Oluşturulma Tarihi: Kasım 28, 2010 00:00
Dorleo, Çitliyo ve Bahçeden markaları ile paketli kuruyemiş pazarının iddialı oyuncularından biri olan Peyman’da hedef bu yıl, yüzde 42 büyüyüp 100 milyon dolar ciroyu aşmak.
Peyman CEO’su Ayhan Güneş, 2011’de de yüzde 50 büyüme hedefi koyduklarını açıkladı. Paketli üretime geçtikleri 2004’ten bu yana “müthiş” büyümeler kaydettiklerini belirten Güneş, 2011’de yeni bir marka daha çıkaracaklarını da açıkladı.
Peyman’ın klasik kuruyemiş markası Dorleo’nun BKM Mutfak oyuncularının yer aldığı yeni reklam filmlerinin tanıtımı nedeniyle düzenlenen toplantıda konuşan Güneş, son 5 yılda pazarın yüzde 9-10 büyürken Peyman’ın yüzde 25-30 aralığında büyümeler gerçekleştirdiğini belirtti. Türkiye’de 600 milyon TL civarında olan paketli kuruyemiş pazarında yüzde 20 paya sahip olan Peyman’ın, 2’nci sıraya yükseldiğini anlatan Güneş, büyüme hedeflerini şöyle aktardı:
Yeni marka yolda“Henüz markalaşmanın tam olarak olgunlaşmadığı bir pazarın oyuncusuyuz. Dorleo markasını pazara sunmalarından itibaren uluslararası şirketler gibi ciddi pazarlama yatırımları yaptık. Peyman 2009’a göre bu yıl yüzde 42’lik büyüme ile 100 milyon
dolar ciro elde edecek. 2011 için agresif bir büyüme hedefimiz var. Minimum yüzde 50 büyüme hedefliyoruz.”
Ayhan Güneş, Türkiye’de kuruyemiş tüketiminde rakipleri gibi ürünlerini tek bir marka altında toplamak yerine, Bahçeden, Çitliyo ve Dorleo olmak üzere 3 farklı marka adı altında tüketicilere sunduklarını hatırlatarak, “Farklı bir kategori yaratacağız. Önümüzdeki yıl yeni bir marka çıkartacağız. Daha önce hiç yapılmamış bir işi yapacağız” diye konuştu. Halen Eskişehir’de 12 milyon
Euro’luk yatırımla 16 bin metrekarelik bir alana yerleşen yeni tesisinin yapımını sürdüren Peyman’ın ihracata yönelik çalışmaları hakkında da bilgi veren Güneş, “Bölgede sektörün büyük oyuncuları arasında olma yolunda çalışmalarımız sürüyor” dedi.