Tadım’la Kendin İçin İyi Bir Şey Yap
"Türkiye’nin ilk ve lider paketli kuruyemiş markası Tadım, çiğ kuruyemiş ve kuru meyve ailesiyle tüketicilere, lezzetli, keyifli ve sağlıklı atıştırmalık seçeneği sunuyor. Tadım, çiğ kuruyemiş ve kuru meyve ailesiyle, son yıllarda, tüketicilerin yaşam tarzındaki farklılıklara paralel olarak değişen tüketim alışkanlıklarına da yanıt veriyor. Yapılan araştırmalar, tüketicilerin artık sağlıklı yaşam ve iyi beslenme trendini benimsediğini gösteriyor."
Tadım’ın çiğ kuruyemiş ve kuru meyve ailesinde, çiğ fındık içi, çiğ kaju fıstığı, çiğ badem içi, çiğ ceviz içi, çiğ karışık kuruyemiş, kuru kayısı, güneşte kurutulmuş kayısı, sultaniye kuru üzüm ve kuru erik bulunuyor.
Paketli kuruyemiş sektörünün öncü markası Tadım, çiğ kuruyemiş ve kuru meyveler ailesiyle, tüketicilere kuruyemiş ve kuru meyvelerden gelen sağlığı sunuyor. Ürün portföyünü değişen tüketici trendleri doğrultusunda geliştiren Tadım, çiğ kuruyemiş ve kuru meyveler ailesiyle, tüketicilerin sağlıklı atıştırmalık taleplerine de yanıt veriyor.
Tüketici Tercihleri Sağlıklı Atıştırmalıktan Yana
Tüketici eğilimleri ile ilgili bilgi veren Tadım Pazarlama Direktörü Zeynep Göçmen “Son yıllarda tüketici alışkanlıklarının sadece kuruyemiş tüketiminde değil, her alanda değiştiğini gözlemliyoruz. Tüketiciler iyi yaşam ve iyi beslenme trendini benimsemiş durumda. Bu da, kuruyemiş tüketimini olumlu yönde etkiliyor. Yapılan bilimsel çalışmalar da, düzenli olarak belirli oranda kuruyemiş tüketiminin kalp ve damar sağlığı üzerindeki olumlu etkilerini ortaya koyuyor. Ayrıca, belirli oranda kuruyemiş ve kuru meyve tüketiminin kilo kontrolüne pozitif etkisi olduğu da araştırmalarla kanıtlanmış durumda” şeklinde konuştu.
Yeni Trendler Kuruyemiş Pazarını Büyütüyor
Türkiye’de paketli çiğ kuruyemiş ve kuru meyve pazarının 2017 yılında, bir önceki yıla oranla yüzde 23,5 oranında ciro büyümesi gösterdiğini söyleyen Göçmen sözlerine, “İyi beslenme trendine paralel olarak çiğ kuruyemiş ve kuru meyve kategorisi hızla genişliyor. İyi yaşam ve kendine iyi bakma trendleriyle birlikte tüketiciler, kuruyemiş, özellikle de çiğ kuruyemiş ve kuru meyve tüketmeyi tercih ediyorlar. Tadım; tüketicilerin bu ihtiyacına karşı “Çiğ ve İşlenmemiş Ürünler” serisini günden güne genişletiyor” diye devam etti.
Tadım çiğ kuruyemiş ve kuru meyve ailesinde, çiğ fındık içi, çiğ kaju fıstığı, çiğ badem içi, çiğ ceviz içi, çiğ karışık kuruyemiş, kuru kayısı, güneşte kurutulmuş kayısı, sultaniye kuru üzüm ve kuru erik bulunuyor.
En Sağlıklı Ara Öğün Kuruyemiş
Uzmanlar da çiğ kuruyemiş ve kuru meyvenin yararları üzerinde önemle duruyor. Çiğ kuruyemiş ve kuru meyve tüketiminin faydaları ile ilgili bilgi veren Beslenme Uzmanı Ferin Batman, çiğ kuruyemiş ve kuru meyvelerin ideal bir ara öğün olduğunu belirterek “Beslenmede önemli olan dengede kalmak. Bunun için beslenme programınızı kendiniz planlamalı, direksiyona siz geçmelisiniz. Kısa dönemli çözümler yerine sürdürülebilir bir beslenme programı uygulamak gerekli. Maksimum 4-5 saat aralıklarla beslenmek çok önemli. Düzenli aralıklarla yemek yemek, hem kan şekerinizi düzenler, hem kendinizi daha iyi hissetmenizi sağlar, hem de kilo kaybını destekler ve kilo almanıza engel olur. Seyahatte, toplantıda, işte, okulda yanınıza alabileceğiniz proteinden zengin atıştırmalıklar sizi gün boyu zinde tutacaktır. Çiğ kuruyemişler ve kuru meyveler en sağlıklı ara öğün alternatifleri arasında yer alıyor” dedi.
En Fazla Çiğ Fındık, Çiğ Ceviz ve Kuru Kayısı Tüketiliyor
Yapılan araştırmalar sonucunda, tüketicilerin çiğ kuruyemiş ve kuru meyve tüketmesindeki başlıca motivasyonlar arasında lezzet, tazelik, keyif, besleyicilik ve sağlık olduğu görülüyor. Düzenli olarak kuruyemiş tüketenlerin tüketim alışkanlıklarına bakıldığında, ağırlıklı olarak çiğ fındık (yüzde 43), çiğ ceviz (yüzde 31) ve kuru kayısı (yüzde 28) ön plana çıkıyor. Düzenli tüketicilerin çoğunluğunu ise 15-24 yaş grubunun yer aldığı genç kitle oluşturuyor.Tadım tarafından, çiğ kuruyemiş ve kuru meyve tüketimi üzerine gerçekleştirilen araştırma, tüketicilerin yüzde 84’ünün kuruyemişleri ara öğün olarak tükettiğini ortaya koyuyor. Ara öğün olarak tüketim çoğunlukla akşamüzeri, akşam yemeğinden hemen sonra ya da gece geç saatte tercih ediliyor. Ayrıca tüketicilerin çiğ kuruyemiş ve kuru meyveleri en çok TV izlerken, internette gezinirken ve sohbet esnasında tükettikleri araştırma bulguları arasında. Tüketim genellikle tek başına yapılıyor, bunu aile üyeleriyle birlikte tüketim takip ediyor.