 20 olduğunu, ancak dengeleri değiştirerek gittiklerini, yüzde 40 gibi bir rakama geldiklerinde pazar lideri olacaklarını vurgulayan Güneş, sektörde 300'e yakın firmanın faaliyet gösterdiğini kaydetti.
-"İHRACAT YILIN SONUNDA 2 MİLYON EURO OLUR"-
Ayhan Güneş, ihracat a?ısından 2008'i hazırlık yılı olarak gördüklerini ifade ederek, "İhracat yılın sonunda 2 milyon avro olur. ?nümüzdeki yıllarda bölgesel olarak gü?lü bir pazar yaratmayı istiyoruz. Rusya, Bulgaristan, Romanya, Kıbrıs, Almanya ve Fransa bizim i?in büyük potansiyel taşıyan pazarlar... Dünyanın en bilinen kuruyemiş markası olma vizyonumuz var" diye konuştu.
Yılda 9 bin ton ürün işlediklerini bildiren Güneş, paketli kuruyemişle ilgili hedeflerinin agresif olduğunu ve Dorleo'nun "keyfin kralı" sloganıyla tanıtıldığını söyledi.
Verilen bilgiye göre, Peyman, yeni markası Dorleo ile, gerek yurt i?inde gerekse yurt dışındaki hedef kitlesini geliştirmeyi ve yeni pazarlara a?ılmayı ama?lıyor. Peyman, Dorleo markasını 13 farklı kuruyemiş ?eşidiyle tüketicisine sunuyor.